» ارز دیجیتال » وجوه سرقت شده از FTX در حال تبدیل شدن به بیت کوین هستند
بیت

وجوه سرقت شده از FTX در حال تبدیل شدن به بیت کوین هستند

29 آبان 1401 1

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین چینالیسیس (Chainalysis)، وجوه دزدیده شده از صرافی رمزارزی FTX اکنون از اتر (ETH) به‌ بیت‌کوین تبدیل شده اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به گفته شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین چینالیسیس (Chainalysis)، وجوه دزدیده شده از صرافی رمزارزی FTX اکنون از اتر (ETH) به‌ بیت‌کوین تبدیل شده اند. در 20 نوامبر (29 آبان)، چینالیسیس در توییتر نوشت که ممکن است که سارق تلاش کند آنها را به فیات تبدیل کند، یا از طریق روش های دیگر دارایی ها را غیرقابل ردیابی کند، صرافی‌ها را تشویق کنید تا این کوین‌ها را مسدود کنند.

طبق این توییت:
وجوه دزدیده شده از FTX در حال انتقال هستند و صرافی‌ها باید در حالت آماده باش باشند تا در صورت تلاش هکر برای تبدیل به پول نقد، آنها را مسدود کند.
— Chainalysis (@chainalysis) نوامبر 2022

در میان سقوط و ورشکستگی جنجالی FTX، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک بازیگر ناشناس 228,523 اتر را از صرافی سرقت کرده است. مالکیت این کوین‌ها که در زمان انتشار این مطلب 268,057,479 دلار ارزش داشت، در حال حاضر سارق را به عنوان یکی از بزرگترین صاحبان اتر در جهان رتبه بندی می کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بیت

اگرچه گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که همه وجوه مورد بحث ممکن است در اختیار تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار در باهاما باشد، چینالیسیس آب سردی بر این نظریه ریخت و بیان کرد:

گزارش‌ها مبنی بر اینکه وجوه دزدیده شده از FTX واقعاً به کمیسیون اوراق بهادار باهاما ارسال شده است، نادرست است. برخی از وجوه به سرقت رفت و سایر وجوه به رگولاتورها ارسال شد.

در زمان انتشار این مطلب، تقریباً 31,000 اتر به رپد بیت‌کوین تبدیل شده بود. سارق سپس کراسچین کوین‌ها را با استفاده از پروتکل رن (Ren) به کیف پول اصلی بیت‌کوین فرستاد که مبلغ نهایی در مجموع 2444.55 بیت‌کوین دریافت شد.

این چند هفته سخت برای کسانی بود که تحت تأثیر سقوط FTX و شرکت‌های مرتبط با آن قرار گرفتند. اوایل امروز، یک بیانیه مطبوعاتی نشان داد که بدهکاران FTX در حال مذاکره با شرکت پرلا واینبرگ پارتنرز (Perella Weinberg Partners) با توجه به تلاش‌های مختلف برای سازمان‌دهی مجدد هستند. با این حال، نامزدی منوط به تایید دادگاه ورشکستگی است.

در همین حال، سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل سابق شرکت FTX، ظاهراً در باهاما تحت نظارت باقی می‌ماند، اگرچه برخی نگران هستند که در صورت فرصت، سعی کند به دبی فرار کند. با توجه به اینکه امارات متحده عربی و ایالات متحده در مورد اشتراک مدارک، همکاری قضایی و کمک در تحقیقات جنایی و پیگرد قانونی توافق دارند، مشخص نیست که این وضعیت در نهایت چگونه خواهد بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×