» آرشیو اخبار » تقاضای چین و ذخایر نفت آمریکا زیر بنای قیمت نفت خام؛ 29 آذر
نفت خام

تقاضای چین و ذخایر نفت آمریکا زیر بنای قیمت نفت خام؛ 29 آذر

29 آذر 1401 5

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت پس از معکوس شدن روند صعودی، روز دوشنبه ثابت شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با خوش بینی نسبت به بهبود تقاضا به دلیل کاهش محدودیت های کووید توسط چین و تصمیم ایالات متحده برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خام (SPR) قیمت نفت بهبود یافته است.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت پس از معکوس شدن روند صعودی، روز دوشنبه ثابت شد. پس از افتتاح بازار، خوش‌بینی نسبت به بهبود تقاضا به دلیل کاهش محدودیت‌های کووید توسط چین و تصمیم ایالات متحده برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خود (SPR) با خرید مجدد نفت، زیربنای تحولات بازار بود. این دو خبر ترس از رکود جهانی را خنثی می کنند.

در ساعت 08:30 به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) تحویل مارس به 74.18 دلار رسید که 0.36 دلار یا 0.48 درصد کاهش نشان می دهد. نفت خام برنت تحویل ماه مارس به 79.28 دلار رسید که 0.21 دلار یا 0.26 درصد کاهش داشته است. روز جمعه، صندوق سهام نفت ایالات متحده (USO) با کاهش 1.27 دلاری یا 1.92 درصدی به 64.88 دلار رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

علیرغم صعود اندک اوایل جلسه معاملاتی امروز، به‌ویژه پس از سخنرانی جنگ‌طلبانه بانک مرکزی آمریکا در هفته‌های گذشته، همچنان خطرات نزولی وجود دارد. اظهارات ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا (ECB) نگرانی ها از رکود احتمالی را برانگیخت.

نفت خام

چین قصد دارد رشد خود را از طریق محرک های مالی و سیاست های پولی پایدار افزایش دهد پس از اینکه چین متعهد شد بر ثبات اقتصاد 17 تریلیون دلاری خود در سال 2023 تمرکز کند و سیاست ضد کووید خود را برای اطمینان از ضربه زدن به اهداف کلیدی افزایش دهد، نفت خام افزایش یافت.

سیاست گذاران و رهبران ارشد در یک نشست دو روزه غیرعلنی برای ترسیم مسیر اقتصاد در سال آینده تصمیم گرفتند از محرک های مالی و سیاست های پولی پایدار به عنوان دو ابزار اصلی خود برای رشد استفاده کنند.

تحلیلگر ارشد مورگان استنلی بر این باور است که افزایش سریعتر و شدیدتر تحرک به این بازار، به معنای بازگشت قوی تر رشد تولید ناخالص داخلی از اوایل سه ماهه دوم سال 2023 است. همچنین اعلام کردند که با توجه به روند رو به بهبود فعالیت های اقتصادی که به نظر می رسد روند طولانی تری داشته باشد، اکنون پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی 2023 از 5 درصد به 5.4 درصد افزایش یافته است که حتی بالاتر از مقادیر مورد انتظار 4.8 درصدی است که در روز دوشنبه اعلام شده بود.

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در طول جلسه معاملاتی روز دوشنبه اندکی افزایش یافته است، اما همچنان در تلاش است تا به طور کلی به صعود خود ادامه دهد. مدتی است که در یک روند نزولی بوده‌ایم و به نظر میرسد که به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. علاوه بر این، ما در حال ورود به تعطیلات هستیم، بنابراین حجم معاملات بازار کم خواهد شد. با این اوصاف، بازار احتمالاً رفتارهای پر سر و صدا زیادی را شاهد است. در چنین شرایطی، این احتمال وجود دارد که قیمت ها به طور کلی به نوسان خود ادامه دهند.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت نیز ضعیف به نظر می‌رسند، اما ما سطح 80 دلار را در جلسه معاملاتی روز دوشنبه آزمایش کردیم. میانگین متحرک نمایی 50 روزه در سطح 87 دلار قرار دارد و در حال کاهش است. این می تواند سقف کوتاه مدت شما باشد، بنابراین هر رالی در این برهه از زمان به نظر من تا حدودی محدود خواهد بود. علاوه بر این، باید به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم نگران تقاضای جهانی هستند، زیرا ما به سمت یک رکود اقتصادی بزرگ پیش می رویم، به طوری که به طور کلی بر نفت خام تاثیر گذاشته است.
نفت خام

آمریکا ذخایر استراتژیک نفت خام خود را پر می کند

روز جمعه، وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا اخباری را مبنی بر آغاز مجدد خرید نفت خام جهت پر کردن ذخایر استراتژیک نفت این کشور  اعلام کرد، که طی آن ذخایر با خرید نفت تحویل فوریه کامل می شوند. به این ترتیب قیمت نفت خام تا حدودی تقویت شد. این اولین خرید ایالات متحده از زمان انتشار خبر مبنی بر ذخیره سازی 180 میلیون بشکه ای سال جاری بوده است.

چشم انداز کوتاه مدت نفت خام

برای اولین بار در هفته‌های اخیر است که شاخص های فاندامنتال در یک مدت زمان اندک اخبار مثبتی را در سمت تقاضا و عرضه همزمان نشان می دهد. با این حال، با تمرکز سرمایه گذاران بر رکود جهانی و در جهت محدود کردن تقاضا، سود می تواند محدود شود.

نمودارها نشان می دهند که بازارها ممکن است در شروع یک حرکت صعودی باشند. با این حال، بازار فاقد یک کاتالیزور اصلی است که بتواند به افزایش پایدار منجر شود. در این بین، ما انتظار داریم که در کوتاه مدت شاهد یک تجارت متلاطم و دو طرفه باشیم.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×