» بازارها » نقاط ارزان برای خرید آپارتمان در پایتخت
آپارتمان

نقاط ارزان برای خرید آپارتمان در پایتخت

12 شهریور 1401 7

به گزارش گذارنیوز؛ مناطق 18 ،17، 20 ، 15 و 19 ، پنج منطقه‌ای هستند که نسبت به سایر مناطق تهران قیمت آپارتمان ارزان تر است . اما بررسی فایل های فروش در این مناطق حکایت از تعداد اندک فایل پیشنهادی برای فروش نسبت به سایر مناطق دارد .

صاحبان آپارتمان های نوساز صبورترند

صاحبان آپارتمان های نوساز به نظر می آید کمی برای فروش صبورتر هستند و منتظر مشخص شدن وضعیت بازار پس از خروج از برزخ برجامی هستند.
تعداد این فایل ها در هفته نخست شهریور ماه کاهش داشته است، هرچند که فایل های موجود از آپارتمان های نوساز نیز مانند چند ماه گذشته در میان فایل های قرمز ( فایل هایی که بیش از نرخ میانگین منطقه قیمت گذاری شده) قرار دارند و قیمت های فروش نوساز ها در برخی مناطق گاهی به دو برابر قیمت فروش میانگین منطقه می رسد.

بازار مسکن در حالت انتظار

درحالی که میانگین قیمت مسکن در تهران متری 45 میلیون تومان اعلام شده است ، در لیست آپارتمان های فروش در مناطق ارزان تهران ، آپارتمان هایی با پیشنهاد قیمتی متری 16 میلیون تومان هم به چشم می خورد . هرچند که نوساز های این مناطق قیمت پیشنهادی شان به بیش از 50 میلیون تومان می رسد .

به اعتقاد فعالان بازار مسکن درحال حاضر این بازار در حالت انتظار قرار دارد و فروشندگان و خریداران منتظرتاثیر نهایی شدن مذاکرات هستند .

هرچند که گروهی از کارشناسان مسکن پیش بینی می کنند که  قیمت ها با نهایی شدن مذاکرات افزایش خواهد داشت. به اعتقاد این گروه اگر برجام به نتیجه نرسد بازار با رکود تورمی مواجه می شود و در صورت به سرانجام رسیدن هم این تورم با رونق همراه است .

تبلیغات جام جهانی قطر

تورم نقطه به نقطه مسکن کاهشی شد یا افزایشی؟

براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار از وضعیت بازار مسکن در مرداد ماه امسال متوسط قیمت وزنی هر متر مربع آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۴۵ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان بوده که در مقایسه با تیرماه افزایش ۱.۸ درصد را نشان می‌دهد. مرکز آمار هم‌چنین متوسط حسابی قیمت مسکن در تهران را ۴۲ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان اعلام کرد. هم‌چنین در مردادماه ۱۴۰۱ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۴۴ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۴۵.۲ درصد) ١.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

 با این حال شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل (تورم سالیانه) به عدد ٢٨.٤ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٢٧.١ درصد)، ١.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

 Untitled-16

 

منبع: اقتصادنیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×