» اسلایدر ویژه » موعد انتظار جکسون هول تمام شد

موعد انتظار جکسون هول تمام شد

4 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذار نیوز؛ در کنفرانس‌های گذشته جکسون هول، موضوعات گسترده‌ای مانند ساختار دائماً در حال تغییر اقتصاد و چالش‌های اجرای سیاست‌های پولی در شرایط عدم اطمینان بالا را مورد بحث قرار داده‌ام. امروز، سخنان من کوتاه تر، تمرکز من محدودتر، و پیام من مستقیم تر خواهد بود.

تمرکز اصلی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در حال حاضر برگرداندن تورم به هدف 2 درصدی ما است. ثبات قیمت بر عهده فدرال رزرو است و به عنوان بستر اقتصاد ما عمل می کند.

بدون ثبات قیمت، اقتصاد برای کسی کار نمی کند. به ویژه، بدون ثبات قیمت، ما به یک دوره پایدار بازار نخواهیم رسید بار تورم بالا بر دوش کسانی است که کمترین توانایی را دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بازگرداندن ثبات قیمت مدتی طول می کشد و مستلزم استفاده از ابزارهای ما برای ایجاد تعادل بهتر تقاضا و عرضه است. کاهش تورم احتمالاً مستلزم یک دوره پایدار رشد کمتر از روند است. علاوه بر این، به احتمال زیاد شرایط بازار کار کمی نرم تر خواهد شد

در حالی که نرخ‌های بهره بالاتر، رشد آهسته‌تر، و شرایط نرم‌تر بازار کار، تورم را کاهش می‌دهند، دردسرهایی را نیز برای خانوارها و مشاغل به همراه خواهند داشت.

اینها هزینه های ناگوار کاهش تورم است. اما شکست در بازگرداندن ثبات قیمت به معنای درد بسیار بیشتری خواهد بود.

اقتصاد ایالات متحده به وضوح نسبت به نرخ های رشد تاریخی بالا در سال 2021 که بازتاب بازگشایی اقتصاد پس از رکود همه گیر بود، کاهش می یابد.

در حالی که آخرین داده‌های اقتصادی متفاوت بوده است، به نظر من اقتصاد ما همچنان حرکت زیربنایی قوی را نشان می‌دهد. بازار کار به ویژه قوی است، اما به وضوح از تعادل خارج شده است، به طوری که تقاضا برای کارگران به طور قابل توجهی از عرضه کارگران موجود بیشتر است.

تورم بسیار بالاتر از 2 درصد است و تورم بالا همچنان در اقتصاد گسترش یافته است.

ما موضع سیاست خود را هدفمند به سطحی می‌بریم که به اندازه کافی محدودکننده باشد تا تورم را به 2 درصد برگرداند.

با وجود تورم بسیار بالاتر از 2 درصد و بازار کار بسیار فشرده، برآوردهای خنثی بلندمدت جایی برای توقف نیست.

افزایش مرداد ماه در محدوده هدف دومین افزایش 75 امتیاز پایه در همین تعداد جلسات بود، و من در آن زمان گفتم که افزایش غیرعادی بزرگ دیگری می تواند در جلسه بعدی ما مناسب باشد.

در حال حاضر تقریباً در نیمه‌ی راه دوره‌ی تداخل هستیم. تصمیم ما در جلسه مهر ماه به مجموع داده های دریافتی و چشم انداز در حال تحول بستگی دارد. در برخی مواقع، با سفت شدن بیشتر موضع سیاست پولی، احتمالاً کاهش سرعت افزایش ها مناسب خواهد بود.

احیای ثبات قیمت احتمالاً مستلزم حفظ یک سیاست محدودکننده برای مدتی است.

سوابق تاریخی به شدت نسبت به سیاست‌های سست‌کننده پیش از موعد هشدار می‌دهد. آخرین پیش بینی های فردی شرکت کنندگان کمیته از SEP خرداد نشان داد که میانگین نرخ وجوه فدرال تا پایان سال 2023 اندکی کمتر از 4 درصد است. شرکت کنندگان پیش بینی های خود را در جلسه سپتامبر به روز خواهند کرد.

تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های پولی ما بر اساس چیزهایی است که در مورد پویایی تورم، هم از تورم بالا و پر نوسان دهه‌های 1970 و 1980، و هم از تورم پایین و باثبات ربع قرن گذشته، آموخته‌ایم. به ویژه، ما از سه درس مهم استفاده می کنیم.

اولین درس این است که بانک های مرکزی می توانند و باید مسئولیت ارائه تورم پایین و پایدار را بر عهده بگیرند.

اکنون ممکن است عجیب به نظر برسد که بانک‌های مرکزی و دیگران زمانی نیاز به قانع‌کردن در این دو جبهه داشتند، اما همانطور که بن برنانکی رئیس سابق نشان داد، هر دو گزاره به طور گسترده در طول دوره تورم بزرگ مورد تردید قرار گرفتند. مسئولیت ما برای ارائه ثبات قیمت بدون قید و شرط است.

درست است که تورم بالای کنونی یک پدیده جهانی است و بسیاری از اقتصادها در سراسر جهان با تورمی بالاتر یا بالاتر از آنچه اینجا در ایالات متحده دیده می شود، مواجه هستند.

به نظر من این نیز درست است که تورم بالای فعلی در ایالات متحده محصول تقاضای قوی و عرضه محدود است و ابزارهای فدرال رزرو اساساً بر روی تقاضای کل کار می کنند.

هیچ یک از اینها مسئولیت فدرال رزرو برای انجام وظیفه محول شده ما برای دستیابی به ثبات قیمت را کاهش نمی دهد. واضح است که در تعدیل تقاضا برای همسویی بهتر با عرضه، کار باید انجام شود. ما متعهد به انجام آن کار هستیم.

درس دوم این است که انتظارات عمومی از تورم آتی می تواند نقش مهمی در تعیین مسیر تورم در طول زمان داشته باشد.

امروزه، بر اساس بسیاری از معیارها، به نظر می رسد که انتظارات تورمی بلندمدت به خوبی ثابت مانده است. این به طور کلی در مورد نظرسنجی ها از خانوارها، مشاغل و پیش بینی ها و همچنین در مورد اقدامات مبتنی بر بازار صادق است. اما این دلیلی برای رضایت نیست، زیرا تورم برای مدتی بسیار بالاتر از هدف ما بوده است.

اگر عموم مردم انتظار داشته باشند که تورم در طول زمان پایین و ثابت بماند، در صورت عدم وجود شوک‌های بزرگ، احتمالاً همینطور خواهد بود.

متأسفانه در مورد انتظارات تورم بالا و پر نوسان نیز همین امر صادق است. در طول دهه 1970، با افزایش تورم، پیش بینی تورم بالا در تصمیم گیری اقتصادی خانوارها و مشاغل تثبیت شد.

هرچه تورم بیشتر می‌شد، مردم بیشتر انتظار داشتند که تورم بالا بماند و این باور را در تصمیم‌گیری‌های دستمزد و قیمت‌گذاری ایجاد کردند.

همانطور که رئیس سابق پل ولکر در اوج تورم بزرگ در سال 1979 بیان کرد، “تورم تا حدی از خود تغذیه می کند، بنابراین بخشی از کار بازگشت به یک اقتصاد باثبات تر و مولدتر باید شکستن چنگال انتظارات تورمی باشد.

یک بینش مفید در مورد اینکه چگونه تورم واقعی ممکن است بر انتظارات در مورد مسیر آینده خود تأثیر بگذارد، بر مفهوم «بی توجهی منطقی» استوار است.

وقتی تورم به طور مداوم بالا است، خانوارها و مشاغل باید توجه دقیق داشته باشند و تورم را در تصمیمات اقتصادی خود بگنجانند.

وقتی تورم پایین و باثبات است، آنها آزادتر هستند که توجه خود را به جای دیگری متمرکز کنند.

رئیس سابق، آلن گرینسپن، این موضوع را اینگونه بیان می کند: “برای همه اهداف عملی، ثبات قیمت به این معنی است که تغییرات مورد انتظار در سطح متوسط ​​قیمت به اندازه کافی کوچک و تدریجی است که به طور اساسی وارد تصمیمات تجاری و مالی خانواده نمی شود.

البته، تورم در حال حاضر تقریباً توجه همه را به خود جلب کرده است، که امروزه یک خطر خاص را برجسته می‌کند: هر چه دوره تورم بالا ادامه یابد، احتمال قوی‌تر شدن انتظارات از تورم بالاتر بیشتر می‌شود.

این من را به درس سوم می رساند، و آن این است که باید آن را تا پایان کار ادامه دهیم. تاریخ نشان می دهد که هزینه های اشتغال برای کاهش تورم احتمالاً با تاخیر افزایش می یابد، زیرا تورم بالا در تعیین دستمزد و قیمت ریشه دوانده است.

کاهش تورم موفق ولکر در اوایل دهه 1980 به دنبال چندین تلاش ناموفق برای کاهش تورم طی 15 سال گذشته صورت گرفت. یک دوره طولانی سیاست پولی بسیار محدود در نهایت برای مهار تورم بالا و شروع روند کاهش تورم به سطوح پایین و باثباتی که تا بهار سال گذشته معمول بود، مورد نیاز بود.

هدف ما این است که با تصمیم گیری در حال حاضر از این نتیجه جلوگیری کنیم.

این درس‌ها ما را راهنمایی می‌کنند که از ابزارهای خود برای کاهش تورم استفاده می‌کنیم. ما در حال برداشتن گام‌های قوی و سریع برای تعدیل تقاضا هستیم تا با عرضه همسوتر شود و انتظارات تورمی را ثابت نگه داریم. ما تا زمانی که مطمئن شویم کار انجام شده است به آن ادامه خواهیم داد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×