» آرشیو اخبار » هشدار به تریدران ارز استلار (XLM)
استلار

هشدار به تریدران ارز استلار (XLM)

25 مهر 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، استلار به عنوان یکی از رمزارزهایی که در سال 2021 محبوب و پرسود شناخته شده است و احتمالا به همین دلیل است که این ارز در این روزها یک دارایی مناسب برای معاملات لانگ می باشد.

ممکن است در روزهای آینده استلار وارد فاز استراحت شود، چرا که این ارز در هفته گذشته 10.1 درصد کاهش قیمت داشته است و همچنین در یک حرکت نزولی طولانی مدت در حرکت است.

در مارکت کریپتو، معاملات لانگ شامل خرید یک دارایی و کسب سود با افزایش قیمت آن است. از سوی دیگر، معاملات شورت، معاملاتی است که شخص دارایی را از صرافی قرض گرفته و به فروش می‌رساند و بعد آن را با قیمت پایین‌‌تری بازخرید کند و از ارزش کاهش‌یافته درآمد کسب کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت استلار برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب درآمد از معاملات لانگ هستند، جذاب به نظر می رسد زیرا قیمت فعلی این ارز به طور قابل‌توجهی پایین‌ تر از سطح سال 2021 است.

از طرفی با توجه به توانایی این کوین برای افزایش قیمت فوق العاده، به راحتی می‌توان درک کرد که چرا سرمایه‌گذاران ممکن است ارز استلار را برای معاملات لانگ خود انتخاب کنند. اما مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها، بهتر است ابتدا به مومنتوم قیمتی استلار توجه کنند و بعد سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی این ارز به امید کسب سود در آینده انجام دهند.

تجزیه و تحلیل قیمت استلار و روند حرکتی آن

پس از یک نمایش دیدنی از استلار در ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) که چندین بار سقف قیمتی از خود ثبت کرد، این ارز در یک رالی نزولی تدریجی سقوط کرد و اکنون بیش از 17 ماه است که در زیر مقاومت خط روند گیر افتاده است.

استلار

منبع: تریدینگ ویو

در زمان انتشار این خبر، داده‌های کوین‌گِکو (Coingecko) نشان می‌دهد که این ارز با قیمت 0.113 دلار معامله می‌شود و در هفته گذشته 10.1 درصد کاهش یافته است و همینطور در مقایسه با سال قبل تا به امروز، استلار 68.8 درصد از ارزش قیمتی خودش را از دست داده است.

حرکت نزولی مارکت کریپتو به شدت استلار را تحت تأثیر قرار داده است زیرا قیمت این روزهایش بین 0.09 تا 0.1 دلار در نوسان است که محدوده حمایتی این ارز در 22 ماه گذشته بوده است.

اندیکاتور های مختلفی مانند میانگین متحرک نمایی 20 روزه و 50 روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد این ارز می‌تواند در روز های آینده وارد فاز استراحت شود و سرمایه‌گذارانی که به دنبال معاملات لانگ هستند ممکن است در کسب سود مورد انتظار خود با مشکل مواجه شوند.

نمایش عالی استلار در سال ۲۰۲۱

همانطور که در بالا گفته شد، استلار در سال 2021 عملکرد قابل توجهی داشت و در نهایت به عنوان یکی از رمزارز های مورد توجه سال قرار گرفت.

پس از شروع سال 2021 این ارز با قیمت 0.133 دلار زمان را تلف نکرد زیرا در هفته اول ژانویه (اواسط خرداد 1400) ارزش خود را 224 درصد افزایش داد و به 0.432 دلار رسید.

ماه بعد، استلار با موفقیت یک رالی صعودی را به پایان رساند و به قیمت 60 سنت رسید. اما این دارایی از نوسانات فضای مارکت کریپتو در امان نبود، زیرا قبل از بازگشت در 14 آوریل (25 فروردین 1400) با رسیدن 0.689 دلار، کاهش قیمت را تجربه کرد.

در ماه می (اردیبهشت) این ارز عملکرد بهتری از خود نشان داد و در هفدهمین روز این ماه (27 اردیبهشت 1400) با قیمت 0.791 دلار در حال معامله بود.

اما ناگهان این طور به نظر می‌رسد که استلار تمام مومنتوم خود را از دست داد و قیمت این ارز در ماه های بعد کاهش یافت.

استلارارزش کل  میلیارد دلار در نمودار روزانه | تصویر برجسته از CoinLive، نمودار: TradingView.com

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.
مترجم: فائزه پروستان
منبع: NewsBTC

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×