» ارز دیجیتال » هشدار پلیس سنگاپور به سرمایه‌گذاران در مورد کلاهبرداری‌های فیشینگ FTX
سنگاپور

هشدار پلیس سنگاپور به سرمایه‌گذاران در مورد کلاهبرداری‌های فیشینگ FTX

28 آبان 1401 6

نیروی پلیس سنگاپور به سرمایه گذاران هشدار داده است، به وب سایت‌هایی که ادعا می‌کنند که می‌توانند به آنها کمک کرده تا وجوه خود را از صرافی ارزهای دیجیتالِ FTX برداشت کنند، اعتماد نکنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نیروی پلیس سنگاپور به سرمایه گذاران هشدار داده است، به وب سایت‌هایی که ادعا می‌کنند که می‌توانند به آنها کمک کرده تا وجوه خود را از صرافی ارزهای دیجیتالِ FTX برداشت کنند، اعتماد نکنند.

خبرگزاری محلی چنل نیوز آسیا (Channel News Asia) گزارش داد که در 19 نوامبر (28 آبان)، پلیس هشداری درباره وب سایتی صادر کرد که ادعا می‌کرد توسط وزارت دادگستری ایالات متحده میزبانی می‌شود که از کاربران FTX می‌خواهد تا با اعتبار حساب خود وارد شوند. این وب‌سایت که شناسایی نشده است، سرمایه‌گذاران محلی را هدف قرار می‌دهد که تحت تأثیر سقوط FTX آسیب دیده‌اند. همچنین ادعا می‌کنند که مشتریان پس از پرداخت هزینه‌های قانونی، می‌توانند وجوه خود را برداشت کنند.

پلیس گفت که این وب سایت یک کلاهبرداری فیشینگ است که برای فریب دادن کاربران ناآگاه به ارائه اطلاعات خصوصی آنها طراحی شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

مقامات محلی همچنین نسبت به مقالات آنلاینِ جعلی که برنامه‌های معامله خودکار ارزهای دیجیتال را در کشور تبلیغ می‌کنند، که به نظر می‌رسد اخیراً افزایش یافته است، هشدار داده‌اند. در این مقالات اغلب سیاستمداران برجسته سنگاپور، مانند تان چوان جین (Tan Chuan-jin)، رئیس مجلس، حضور دارند.

سنگاپور

اگرچه این اولین بار نیست که پلیس سنگاپور در مورد کلاهبرداری‌های رمزارزی هشدارهای عمومی صادر می‌کند، اما تحولات اخیر در صنعت سرمایه گذاران را در برابر حملات آسیب پذیرتر کرده است. تخمین زده می شود که 1 میلیون سرمایه گذار و طلبکار تحت تأثیر ورشکستگی FTX قرار گرفته اند. آنها در مجموع با ضررهای میلیاردی روبرو هستند.

علیرغم اینکه سنگاپور خود را به عنوان قطبی برای ارزهای دیجیتال و نوآوری وب 3 معرفی می‌کند، قوانین سختگیرانه تری را در مورد معاملات و موارد دیگر دنبال کرده است. همچنین بارها به سرمایه گذاران هشدار داده است که دارایی های دیجیتال به شدت سوداگرانه هستند و حتی تبلیغات کریپتو در رسانه های اجتماعی را ممنوع کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×