» آرشیو اخبار » نروژ هزینه برق ماینرها را کاهش نمی‌دهد
نروژ

نروژ هزینه برق ماینرها را کاهش نمی‌دهد

17 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تریگوِه سلَگسوولد وِدوم (Trygve Slagsvold Vedum)، وزیر دارایی نروژ معتقد است که ماینرهای نروژی بیت کوین نباید از نرخ ارزانتری برای قبض انرژی خود برخوردار باشند.

آقای وزیر از دولت خواست تا برنامه‌های مربوط به حوزه رمزارزهای خود را که به ماینرهای داخلی بیت ‌کوین اجازه می‌دهد تا هزینه کمتری را برای برق پرداخت کنند، کنار بگذارد. به نظر او، شرایط فعلی بازار و بحران انرژی در اروپا دلایل اصلی این اصلاحیه است.

با ماینرهای بیت کوین نباید متفاوت رفتار شود

در سال 2016، دولت نروژ مزایای انرژی خاصی را برای مراکز داده از جمله ماینرهای ارزهای دیجیتال معرفی کرد. این طرح‌ها آنها را قادر ساخت تا نسبت به مصرف‌کنندگان معمولی هزینه انرژی کمتری بپردازند.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، به گفته وِدوم، تصویر اقتصاد کلان در شش سال گذشته به شدت تغییر کرده است و این مسیر ادامه دارد:

“ما اکنون در وضعیت کاملاً متفاوتی در مورد انرژی و برق نسبت به زمانی که نرخِ کاهش یافته برای مراکز داده در سال 2016 معرفی شد، هستیم. در حال حاضر، عرضه برق در بسیاری از مناطق با مشکل مواجه است که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. در عین حال، ما شاهد پیشرفت در استخراج ارزهای دیجیتال با توجه به افزایش نرخ استخراج در نروژ هستیم. ما به این درآمد در جامعه نیاز داریم. بنابراین دولت طرح کاهش هزینه مصرفی برای ماینرها را متوقف خواهد کرد.”

وزیر دارایی نروژ همچنین ادعا کرد که حذف این برنامه 150 میلیون کرون (تقریباً 14 میلیون دلار) درآمد اضافی برای اقتصاد نروژ ایجاد می‌کند.

در حال حاضر، بازار برق اروپا به دلیل عرضه محدود انرژی روسیه تحت فشار زیادی قرار دارد. همه‌گیری کووید19 عامل دیگری است که وضعیت را بدتر کرده است. شرکت‌های متعددی نیاز خود به برق را بین سال‌های 2020 تا آغاز سال 2022 (زمانی که مشکلات سلامت در اوج خود بود) کاهش دادند. با این حال، ژنراتورهای برق نتوانستند با تقاضای مجدد در چند ماه گذشته کنار بیایند که منجر به افزایش قیمت‌ها شد.

نروژ

وضعیت سبز نروژ

این کشور اسکاندیناویایی اخیرا به مقصدی جذاب برای ماینرهای بیت کوین تبدیل شده است. این کشور حدود 0.7 درصد از نرخ هش جهانی را به خود اختصاص داده، که با توجه به جمعیت نسبتاً کم این کشور، هنوز رقم قابل توجهی است.

شایان ذکر است که نروژ تمرکز قابل توجهی بر روی انرژی سبز یا دوست دار محیط زیست دارد. آب و هوای مرطوب و زمین‌های کوهستانی نروژ باعث شده تا بخش کوچکی از الکتریسیته این کشور توسط باد و ۸۸ درصد آن از انرژی آبی تامین شود.

چندی پیش، شرکت ماینینگ داخلی کریپتووالْت (Kryptovault AS) قول داد که به دلیل منابع عظیم آب عملیات خود را به شمال دایره قطب شمال منتقل کند. مانند بسیاری از رقبای نروژی خود، این شرکت تقریباً به طور کامل بیت کوین را با انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می کند (98٪ از آن از انرژی آبی تامین می شود).

مترجم: محمدامین علی‌زاده
منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×