» آرشیو اخبار » ورود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به پرونده آیزنبرگ
کمیسیون بورس

ورود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به پرونده آیزنبرگ

1 بهمن 1401 5

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مدعی شد که آوراهام آیزنبرگ با دستکاری توکن حاکمیتی مانگو مارکت (MNGO) حدود 116 میلیون دلار رمزارز سرقت کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در پرونده‌ای که اتهاماتی موازی علیه متهم اکسپلویت چند میلیون دلاری از صرافی غیرمتمرکز مانگو مارکت مطرح می‌کند، به کمیسیون معاملات آتی کالا و بقیه نهادهای دخیل پیوسته است.

در اطلاعیه منتشر شده روز 20 ژانویه (30 دی)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مدعی شد که آوراهام آیزنبرگ (Avraham Eisenberg) با دستکاری توکن حاکمیتی مانگو مارکت (MNGO) موفق شده است حدود 116 میلیون دلار ارز دیجیتال را از این پلتفرم سرقت کند. طبق این شکایت، آیزنبرگ با انجام یک سری خریدهای بزرگ برای توکن MNGO، ابتدا قیمت آن در برابر‌ یواس‌دی کوین (USDC) را به طور مصنوعی افزایش داده و پس از آن، دارایی‌های مانگو مارکت را خارج کرده است.

دیوید هیرش (David Hirsch) رئیس واحد دارایی های رمزارزی و سایبری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) گفت:

تبلیغات جام جهانی قطر

«آیزنبرگ در یک طرح فریبنده و دستکاری بازار وارد شده تا به طور مصنوعی قیمت توکن MNGO را که به عنوان اوراق بهادار رمزارزی خرید و فروش می‌شد، افزایش دهد و از این طریق تقریباً تمام دارایی‌های موجود در این پلتفرم معاملاتی را خارج کند. پس از آن، وقتی قیمت این توکن حاکمیتی به سطوح قبلی خود بازگشت، مانگو مارکت با کسری بزرگی مواجه شد.»

اتهامات وارد شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار

اکنون کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با کمک دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، اف‌بی‌آی (FBI) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، آیزنبرگ را به نقض مقررات مبارزه با تقلب و دستکاری بازار قوانین مربوط به اوراق بهادار متهم کرده است. به گفته این رگولاتور مالی، این سازمان به دنبال «یک قرار منع دائمی، قرار منع مبتنی بر رفتار، تخطی از خسارت تأخیر تأدیه و مجازات‌های مدنی» خواهد بود.

همانطور که قبلاً در گزارش‌ها اشاره شد، آیزنبرگ به اجرای یک اکسپلویت بزرگ از پلتفرم معاملاتی مانگو مارکت در ماه اکتبر (مهر ماه) متهم شده است. گفته می‌شود که طی این حمله، او در حدود 50 میلیون دلار یو‌اس‌دی کوین، 27 میلیون دلار mSOL، مبلغ 24 میلیون دلار SOL و 15 میلیون دلار MNGO برداشت کرده است.

مدتی بعد، مانگو مارکت گزارش داد که تقریباً 67 میلیون دلار از این وجوه بازگردانده شده است و آیزنبرگ علناً اعلام کرده است که معتقد است اقدامات او به عنوان یک “استراتژی تجاری بسیار سودآور” قانونی بوده است.

توییت ایزنبرگ و اتهام کمیسیون بورس
منبع: توییتر

مقامات قضایی، آیزنبرگ را در ماه دسامبر 2022 (آذر) در پورتوریکو دستگیر کردند. در متن شکایت اف‌بی‌آی آمده است که او «عمداً و آگاهانه» طرحی را پیاده کرده است که شامل «دستکاری عمدی و مصنوعی» قیمت معاملات آتی دائمی در یک پلتفرم معاملات رمزارزی می‌باشد. کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) روز 9 ژانویه (19 دی) این شکایت را دنبال کرد و آیزنبرگ را به دستکاری بازار متهم نمود.

پس از جلسه بازداشتی که اوایل ژانویه برگزار شد، قاضی دادگاه دستور داد که آیزنبرگ تا زمان محاکمه بازداشت شود، زیرا این تنها راه اطمینان از حضور او در دادگاه است. گفتنی است که هکر مانگو مارکت از زمان بازداشت در ماه دسامبر، هیچ پستی در حساب توییتر خود ارسال نکرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×