» آرشیو اخبار » اعتبار پرونده ورشکستگی FTX توسط مدیر تصفیه در باهاما رد شد
باهاما FTX

اعتبار پرونده ورشکستگی FTX توسط مدیر تصفیه در باهاما رد شد

26 آبان 1401 3

برایان سیمز می‌گوید از آنجا که هنوز دستور و مجوز مربوطه را کسب نکرده است، پس "اعتبار هرگونه ادعای ورشکستگی شرکت‌های وابسته به اف‌تی‌ایکس (FTX)" را رد می‌کند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، برایان سیمز (Brian Simms)، مدیر تصفیه موقتی که از سوی دادگاه ناظر بر روند ورشکستگی اف‌تی‌ایکس دیجیتال مارکت (FTX) برای جمع‌آوری کلیه دارایی‌ها در باهاما منصوب شد، اعتبار پرونده ورشکستگی فصل 11 شرکت تابعه اف‌تی‌ایکس تریدینگ و 134 شرکت وابسته دیگر را در جلسه 14 نوامبر (23 آبان) دادگاه دلاور زیر سوال برد.

FTX در باهاما

وضعیت پرونده ورشکستگی FTX

براساس سند 15 نوامبر (24 آبان)، سیمز پرونده فصل 15 ورشکستگی را در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک ثبت کرده است. این کار زمانی انجام می‌شود که نماینده خارجی بدهکار، برای دادرسی، به دنبال به رسمیت شناختن یک پرونده ورشکستگی خارجی معلق، در ایالات متحده باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در یادداشت‌های سیمز در این پرونده، اف‌تی‌ایکس دیجیتال (FTX Digital) بخشی از دادخواست دلاور نبوده و او به عنوان مدیر تصفیه موقت می‌گوید که تنها کسی است که “برای انجام هر اقدامی از جمله، “ارائه دادخواست دلاور” صلاحیت دارد. وی افزود:

“حکم انحلال موقت، مدیران اف‌تی‌ایکس دیجیتال (FTX Digital) را از هرگونه فعالیت منع و حق انجام هرگونه وظایفی برای اف‌تی‌ایکس دیجیتال یا از طرف آنها را سلب می‌کند، مگر اینکه خلاف آن، صراحتاً توسط اینجانب به صورت کتبی دستور داده شده باشد.”

این وکیل مستقر در باهاما می‌گوید از آنجا که وی نه به صورت کتبی و نه به هر شکل دیگری، دستور و مجوز مربوطه را کسب نکرده است، پس “اعتبار هرگونه تلاش ادعایی برای ورشکستگی شرکت‌های وابسته به اف‌تی‌ایکس” را رد می‌کند.

او همچنین خاطرنشان می‌کند که: “کل برند اف‌تی‌ایکس (FTX) در نهایت در یک مکان واحد یعنی باهاما فعالیت داشته و تمامی پرسنل اصلی مدیریت آن نیز در باهاما مستقر بوده‌اند.”

گفتنی است که صرافی دارایی‌های دیجیتال اف‌تی‌ایکس در ماه می 2019 (اردیبهشت 98) توسط سم بنکمن فرید ملقب به اِس‌بی‌اِف (SBF) در هنگ کنگ تأسیس شد، اما پس از ممنوعیت فعالیت‌های رمزارزی در چین، مجبور شد شرکت را در سپتامبر 2021 (شهریور 1400) به پایتخت باهاما یعنی ناسائو منتقل کند.

سیمز هنوز از دادگاه رد پرونده ورشکستگی در ایالات متحده را درخواست نکرده و بیان داشته است که “در حال حاضر هیچگونه راه‌حل موقتی برای صدور حکم یا رد فصل 11 درخواست نشده است”، اما در عین حال، از دادگاه‌های ایالات متحده درخواست می‌کند که اقدامات قانونی در باهاما را به رسمیت بشناسند.

وی خاطرنشان کرده است: « بعد از تشکیل پرونده، این احتمال وجود دارد که شرکت‌های وابسته به اف‌تی‌ایکس که پرونده فصل 11 را ارائه کرده‌اند، تحت تأثیر راه‌حل موقت درخواستی او قرار گیرند».

لازم به ذکر است که فصل 11 ورشکستگی در شرایطی توسط مشاغل درخواست می‌شود که شرکت مورد نظر برای سازماندهی مجدد بدهی‌ها و بازپرداخت بستانکاران در حین ادامه فعالیت خود، درخواست کمک دارد.

ناگفته نماند که انتصاب مدیران تصفیه موقت پس از آن صورت گرفت که رگولاتور اوراق بهادار باهاما وضعیت ثبت شرکت اف‌تی‌ایکس را به حالت تعلیق درآورده و دارایی‌های شرکت تابعه محلی آن را در  تاریخ 10 نوامبر (19 آبان) مصادره کردند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×