» آرشیو اخبار » پرداخت 12 میلیون دلاری FTX به یک شرکت حقوقی، قبل از ورشکستگی
FTX

پرداخت 12 میلیون دلاری FTX به یک شرکت حقوقی، قبل از ورشکستگی

4 دی 1401 4

صرافی منحل شده FTX در میان روند رسیدگی به پرونده ورشکستگی فصل 11 خود حدود 12میلیون دلار به عنوان تضمین پرداخت هزینه‌ها و مخارج به وکلای ورشکستگی پرداخت کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جدیدترین اسناد منتشر شده از جریان پرونده ورشکستگی اف تی ایکس (FTX) که تاریخ آن به روز 21 دسامبر (30 آذر) بازمی‌گردد، حاکی از آن است که این صرافی منحل شده ارزهای دیجیتال در میان روند رسیدگی به پرونده ورشکستگی فصل 11، حدود 12میلیون دلار به عنوان تضمین پرداخت هزینه‌ها و مخارج خود به وکلای ورشکستگی پرداخت کرده است.

طبق این اسناد، شرکت حقوقی سالیوان و کرامول (با نام اختصاری S&C) که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک واقع است، در ازای ارائه خدمات حقوقی، 12 میلیون دلار از شرکت وست ریلم شایر (West Realm Shires Services Inc) به نمایندگی از اف تی ایکس (FTX) دریافت کرده است. علاوه بر این، اسناد بایگانی شده تایید می‌کنند که طی 90 روز گذشته، یعنی از 26 آگوست 2022 (4 شهریور) تاکنون، اف تی ایکس (FTX) نزدیک به 3.5 میلیون دلار به شرکت S&C پرداخت کرده است.

تصویر پرونده FTX
قطعه ای از پرونده دادگاه که پرداخت‌های منظم FTX به شرکت حقوقی S&C را فاش می‌کند. منبع: aboutblaw.com

علاوه بر موارد فوق، بر اساس اطلاعات ارائه شده، اف تی ایکس (FTX) حداقل 15.5 میلیون دلار برای استفاده و حفظ خدمات حقوقی S&C هزینه کرده است. این پرونده نشان می‌دهد که شرکت حقوقی سالیوان و کرامول (S&C) در حال حاضر نزدیک به 9 میلیون دلار از مبلغ 12 میلیون دلار پرداخت شده را در اختیار دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

تبعات فروپاشی FTX

پس از این سری پرداخت‌ها، صرافی اف تی ایکس (FTX) در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) به طور رسمی اعلام ورشکستگی کرد که با استعفای مدیر عامل آن، سم بنکمن-فرید همراه بود. در نتیجه تعطیلی این صرافی رمزارزی، سرمایه گذاران آن، دسترسی به وجوه ذخیره شده خود در این پلتفرم را از دست دادند.

در پی وقوع این رسوایی، برخی از صرافی‌ها سعی کردند به طرق مختلف، مثل به اشتراک گذاشتن شواهدی مبنی بر وجود وجوه کاربران از طریق طرح‌های اثبات ذخیره (POR)، اعتماد از دست رفته سرمایه‌گذاران را به آنها بازگردانند. عده‌ای دیگر نیز مانند ری یوسف (Ray Youssef)، مدیرعامل پکسفول (Paxful)، ایده حضانت شخصی بیت کوین را ارائه کردند.

گفتنی است پس از آن که مشخص شد یک شرکت حقوقی که شوهر قاضی منطقه، رونی آبرامز (Ronnie Abrams) به عنوان شریک در آن کار می‌کند، در سال 2021 به این صرافی مشاوره داده است، وی از مشارکت در پرونده اف تی ایکس (FTX) انصراف داد.

آبرامز ضمن تصریح اینکه همسرش در هیچ یک از این مشاوره‌ها نقشی نداشته است، افزود:

«با این وجود، برای جلوگیری از هرگونه تعارض احتمالی، یا به وجود آمدن آن، بدین وسیله کناره‌گیری خود از این پرونده را اعلام می‌کنم.»

خروج قاضی آبرامز از پرونده اف تی ایکس (FTX) با هدف از بین بردن هرگونه تضاد منافع در پرونده صورت گرفت.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×