» آرشیو اخبار » نفت خام سبز پوش شد؛ 17 ژانویه
نفت خام

نفت خام سبز پوش شد؛ 17 ژانویه

27 دی 1401 8

قیمت‌های آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در روز دوشنبه پس از آزمون یک منطقه مقاومت کلیدی کاهش یافتند. اساساً قیمت‌ها تحت‌تاثیر شاخص دلار آمریکا قرار دارند و از سوی دیگر این موضوع وجود دارد که افزایش تعداد موارد کووید در چین می‌تواند چشم‌انداز تقاضای بالاتر را به مخاطره بیندازد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نفت خام در جریان معاملات روز دوشنبه اندکی عقب‌نشینی کردند. بازارهای نفت تحت فشار هستند، چرا که معامله‌گران بر آمار کووید چین و همچنین احتمال افزایش صادرات نفت روسیه از طریق دریا تمرکز کرده‌اند. البته این را هم باید در نظر داشت که به دلیل تعطیلات روز مارتین لوترکینگ در آمریکا از حجم و ساعات معامله نفت خام کاسته شده است.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت از سطح 80 دلاری در جریان معاملات روز دوشنبه عقب‌نشینی کرد، اما باید به خاطر داشته باشید که روز مارتین لوترکینگ در ایالات متحده بود که باعث کاهش حجم معاملات و همین طور ساعات دوره‌ای بازار شد. در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 0.47 سنت یا 0.59 درصد افزایش در سطح 79.6 دلار معامله می‌شود. اگر بتوانیم از سطح 82 دلار عبور کنیم، روند صعودی شروع خواهد شد.
نفت خام وست تگزاس

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت هم در طول جلسه معاملاتی روز قبل اندکی عقب‌نشینی کردند، زیرا به نظر می‌رسد که سطح 85 دلار کمی مانع ایجاد کند. به همین دلیل، بسیار ممکن است که بتوانیم به این منطقه عقب‌نشینی کنیم. در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله نفت خام برنت با 0.2 سنت یا 0.29 درصد افزایش در سطح 84.4 دلار معامله می‌شود. اگر بتوانیم از سطح 87.50 دلار عبور کنیم، روند صعودی شروع خواهد شد.
ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا واقعاً این اتفاق می‌افتد یا خیر. به نظر می‌رسد که نفت خام همچنان بسیار پر سر و صدا خواهد بود، زیرا در حال حاضر همه نگران این هستند که آیا تقاضای جهانی کافی وجود خواهد داشت یا خیر، چرا که رشد اقتصاد جهانی در حال کاهش است. 
بر اساس گزارش‌ها، روسیه صادرات دریایی نفت خام خود را افزایش داده است؛ که این برای بازارهای نفت نزولی است. از نقطه نظر تکنیکال، نفت برنت به محدوده «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (50 EMA) بازگشته است. در صورتی که نفت برنت به زیر 50 میانگین متحرک نمایی (EMA) برسد، شتاب نزولی و حرکت به سمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه در قیمت 82.35 دلار صورت خواهد گرفت.
نفت خام برنت

معاملات آتی نفت خام

موانع پیش روی معامله‌گران

روند اولیه قیمت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به دلیل عدم اطمینان در مورد سیاست فدرال رزرو، افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده و اینکه آیا سازمان‌های کلیدی مانند آژانس بین المللی انرژی (IEA) و اوپک چشم‌انداز خود را در مورد قیمت و تقاضای نفت در سال تغییر خواهند داد یا نه، کمی محتاط هستند. قرارداد نفت خام وست تگزاس اینترمدیت تحویل ماه مارس با مشکل غلبه بر سطح 80.23 دلار مواجه است و از سوی دیگر مقاومت کلیدی 82.51 دلار را هم پیش رو دارد. آخرین رالی مربوط به سطح 81.62 دلار است.

منطقه اصلاحی مد نظر برای قرارداد آتی نفت برنت تحویل مارس نیز کانال‌های 85.92 و 88.34 دلار است. رالی نهایی نفت برنت مربوط به 3 ژانویه و کانال 87.02 دلار است.

تبلیغات جام جهانی قطر

سرمایه‌گذاران بر میزان صادرات و واردات چین تمرکز کرده‌اند

واردات نفت خام چین برای دومین سال متوالی در سال 2022 با وجود افزایش خرید در سه ماهه چهارم کاهش یافت، زیرا اقدامات سختگیرانه کنترل کووید این کشور اقتصاد و تقاضای سوخت را مختل کرده است.

بر اساس آمارهای اداره کل گمرک، واردات کل سال توسط بزرگترین خریدار جهان (چین) بالغ بر 508.28 میلیون تن، معادل 10.17 میلیون بشکه در روز بوده که 0.9 درصد کمتر از سال 2021 است. با توجه به تمرکز دولت بر احیای رشد اقتصادی در سال جاری پس از کنار گذاشتن اقدامات سختگیرانه کنترل کووید، برخی تحلیلگران انتظار دارند که واردات نفت خام چین در سال 2023 به شدت افزایش یابد.

آمارهای روز جمعه همچنین نشان داد که صادرات سوخت (از جمله بنزین، گازوئیل، سوخت هواپیمایی و نفت کوره دریایی) در دسامبر به 7.7 میلیون تن رسید که بالاترین میزان از آوریل 2020 و از 6.14 میلیون تن در نوامبر بود. با این حال، صادرات سالانه سوخت به دلیل کاهش شدید محموله‌های خارج از کشور در اوایل سال 2022، 11 درصد کمتر از سال 2021 و در حد 53.69 میلیون تن باقی ماند.

نفت خام

چشم‌انداز کوتاه مدت قیمت نفت خام

معامله‌گران باید توجه داشته باشند که بهبود اقتصاد چین از محدودیت‌های کووید، مدتی طول می‌کشد و چندین نقطه توقف و شروع خواهد داشت. به عنوان مثال، افزایش سطح ترافیک در چین پس از کاهش محدودیت‌های کووید-19 از پایین‌ترین حد خود، افزایش یافت. با این حال، گزارش‌های جدید در آخر هفته نشان می‌دهد که افزایش مرگ و میر ناشی از کووید بر احساسات تأثیر می‌گذارد. این نشان می‌دهد که قیمت‌های بازار نفت همچنان نوسانی خواهد بود؛ مگر اینکه نفت وست تگزاس اینترمدیت بتواند به رنج 82.51 و برنت به حجم 88.34 دلار غلبه کند.

همگی این موارد نشان می‌دهند که قیمت کماکان نوسانی خواهد بود، یا حداقل تا زمانی که نفت وست تگزاس اینترمدیت به 82.51 دلار افزایش یابد و برنت با حجم خرید قوی، بر 88.34 دلار غلبه کند.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، fxempire ، fxempire 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×