» آرشیو اخبار » ارائه وای فای رایگان در عراق از طریق فیبرکشی
فیبرکشی مسیر نجف تا کربلا برای اینترنت رایگان

ارائه وای فای رایگان در عراق از طریق فیبرکشی

4 شهریور 1401 7

به گزارش گذارنیوز، «صادق عباسی شاهکوه» گفت:‌ در حال هماهنگی تیمی از وزارت ارتباطات و اپراتورها برای رایزنی درباره تعرفه‌ها هستیم و گفت‌وگو ها در همین ماه آغاز می شود. بخشی از این بحث متقابل است و به طرف عراقی بستگی دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال هماهنگی تیمی از وزارت ارتباطات و اپراتورها برای رایزنی درباره تعرفه ها هستیم و باید ببینیم که در این هماهنگی ها چه نتیجه ای حاصل می شود.

*تلاش وزارت ارتباطات برای ارائه وای فای رایگان از طریق فیبرکشی نجف به کربلا

ارائه وای فای رایگان در عراق از طریق فیبرکشی

تبلیغات جام جهانی قطر

در روزهای باقی مانده به آغاز ایام اربعین حسینی، اخیرا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای فراهم کردن یک اقدام خوش در اربعین امسال خبر داد.

وی که در گفت‌وگوی ویژه خبری صحبت می کرد، گفت: قرار است مسیر نجف تا کربلا با تجهیزات فیبرنوری فیبرکشی شود و در ایستگاه‌های مختلف از طریق وای‌فای اینترنت به شکل پرسرعت و رایگان در اختیار زوار قرار بگیرد.

فیبر نوری نجف به کربلا پیش می‌رود و امیدوارم هستیم که به امسال برسد، اگر این اتفاق حاصل نشود حتماً سال دیگر این اتفاق خواهد افتاد چون یک کار مشترک است و به هماهنگی های بین دو کشور در بخش های مختلف نیاز دارد اما تجهیزات و امکانات آن همه تأمین شده است و ما امیدواریم که این کار بزرگ به نتیجه برسد.

وی افزود: برای تأمین اینترنت در طول مسیر و افزایش آنتن دهی با استفاده از سایت های سیار و تقویت کننده هایی که قرار می‌دهند از نقاط مرزی آنها را تقویت می‌کنند (از تهران و از شهرهای مختلفی که مردم حرکت می‌کنند)؛ برای یکی از مرز ها هم که پرتردد است یعنی مرز مهران ما پیش بینی کردیم که بالن سازمان فضایی که می‌تواند اینترنت را در اختیار تعداد زیادی از مشترکین قرار بدهد، راه اندازی شود و اینترنت wifi رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

*وای فای رایگان در عراق برای زائران ایرانی نهایی شد

اما امروز خبر رسید که رایزنی های رگولاتوری ایران و رگولاتوری عراق برای تسهیل ارتباطات زائران ایرانی در اربعین به نتیجه رسیده است.

مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از آماده‌سازی ۵۰ نقطه وای فای (wifi) رایگان توسط اپراتور ITPC عراق در طول مسیر پیاده‌روی اربعین برای زائران ایرانی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی بین رگولاتوری کشور عراق (cmc) با نمایندگان رگولاتوری ایران، گفت: در این نشست با توجه به اهمیت رومینگ برای زائران ایرانی، روی کاهش هزینه‌های رومینگ تاکید کرده‌ایم و خوشبختانه اپراتورهای عراقی برای تعامل سازنده در طول مراسم داخل عراق با اپراتورهای ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ارایه یک ماه فرکانس FM رایگان رادیو اربعین در عراق برای زائران ایرانی را یکی دیگر از نتایج جلسه با رگولاتوری عراق دانست و افزود: علاوه بر این، قرار است روی سیم‌کارت‌های عراقی که زائران ایرانی خریداری می‌کنند کد خدماتی به همراه مترجم فارسی برای ستاد گمشدگان عراق راه‌اندازی شود.

*تجربه قبلی راه‌اندازی وای فای رایگان در اربعین

طرح برپایی ایستگاه‌های وای‌فای رایگان چند سال پیش هم اجرایی شد اما به دلیل موانعی از جمله مخالفت اپراتورهای عراقی ادامه دار نشد.

اگرچه ترافیک شبکه به قدری زیاد بود که اینترنت تخصیص داده شده کافی نبود اما ارتباط برقرار شده بسیار مفید بود و تا حدی پاسخ نیاز در لحظه زائران را می‌داد.

امسال با رایزنی رگولاتوری ایران و رگولاتوری عراق و جلب موافقت اپراتورهای عراقی، این طرح پس از چند سال وقفه امسال بار دیگر اجرایی می‌شود.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×