» آرشیو اخبار » نفت خام در پایین ترین سطح اخیر
نفت خام

نفت خام در پایین ترین سطح اخیر

26 آبان 1401 3

شروع مجدد جریان نفت خام از خط لوله دروژبا، همراه با واکنش سریع و هماهنگ ناتو برای کاهش ترس بازار در مورد حادثه لهستان، نگرانی های تقاضا را دوباره در کانون توجهات قرار داد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در طول جلسه معاملاتی روز چهارشنبه عقب نشینی کرد، زیرا همچنان شاهد مقاومت «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50) هستیم و قیمت دقیقاً بالاتر از سطح مهم روانی 85 دلار قرار دارد. در این نقطه، شکست به پایین تر از آن می تواند یک حرکت به سطح 81 دلار را آغاز کند. از سوی دیگر، اگر به سمت بالا برگردیم، باید با میانگین متحرک نمایی 50 روزه، متحرک نمایی 200 روزه، و در نهایت سطح 92.50 دلار مقابله کنیم.

بازارهای نفت خام برنت نیز کمی با مشکل مواجه شده اند. افراد بسیاری در تلاشند که دریابند آیا بازار بر کمبود عرضه یا کمبود تقاضا تمرکز می‌کند یا خیر.  اگر به عقب برگردیم تا به زیر سطح 90 دلار سقوط کنیم، آنگاه بازار می تواند به میزان قابل توجهی از آنجا افت کند. در این نقطه ممکن است وارد یک رکود جهانی شده، و در سرتاسر بخش انرژی شاهد افت قیمت باشیم. از نظر صعودی، سطح 100 دلار یک منطقه مقاومت آشکار است. این احتمال وجود دارد که همچنان شاهد گیرکردن بازار نفت خام در این محدوده، یا شاهد افت آن باشیم.

بازارها

سهام ایالات متحده روز چهارشنبه پس از کاهش خرده فروشی ایالات متحده، که بر احتمال واکنش تهاجمی تر فدرال رزرو  تمرکز کرده بود، سقوط کرد. براساس صحبت ها و مصاحبه های فدرال رزرو، گرچه روند احتمالی فدرال رزرو به سمت کاهش سرعت افزایش نرخ بهره خواهد بود، اما هنوز این کار انجام نشده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

مری دالی (رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو) به عنوان یکی از اعضای «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC)، پیش بینی خود را برای سطح اوج نرخ بهره فدرال رزرو به رنجی مابین 4.75 درصد تا 5.25 درصد افزایش داد. این در حالی است که اعضای میانه‌روتر فدرال رزرو، نرخ وجوه را در سپتامبر 4.5 درصد تا 4.75 درصد پیش بینی کرده بودند.
جروم پاول، «رئیس فدرال رزرو»، در جلسه نوامبر گفت که این نرخ احتمالاً در دسامبر افزایش خواهد یافت. با وجود کبوترها (داویش) در کنار شاهین ها (هاوکیش)، به نظر می رسد بازارها بر تعدیل سیاست های تهاجمی تمرکز کرده اند.

جمهوریخواهان دوباره کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را، با اختلاف بسیار کمتر از آنچه پیش‌بینی میشد، به دست آوردند. با این حال، مخالفت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان، به ویژه در بن بست نهایی بر سر افزایش سقف بدهی دولت ایالات متحده، می تواند تأثیر داشته باشد.

از نظر تاریخی، در حالی که اوراق قرضه بیشترین تأثیر را متحمل می شود، بازارهای سهام نیز بلافاصله پس از آن آسیب دیدند. با جمع شدن ابرهای رکود، چنین رویدادی می تواند یک رکود خفیف را به رکود شدیدتر تبدیل کند.

نفت خام

نفت خام

شروع مجدد جریان نفت خام از خط لوله دروژبا، همراه با واکنش سریع و هماهنگ ناتو برای کاهش ترس بازار در مورد حادثه لهستان، نگرانی های تقاضا را دوباره در کانون توجهات قرار داد.
علیرغم کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، نگرانی های پایدار در مورد ضعف تقاضا به دلیل محدودیت های کووید در چین، کماکان بازارها را تحت تاثیر قرار می دهد. و با ادامه افزایش موارد ابتلا به کووید در چین، به ویژه با حرکت به سمت فصل آنفولانزا، و احتمال تعطیلی بیشتر در مراکز پرجمعیت به تقاضای نفت به طور تصاعدی بیش از سایر بخش‌های اقتصاد آسیب می‌زند.

بر اساس گزارش‌ها، مردم محلی برای تهیه مایحتاج خود به خیابان‌ها می‌روند، که باعث می‌شود تاجران سوداگر به سمت قرنطینه متمایل شوند.

موج گرمای پاییزی در اروپای غربی، ذخایر گاز را بلا استفاده و شانس گذراندن زمستان بدون جیره بندی گاز را افزایش داده است. با این حال، در حالی که زمستان غیرعادی گرم برای اروپا، یورو و بازارهای اتحادیه اروپا خبر خوشایندی است، برای گاوهای نفت خام خبر خوبی نیست.

ارزهای آسیایی پس از رشد اخیر، عقب نشینی کردند، زیرا روند کاهشی دلار در سراسر آسیا متوقف شده است. با توجه به افزایش موارد کووید در چین، تاجران باید دیدگاه‌های بازگشایی خود را با توجه به احتمال طولانی شدن قرنطینه‌ها تنظیم کنند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×