» ارز دیجیتال » نقشه راه کاخ سفید برای کاهش خطرات رمزارزها
کاخ سفید

نقشه راه کاخ سفید برای کاهش خطرات رمزارزها

8 بهمن 1401 7

کاخ سفید بیانیه‌ای را در 27 ژانویه (7 بهمن) منتشر کرد که به دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نقشه راهی برای کاهش خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه کرد. رهنمودهای قانونی دولت بخش اعظم این سند را به کنگره ایالات متحده رساند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کاخ سفید بیانیه‌ای را در 27 ژانویه (7 بهمن) منتشر کرد که به دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نقشه راهی برای کاهش خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه کرد. رهنمودهای قانونی دولت بخش اعظم این سند را به کنگره ایالات متحده رساند.

نویسندگان بیانیه یک مسیر دو وجهی را ترسیم کردند. آنها نوشتند:

“ما یک سال گذشته را صرف شناسایی خطرات ارزهای دیجیتال و اقدام برای کاهش آنها با استفاده از اختیاراتی کرده‌ایم که شعبه اجرایی در اختیار دارد.”

تبلیغات جام جهانی قطر

اولین عنصر در رودمپ، چارچوب جامع «اولین» دولت برای توسعه دارایی‌های دیجیتال است که در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) منتشر شد. این سند بر اساس گزارش‌هایی است که توسط فرمان اجرایی رئیس‌جمهور درباره تضمین توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال صادر شده در مارس 2022 (اسفند 1400) صادر شده است.

کاخ سفید

دومین مسئله در کاخ سفید، دستگاه‌های اجرایی در حال افزایش اجرا و صدور دستورالعمل‌های جدید هستند. طبق این بیانیه، سازمان‌های دولتی در حال توسعه برنامه‌های آگاهی عمومی برای کمک به مصرف‌کنندگان برای درک خطرات خرید ارزهای دیجیتال هستند. به طور خاص به قانون.گذاران بانکی اشاره کرد و آنها را تشویق کرد که به تلاش‌های خود ادامه دهند. این بیانیه در همان روزی صادر شد که فدرال رزرو عضویت بانک دارایی دیجیتال کاستودیا (Custodia) در سیستم فدرال رزرو را رد کرد.

“ما با محافظت از سرمایه‌گذاران و پاسخگو نگه‌داشتن بازیگران بد به کاهش خطرات ارزهای دیجیتال ادامه خواهیم داد. ما آماده‌ایم تا با کنگره برای رفع شکاف‌های نظارتی کار کنیم، اما تغییر مسیر و تعمیق روابط بین ارزهای دیجیتال و مالی اشتباه بزرگی است.”

به طور قابل‌توجه، این بیانیه در ادامه فهرستی از اقداماتی را که دولت می‌خواهد از کنگره ببیند، ارائه کرد و گفت: “کنگره نیز باید تلاش‌های خود را افزایش دهد.”

کاخ سفید فهرست قابل توجهی از وظایف قانون‌گذاران را در نظر گرفته است. توصیه‌های آن شامل گسترش اختیارات تنظیم‌کننده، تقویت الزامات افشاء، تقویت مجازات‌ها برای تخلفات، افزایش بودجه برای اجرای قانون و پیروی از توصیه‌های موجود در گزارش شورای نظارت بر ثبات مالی است که توسط فرمان اجرایی الزامی شده است.

نویسندگان همچنین از این فرصت استفاده کردند و از کنگره خواستند که کارهایی را نیز انجام ندهد:

“قانون نباید به نهادهای اصلی مانند صندوق‌های بازنشستگی برای رفتن به بازار رمزارزها چراغ سبز نشان دهد.”

آنها خاطرنشان کردند که محدود کردن چنین اقداماتی از گسترش «آشفتگی در ارزهای دیجیتال» به سیستم مالی گسترده‌تر جلوگیری می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×