» آرشیو اخبار » پایان پرونده رسوایی بزرگ بین‌المللی فیس‌بوک

پایان پرونده رسوایی بزرگ بین‌المللی فیس‌بوک

5 دی 1401 5

به گزارش گذارنیوز، شرکت مادر فیس بوک، متا، با پرداخت ۷۲۵ میلیون دلار برای حل و فصل یک دعوی حقوقی طولانی مدت که به کمبریج آنالیتیکا و سایر اشخاص ثالث اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران داده، موافقت کرده است؛ توافق پیشنهادی به جنجال حقوقی که چهار سال پیش پس از آنکه این شرکت فاش کرد که اطلاعات خصوصی حدود ۸۷ میلیون کاربر فیس بوک توسط کمبریج آنالیتیکا دیده شده، پایان می‌دهد.

گفتنی است که کمبریج آنالیتیکا یک شرکت تجزیه و تحلیل داده بریتانیایی است که با ستاد انتخاباتی رئیس جمهور ایالات متحده کار می‌کرده است.

درز اطلاعات باعث رسوایی بزرگ بین المللی برای فیس بوک شد و باعث شد که تنظیم کننده‌ها در هر دو سوی اقیانوس اطلس بررسی‌های بیشتری را انجام دهند.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاربرانی که با فیس‌بوک به توافق رسیدند، این توافق را «بزرگ‌ترین بازپرداختی که تا به حال در یک دعوی حقوقی کلاسی حفظ حریم خصوصی داده‌ها به دست آمده، و بزرگترین مبلغی که فیس‌بوک تا به حال برای حل و فصل یک دعوای کلاسی خصوصی پرداخت کرده است» توصیف کردند. آن‌ها تخمین زدند که بین ۲۵۰ تا ۲۸۰ میلیون نفر ممکن است به عنوان بخشی از یک توافق جمعی حق دریافت مبالغ را داشته باشند، در حالی که این توافق در انتظار تایید قاضی است که قرار است در ماه مارس آینده به این درخواست رسیدگی کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×