» آرشیو اخبار » نبرد مقابله با تورم هنوز به پایان نرسیده است
نبرد مقابله با تورم هنوز به پایان نرسیده است

نبرد مقابله با تورم هنوز به پایان نرسیده است

7 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رئیس بنیاد بانکداری فدرال ایالات متحده صبح روز جمعه در یک سخنرانی به قصد خود برای افزایش شدید نرخ بهره برای کاهش و مقابله با تورم‌ ها تاکید کرد.

جروم پاول (Jerome Powell) رئیس بنیاد بانکداری فدرال در سخنرانی مورد انتظار خود در نشست اقتصادی سالانه بانک مرکزی در شهر جکسون هول ایالت وایومینگ گفت: «سیاست پولی محدودکننده احتمالاً برای مدتی مورد نیاز خواهد بود.»

نبرد مقابله با تورم هنوز به پایان نرسیده است

تبلیغات جام جهانی قطر

وی افزود:

«بازگرداندن ثبات قیمت قطعا زمان می‌برد و مستلزم استفاده قوی از ابزارهای ما برای ایجاد تعادل بهتر در میزان عرضه و تقاضا است.»

افزایش نرخ 75 واحدی تورم

بیت کوین (BTC) پس از سخنرانی رئیس بنیاد بانکداری فدرال تغییر اندکی داشت و نشان داد که موضع سیاست پولی انقباضی پاول از پیش بر قیمت‌ها و بازار تاثیر گذار بوده است.

جاش اولزویچ (Josh Olszewicz) رئیس بخش تحقیقات در شرکت مدیریت دارایی دیجیتال Valkyrie Investments در ایمیلی نوشت: «ما در ماه سپتامبر (شهریور) انتظار افزایش نرخ 75 واحدی را داریم و انتظار نداریم که در صورت وقوع، این امر تاثیر شدیدی بر بازارها داشته باشد و به دنبال آن افزایش‌نرخ‌های متوالی‌ را تجربه خواهیم کرد تا تورم مهار شود و نرخ بیکاری به رقم پایین‌تر بازگردد.»

نبرد مقابله با تورم هنوز به پایان نرسیده است

مقابله با تورم تا کجا؟

برای اولین بار در تاریخ این نشست سالانه اقتصادی این سخنرانی به صورت زنده پخش شد زیرا سرمایه گذاران در سراسر جهان مشتاقانه منتظر این بودند تا بانک‌های مرکزی در مورد اینکه تورم به کجا می‌رود آنها را راهنمایی کنند.

پاول گفت که کاهش روند افزایش نرخ‌ها از برخی جهات بسیار «مناسب» خواهد بود. او در مورد نشست کمیته بازار آزاد فدرال در ماه سپتامبر و اینکه آیا سیاست گذاران 50 یا 75 واحد پایه دیگر را اضافه و تصویب خواهند کرد گفت که این تصمیم “به کلیت داده‌های دریافتی و چشم اندازهای در حال تحول بستگی دارد.”

مترجم :آرمان علیزاده

منبع: CoinDesk

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×