» آرشیو اخبار » پرچم نزولی در نمودار آوه (AAVE)؛ حمام خون در انتظار است؟
آوه

پرچم نزولی در نمودار آوه (AAVE)؛ حمام خون در انتظار است؟

28 آبان 1401 3

رالی‌های اخیر، با تشکیل سقف و کف‌های پایین‌تر به پایان رسید و منجر به تشکیل یک الگوی پرچم نزولی شد که از نوع الگوهای ادامه‌دهنده هستند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از اینکه بیت کوین (BTC) موفق شد مقاومت 16 هزار و 500 دلاری را به حمایت تبدیل کند، رمزارز آوه (AAVE) نیز توانست با عبور از مانع 58 دلار و 10 سنت، تغییری چشمگیر در وضعیت خود ایجاد کند.

در زمان نگارش این مطلب، رمزارز آوه (AAVE) با افت 4 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت 57 دلار و 31 سنت معامله می‌شود. در حالی که پادشاه بازار رمزارزها، بیت کوین، دستاوردهایی جزئی را به تصویر می‌کشد، آوه برای خروج از الگوی نزولی 2 هفته‌ای خود تلاش می‌کند.

با توجه به شایعاتی که پیرامون رابطه جنسیس (Genesis) با صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) به گوش می‌رسد، هرگونه احساسات نزولی در مورد بیت کوین (BTC) باعث می‌شود آوه (AAVE) به زیر حمایت مهم 57 دلاری سقوط کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار آوه

پرچم نزولی در نمودار آوه

سقوط اخیر بازار باعث شد آوه (AAVE) از سقف 98 دلاری ثبت شده خود در ماه نوامبر (آبان و آذر) سقوط کند. رالی‌های اخیر، با تشکیل سقف و کف‌های پایین‌تر به پایان رسید و منجر به تشکیل یک الگوی پرچم نزولی شد. الگوهای پرچم نزولی، از نوع الگوهای ادامه‌دهنده هستند، بنابراین، احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها طی چند روز آینده بیشتر است.

شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار روزانه این رمزارز، پس از بازگشت از منطقه اشباع فروش، به حاشیه کشیده شده است. این وضعیت حاکی از آن است که فروشندگان علی‌رغم کاهش فشار فروش، همچنان کنترل بازار را در دست دارند. علاوه‌براین، اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) از آستانه ماه اکتبر (مهر و آبان) عبور نکرده و نشان می‌دهد آوه هنوز به بهبود کافی برای آغاز یک روند صعودی ثابت نرسیده است.

الگوی پرچم نزولی مذکور می‌تواند ادامه روند فعلی را تسهیل کند. به بیان دیگر، تداوم حضور فروشندگان، و البته تقویت احساسات نزولی در مورد BTC ممکن است باعث سقوط بیشتر آوه شود. در این حالت، فروشندگان سطوح حمایتی جدیدی را در تراز 49 دلار و 60 سنت و سپس، 48 دلار و 20 سنت هدف قرار می‌دهند.

با این حال، بسته‌شدن کندل روزانه آوه بالاتر از تراز 64 دلار، تمایلات نزولی بازار را باطل کرده و شکست صعودی تایید شده این الگو، اجازه ورود به پوزیشن خرید با هدف 70 دلار و 70 سنت را خواهد داد. تراز 86 دلار و 10 سنت و سطح فیبوناچی 0.236 می‌توانند اهداف بعدی در روند صعودی قیمت باشند.

گفتنی است که تجزیه و تحلیل داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند که در حال حاضر آوه از احساسات مثبت بیشتری برخودار است. هرچند، این احساسات مثبت هنوز برای محافظت از هولدرهای آوه در برابر زیان‌های شدید کافی نیست. نسبت ارزش بازار 30 روزه به ارزش تحقق یافته (MVRV) این دارایی نیز در محدوده منفی باقی مانده است که نشان می‌دهد دارندگان کوتاه مدت آن از زمان سقوط بازار در تاریخ 8 نوامبر (17 آبان) همچنان متحمل ضرر می‌شوند.

بنابراین، سرمایه‌گذاران باید پیش از هرگونه اقدام، احساسات کلی بازار بیت کوین را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×