» اقتصاد » صمت » نقش وزارت کار در رفاه و معیشت مردم

نقش وزارت کار در رفاه و معیشت مردم

17 مهر 1401 7

یک کارشناس حوزه کار گفت: با توجه به اهمیت بحث رفاه و معیشت اقشار مختلف جامعه، معرفی هرچه سریع‌تر وزیر کار می‌تواند در پیگیری مسایل و مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان موثر باشد.

به گزارش گذارنیوز، «ناصر چمنی» با بیان اینکه وزارت کار با رفاه و معیشت مردم سر و کار دارد، گفت: معتقدم با توجه به حجم بالای کاری که در وزارت کار وجود دارد باید هر چه سریع‌تر، رئیس جمهور وزیر کار را به مجلس معرفی کند.

وزارت کار یک وزارتخانه نیست، بلکه سه وزارتخانه یکی شده و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل شده است که هر کدام جامعه خاص خود را دارد ولی در شرایط حاضر بحث رفاه و توجه به معیشت اقشار جامعه مهمتر است و معتقدم که معرفی هرچه سریع تر وزیر کار می تواند در پیگیری مسایل و امور بر زمین مانده و مطالبات جامعه کارگری و بازنشسته موثر باشد.

نقش وزارت کار در مصوبات حقوقی کارگران و بازنشستگان

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: در حال حاضر مطالبات انباشته زیادی در حوزه بازنشستگان، کارگران، بهزیستی و تامین اجتماعی داریم. پرداخت معوقات بازنشستگان، عدم تصویب حق مسکن کارگران و مسائل و مشکلات سازمان های حمایتی نیازمند حضور وزیر کار است و تاخیر در معرفی وزیر موجب می شود که بخش ها و زیرمجموعه‌های وزارت کار و پرسنل آن انگیزه لازم برای فعالیت و پاسخگویی و گزارش دهی را نداشته باشند.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی ادامه داد: اگر چه اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان سایر سطوح مزدی و افزایش آن به ۳۸ درصد در زمان سرپرستی دکتر زاهدی وفا اتفاق افتاد، اما این کار با تلاش کانون‌های بازنشستگان و در جلساتی که با ایشان برگزار شد، صورت گرفت و چون قانون بود، بر مبنای قانون هم افزایش ۱۰ درصدی اصلاح شد و به ۳۸ درصد تغییر کرد.

چمنی اداره وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی را نیازمند حضور فردی توانمند و آگاه به مسایل مربوط به حوزه روابط کار، تعاون، بازنشستگان و تامین اجتماعی دانست و تاکید کرد: اگر وزارت کار در دو وزارتخانه دیگر ادغام نشده بود، می توانستیم از بدنه کارگری کسی را به عنوان وزیر معرفی کنیم، ولی وزارت کار تنها نیست و از بخشهای مختلفی نظیر بهزیستی، تامین اجتماعی، شستا و زیرمجموعه‌های بسیاری تشکیل شده است؛ لذا برای تصدی وزارت کار به فردی آگاه به امور نیاز داریم که شناخت کافی از وظایف سه حوزه تعاون، کار و رفاه داشته باشد.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×