» آرشیو اخبار » نماینده ایرلند: آمریکا و اتحادیه اروپا «مردم» را می‌کشند
میک والاس

نماینده ایرلند: آمریکا و اتحادیه اروپا «مردم» را می‌کشند

25 مهر 1401 2

«میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا، تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه دیگر کشورها را محکوم و تأکید کرد، این دو مردم بیگناه را می‌کشند.

به گزارش گذارنیوز، توسل شدید کشورهای غربی به اعمال تحریم علیه دیگر کشورهای جهان به منظور رسیدن به اهداف سیاست‌های مدنظر غرب، صدای یک عضو پارلمان اروپا را درآورد.

در شرایطی که روز دوشنبه (امروز) جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تدارک این اتحادیه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد، یک قانونگذار پارلمان اروپا بشدت علیه تحریم‌های غرب علیه دیگر کشورها موضع گرفت.

«میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا در پیامی توییتری اقدامات اتحادیه اروپا و آمریکا در اعمال تحریم را محکوم کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

این قانونگذار چپگرای پارلمان اروپا در توییتر نوشت: «تحریم‌ها حقوق بشر میلیون‌ها نفر را نقض می‌کند. تحریم‌ها منشور سازمان ملل و قوانین حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند مگر اینکه توسط سازمان ملل اعمال شود».

میک والاس که بارها علیه تحریم‌های کشورهای غربی موضع‌گیری کرده است، در پیام توییتری خود نوشت: «آمریکا به همراه اتحادیه اروپا دارند از روی اطلاع، مردم بی‌گناه را با تحریم‌هایشان می‌کشند».

وی چندی قبل طی سخنرانی در استراسبورگ مقر پارلمان اروپا، به دورویی ادعایی اتحادیه اروپا و آمریکا درباره حمایت آنها از حقوق بشر در ایران تاخت.

والاس خطاب به رئیس جلسه پارلمان اروپا و دیگر قانونگذاران گفته بود: «آقای رئیس‌! اگر طبقه سیاسی اتحادیه اروپا به حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اهمیت می‌داد، برای اعمال تحریم‌های یکجانبه جدید فریاد نمی‌زدند».

وی ادامه داد: «اگر ما به حفظ حقوق بشر به شیوه‌ای منسجم و اصولی اهمیت می‌دادیم، در تک تک جلسات (پارلمان اروپا) قتل بی‌امان مردان، زنان و کودکان فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم می‌کردیم».

موضع‌گیری تند این عضو پارلمان اروپا علیه تحریم‌های غرب در شرایطی انجام شده که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) از تدارک اتحادیه برای اعمال جدید تحریم علیه ایران به بهانه حقوق بشری خبر داد.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×