» آرشیو اخبار » نیکل دیجیتال و متاپلکس تازه‌ترین قربانیان FTX
نیکل

نیکل دیجیتال و متاپلکس تازه‌ترین قربانیان FTX

28 آبان 1401 3

شرکت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال نیکل دیجیتال مستقر در لندن، روز 18 نوامبر اعلام کرد که حدود 12 میلیون دلار از سرمایه آن در پلتفرم اِف‌تی‌ایکس باقی مانده است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت مدیریت سرمایه نیکل (Nickel Digital Asset Management) یکی از چند دَه شرکتی است که تأثیرات منفی سقوط و ورشکستگی صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX) را احساس کرده است. پروتکل توکن‌های غیرمثلی (NFT) متاپلکس (Metaplex) نیز اخیراً «چندین عضو تیم متاپلکس استودیو» را به دلیل تأثیر غیرمستقیم سقوط صرافی رمزارزی اِف‌تی‌ایکس (FTX)، اخراج کرد. استفان هس (Stephen Hess)، هم-بنیانگذار و مدیر عامل استودیو متاپلکس، در یک تاپیک توییتری می‌گوید:

«در حالی که خزانه ما مستقیماً تحت تأثیر سقوط اِف‌تی‌ایکس قرار نگرفته و شاخص‌های فاندامنتال در این شرکت پابرجا هستند، ولی تأثیرات غیرمستقیم این رخداد بر بازار، بسیار قابل توجه بوده و مستلزم آن است که رویکرد محافظه‌کارانه‌تری در این خصوص اتخاذ شود.»

نیکل دیجیتال

تبلیغات جام جهانی قطر

نیکل و سایر قربانیان

به غیر از نیکل، شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت صندوق‌های بازنشستگی کانادایی اونتاریو تیچرز (Ontario Teachers) نیز ضررهای زیادی را در این مدت متحمل شده است. طبق اعلامیه اونتاریو تیچرز، این صندوق بازنشستگی، 75 میلیون دلار در اِف‌تی‌ایکس اینترنشنال (FTX International) و شعبه آمریکایی آن، اِف‌تی‌ایکس یو.اس (FTX.US) سرمایه‌گذاری کرده است.

طبق اعلام این صندوق، این سرمایه‌گذاری، کمتر از 0.05 درصد از کل دارایی‌های خالص آن را تشکیل می‌دهد که به ترتیب برابر با مالکیت 0.4 درصد و 0.5 درصد از اِف‌تی‌ایکس اینترنشنال و اِف‌تی‌ایکس یو.اس است. اگرچه اونتاریو تیچرز، از زیان‌های متحمل شده ناامید شده است، اما اظهار داشت که “زیان مالی ناشی از این سرمایه‌گذاری با توجه به اندازه آن نسبت به دارایی‌های خالص و موقعیت مالی قوی ما، تأثیر محدودی بر عملکرد صندوق خواهد داشت.”

به گزارش روز 18 نوامبرِ (27 آبان) کوین‌تلگراف، جنسیس بلاک (Genesis Block)، پیشرو در ارائه خدمات خرده‌فروشی ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ، به غیر از خدمات سازمانی ترِید ارزهای دیجیتال، از دهم ماه دسامبر (19 آذر) بستن پورتال معاملات آنلاین فرابورس (OTC) خود را نیز آغاز خواهد کرد.

شرکت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال نیکل دیجیتال مستقر در لندن نیز، روز 18 نوامبر (27 آبان) اعلام کرد که حدود 12 میلیون دلار از سرمایه آن در پلتفرم  اِف‌تی‌ایکس باقی مانده است. به گفته مایکل هال (Michael Hall)، موسس و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری، این شرکت نتوانسته است وجوهی که ظاهراً حدود 6 درصد از 200 میلیون دلار دارایی تحت مدیریت آن را تشکیل می‌دهد، از این پلتفرم برداشت کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×