» آرشیو اخبار » نقره یک گام جلوتر از طلا!

نقره یک گام جلوتر از طلا!

26 آبان 1401 5

نقره امروز در کانال 22 دلاری معامله می شود؛ در حالی که دیروز موفق شده بود تا برای مدت کوتاهی از آن عبور کرد. اگرچه طلا چند جلسه متوالی افزایش را نشان داد، اما نقره ممکن است یک قدم جلوتر از این چرخه بازار بوده باشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نقره امروز در کانال 22 دلاری معامله می شود؛ در حالی که دیروز موفق شده بود تا برای مدت کوتاهی از آن عبور کرد. اگرچه طلا چند جلسه متوالی افزایش را نشان داد، اما نقره ممکن است یک قدم جلوتر از این چرخه بازار بوده باشد.

نقره

در اوایل نوامبر، قیمت نقره از میانگین متحرک 50 روزه که تا 10 روز قبل به عنوان حمایت عمل می کرد، صعود نمود. علاوه بر این، در حالی که S&P 500 و بازارهای سهام، به طور کلی، در حال بهبودی پس از اظهارات نه چندان بد فدرال رزرو بودند، نقره بر روی آمارهای «اشتغال بخش غیر کشاورزی» (NFP) تمرکز کرد و بیش از 7 درصد افزایش یافته و سایر فلزات گرانبها را پشت سر گذاشت.
این رویداد تغییر دهنده بازی برای این بازار بود. با ادامه روند افزایشی در روزهای بعد، قیمت به میانگین متحرک 200 روزه خود رسیده است، نقطه ای که طلا، اس اند پی و یورو هنوز به آن نرسیده اند. از اواخر هفته گذشته، نقره حمایت از کاهش به سمت این خط را به دست آورده که نشان دهنده تغییر در روند بلندمدت است.
نقره در ماه های می و ژوئن نزدیک به 22 دلار باقی مانده و در حال جبران سقوط آوریل است. در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری تغییرات مکرری در این زمینه صورت گرفته است. ممکن است کسب سود نسبی دوباره رخ دهد.

S&P 500 به سمت اصلاح فیبوناچی 38.2 درصد حرکت کرده است که به عنوان یک سطح مقاومت قوی عمل می کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در واقع، سهام پس از یک تلاش کوچک برای حرکت به سمت بالاتر، کاهش یافت. به عبارت دیگر، اس اند پی 500، نتوانست به بالای 38.2 درصد اصلاحی صعود کند. در لحظه نوشتن این مقاله، معاملات آتی S&P 500 اندکی زیر 4000 معامله می شود، که به معنی این است که شکست به مقادیر بالاتر از روند اصلاحی صورت نگرفته است.

نمودار پیش بینی قیمت نقره

پیش بینی قیمت نقره

 نقره به بالاترین حد خود در ژوئن 2022 و همچنین اصلاح فیبوناچی 50 درصدی آن بسیار نزدیک است. قیمت نقره به بالاتر از سایر سطوح مقاومت شکست، بنابراین احتمالاً بالاتر خواهد رفت. سپس، این واقعیت که دو سطح مقاومت در یک سطح قیمت مشابه (22.5 دلار) همزمان می شوند، به این معنی است که این مقاومت به ویژه قوی است. حرکت قوی قیمت در آغاز ماه نوامبر و افزایش چشمگیرتر 9 درصدی در اوایل اکتبر به تقاضایی اشاره دارد که ممکن است بازار را تغییر دهد. این برگشت صعودی احتمالاً در طلا اتفاق می افتد.

اگر درست گفته باشیم، و پس از کاهش قیمت اندک، نقره صعودی شود، می‌تواند بلافاصله سطوح بالای 25 دلار را در نزدیکی اوج های خود در ماه مارس و آوریل هدف قرار دهد. اگر تقویت دوباره شکست نخورد، ممکن است قیمت تا آگوست 2023 به 30 دلار افزایش یابد.

صحبت در مورد امکان رسیدن به بالاترین قیمت های سال 2012 (35 دلار) یا 2011 (50 دلار) زود است، اما اهداف نزدیک به 25 دلار تا پایان سال و 30 دلار در هشت ماه بعد قابل دستیابی به نظر می رسند.

بیایید در نظر داشته باشیم؛ از آنجایی که نقره در بخش‌های پایانی یک رشد معین از بقیه بخش‌های فلزات گرانبها بهتر عمل می‌کند، افزایش کوچک ذکر شده در نقره ممکن است منجر به افزایش قیمت طلا یا سهام استخراج نشود.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×