» ارز دیجیتال » 5 ارز دیجیتال برتر وب 3.0 که ممکن است در آینده جای بیت کوین را بگیرند!
وب 03

5 ارز دیجیتال برتر وب 3.0 که ممکن است در آینده جای بیت کوین را بگیرند!

15 آذر 1401 3

رمزارزهای وب 3.0 پروژه های غیرمتمرکزی محسوب می شوند که تراکنش های اینترنتی را با قراردادهای هوشمند به صورت خودکار در می آورند. این ارزهای دیجیتال وب 3.0 می توانند در آینده جایگزین بیت کوین شوند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رمزارزهای وب 3.0 پروژه های غیرمتمرکزی محسوب می شوند که تراکنش های اینترنتی را با قراردادهای هوشمند به صورت خودکار در می آورند. این ارزهای دیجیتال وب 3.0 می توانند در آینده جایگزین بیت کوین شوند.

در حال حاضر، فناوری بلاکچین در حال پیشرفت است و یکی از منحصر به فردترین حوزه هایی که انتظار می رود در آن پیشرفت کند، اینترنت است. ما می توانیم انتظار هم گرایی و رابطه هم زیستی قوی بین این سه فن آوری و حوزه های دیگر را داشته باشیم؛ زیرا شبکه های وب ۳.۰ از طریق پروتکل های غیر متمرکز مانند بلاکچین و فن آوری کریپتو فعالیت خواهند کرد. ارزهای دیجیتال وب 3.0 پروژه های غیرمتمرکزی هستند که از قراردادهای هوشمند برای خودکارسازی تراکنش های اینترنتی استفاده می کنند. به همین دلیل در آینده، تعدادی از ارزهای دیجیتال وب 3.0 ممکن است از بیت کوین پیشی بگیرند.

وب 3.0 به نسل سوم اینترنت اشاره دارد که در آن برنامه ها و وبسایت ها داده ها را به شیوه ای بسیار شبیه به انسان پردازش می کنند. وب 3.0 به لطف فناوری هایی مانند داده های بزرگ (بیگ دیتا)، یادگیری ماشینی و دفتر غیرمتمرکز رشد خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در ادامه 5 ارز دیجیتال وب 3.0 برتر که ممکن است در نهایت جایگزین بیت کوین شوند، آمده است:

 هلیوم (HNT)

شبکه هلیوم یک شبکه اینترنت بی سیم و همتا به همتا با برد زیاد است که به صورت جهانی و توزیع شده، فعالیت می‌کند. شبکه اصلی بلاکچین هلیوم در ۲۹ جولای ۲۰۱۹ (هفت مرداد ۱۳۹۸) راه‌اندازی شد. این بلاکچین از پروتکل اجماع (HoneyBadgerBFT) بهره می‌برد. همچنین نودهای این شبکه برای ارسال و دریافت اطلاعات از اجزای شبکه، باید با الگوریتم اثبات پوشش (Proof of Coverage) پشتیبانی خودشان را از ایجاد شبکه وایرلس، اثبات کنند.

شبکه هلیوم شامل هات اسپات‌ هایی است که پوشش اینترنت را برای دستگاه‌ هایی با پشتیبانی از LoRaWAN تامین می‌کنند. LoRWAN یک پروتکل شبکه‌ ای تک نقطه به چند نقطه است و امواج رادیویی را در سطوح پایین انتشار می‌ دهد.

هلیوم

 

فایل کوین (FIL)

کاربران فایل کوین می توانند توکن پلتفرم را با اجاره فضای روی هارد دیسک رایانه های خود به دست آورند. این رمزارز یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز همتا به همتا است. در شبکه فایل کوین، هر کسی می تواند یک ارائه دهنده ذخیره سازی باشد، خواه یک فرد یا یک مرکز داده.

فایل کوین

 

فلاکس (FLUX)

فلاکس (Flux) یک پروژه بلاکچینی است که در جهت ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز کار می‌کند و چندین بلاکچین را به عنوان یک سرویس (BaaS) برای محاسبات، توسعه و خدمات مدیریت دارایی ارائه می‌ دهد. شبکه فلاکس با ارائه خدمات به توسعه‌ دهندگان و کاربران، یک فضای توسعه ایمن را به صورت شبکه‌ ای به نام FluxOS ارائه می‌ دهد که توسط دارندگان توکن بومی فلاکس اداره می‌ شود. به این ترتیب، اکوسیستم فلاکس عدم تمرکز واقعی را با حاکمیت پروژه عملی می‌ کند.

 

فلاکس

بیت تورنت (BTT)

بیت تورنت یک پلتفرم برتر به اشتراک گذاری فایل همتا به همتا با بیش از 2 میلیارد کاربر و 200 میلیون کیف پول است. دارای نرم افزار مشتری تورنت برای اندروید، ویندوز و سایر سیستم عامل ها است. این پلتفرم ادعا می کند که بزرگترین شبکه توزیع شده در جهان است و پخش و بارگیری محصولات تورنت را به صورت ایمن ارائه می دهد. با این حال، کاربران می توانند برای بهره مندی از مزایایی مانند قابلیت های شبکه خصوصی مجازی و استفاده از این پلتفرم با حذف تبلیغات، با پرداخت هزینه عضویت خود را به ممتاز ارتقاء دهند.

 

بیت تورنت

چین‌لینک (LINK)

چین‌لینک یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است که امکان توسعه قراردادهای هوشمند را بر اساس داده های واقعی فراهم می کند. توانایی آن برای ادغام با بلاکچین های دیگر منجر به استفاده گسترده از آن به عنوان پلتفرمی برای خدمات اوراکل شده است. اخیراً تقاضا برای چین‌لینک افزایش یافته است. در یک برهه ای از زمان، این رمزارز از شیبا اینو پیشی گرفت. لینک یکی از موثرترین رمزارزهای وب 3.0 است و در نهایت جایگزین بیت کوین خواهد شد.

چین لینک

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×