» آرشیو اخبار » هک شدن حساب توییتر آزوکی و سرقت 750 هزار دلار ظرف نیم ساعت
هکر آزوکی

هک شدن حساب توییتر آزوکی و سرقت 750 هزار دلار ظرف نیم ساعت

8 بهمن 1401 7

بر اساس داده‌های اخیر اتراسکن، هکرها توانسته‌اند ظرف نیم ساعت پس از انتشار لینک‌های مخرب در توییتر آزوکی، حدود 750 هزار دلار استیبل کوین USDC را به سرقت ببرند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز 27 ژانویه (7 بهمن)، حساب توییتری پروژه محبوب توکن‌های غیرمثلی (NFT) آزوکی (Azuki)، هک شده و بیش از 750 هزار دلار استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) توسط هکرها به سرقت رفت. این سرقت از طریق ارسال یک لینک مخرب تخلیه کیف پول به عنوان لینک یک زمین مجازی انجام گرفت.

بر اساس داده‌های اخیر اتراسکن (Etherscan) که توسط شرکت امنیتی ولت گارد (Wallet Guard) در اختیار کوین تلگراف قرار گرفته است، هکرها توانسته‌اند ظرف نیم ساعت پس از انتشار لینک‌های مخرب مبلغ 751,321.80 دلار استیبل کوین USDC را از یک کیف پول واحد به سرقت ببرند.

این داده‌ها تأیید می‌کنند که هکرها 6752.62 دلار دیگر USDC را از کیف پول‌های مختلف با 11 NFT و بیش از 3.9 واحد اتر (ETH) به سرقت برده‌اند. به گزارش ولت گارد کل مبلغ دزدیده شده معادل 758,074.42 دلار بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

توصیه‌های امنیتی آزوکی

امیلی رز (Emily Rose)، مدیر انجمن این پروژه NFT الهام گرفته از انیمه، روز 27 ژانویه (7 بهمن) در توییتر ضمن تأیید خبر هک شدن اکانت آزوکی، به کاربران هشدار داد که روی هیچ لینکی در حساب توییتری آزوکی کلیک نکنند.

توییت آزوکی

دِم (Dem)، رئیس انجمن و مدیر محصول آزوکی، روز گذشته در یک گفتگوی توییتری به میزبانی ولت گارد (Wallet Guard) توضیح داد که کلاهبرداران پس از به دست گرفتن کنترل حساب توییتری پروژه آزوکی، توانستند «لینک تخلیه کیف‌های پول» را ارسال کنند.

دِم (Dem) ضمن تأیید اینکه تیم پشتیبان پروژه به تلاش خود برای بازپس گرفتن کنترل اکانت هک شده ادامه می‌دهند، از کاربران خواست که جوانب احتیاط را رعایت کرده و هوشیار باشند. چند ساعت بعد از این پیام، آزوکی اعلام کرد که کنترل حساب توییتری خود را دوباره به دست گرفته است:

«حساب رسمی توییتر آزوکی امروز هک شد. سپس، صبح روز جمعه، 27 ژانویه (7 بهمن) مجموعه ای از توییت‌های مخرب پست شد. تیم آزوکی اکنون کنترل حساب خود را پس گرفته است.»

این موضوع با بازنشر توییت مذکور توسط امیلی رز و دم تأیید شد.

لیز یانگ (Liz Yang)، رئیس بخش توسعه شرکت پشتیبان آزوکی، چیرو لبز (Chiru Labs)، در مصاحبه خود با کوین تلگراف گفت که این تیم “برای بررسی نقص پیش آمده، با توییتر در تماس است”. وی خاطرنشان کرد که آزوکی “به محض دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر، آن را به اطلاع عموم خواهد رساند.”

اُهم شاه (Ohm Shah)، یکی از بنیانگذاران ولت گارد (Wallet Guard)، به کوین تلگراف گفت که “مهم نیست” یک حساب رسمی یا حتی تأیید شده باشد، کاربران باید نسبت به همه چیز مشکوک باشند تا زمانی که خلاف آن ثابت شود. وی خاطرنشان کرد:

“اولین کسی نباشید که روی یک لینک کلیک می‌کند. بهتر است در فضای وب 3 (Web3) به پارانوئید مبتلا باشید.”

آزوکی (Azuki) به محض اینکه کنترل حساب کاربری خود را دوباره به دست گرفت، در توییتی به دنبال کنندگان خود تأکید کرد که همیشه برای تأیید اطلاعیه‌ها ” چندین کانال را جستجو کنند و در صورت بروز هرگونه ابهام، با تیم آزوکی در شبکه دیسکورد (Discord) تماس بگیرید.”

این خبر پس از هک شدن حساب توییتری پلتفرم معاملات سهام رابینهود در تاریخ 25 ژانویه (5 بهمن) منتشر شده بود. در این حمله، هکرها دنبال کنندگان رابینهود را وادار کردند که هر کدام مبلغ 0.0005 دلار برای توکنی به نام «RBH» در زنجیره هوشمند بایننس پرداخت کنند.

کانر گروگان (Conor Grogan)، رئیس بخش کسب و کار محصولات کوین بیس، در توییتی نوشت که حداقل 10 نفر قبل از حذف این توییت، حدود 1000 دلار از این توکن کلاهبرداری را خریداری کرده‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×