» آرشیو اخبار » ممنوعیت فعالیت اعضای کنگره در بازارهای مالی بازبینی می‌شود
کنگره آمریکا

ممنوعیت فعالیت اعضای کنگره در بازارهای مالی بازبینی می‌شود

13 دی 1401 11

بسیاری از اعضای کنگره در مقطعی، از قانون منع سرمایه‌گذاری اعضا در بازار سهام یا ارزهای دیجیتال حمایت کرده‌اند. اکنون این طرح مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بسیاری از قانون‌گذاران ایالات متحده از هر دو حزب، در مقطعی، از قانون منع سرمایه‌گذاری اعضای کنگره در بازار سهام یا ارزهای دیجیتال حمایت کرده‌اند. اکنون احتمال می‌رود که کنگره این طرح ابتکاری را پس از تغییر رهبری مورد بازبینی قرار دهد.

روز سوم ژانویه (13 دی) و همزمان با گشایش جلسه بعدی (شماره 118) کنگره ایالات متحده، جمهوری خواهان پس از انتخابات میان دوره‌ای 2022 ، کنترل مجلس نمایندگان را با اکثریت آرا به دست خواهند گرفت، در حالی که دموکرات ها اکثریت مجلس سنا را حفظ خواهند کرد. کِوین مک کارتی (Kevin McCarthy)، نماینده جمهوری خواه در رقابت خود برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس نمایندگان، در ژانویه 2022 گفته بود که در صورت پیروزی حزب، ممنوعیت صریح قانون‌گذاران در نگهداری و تجارت سهام را در نظر خواهد گرفت، اقدامی که احتمالاً می‌تواند به ارزهای دیجیتال نیز کشانده شود.

اعضای کنگره

تبلیغات جام جهانی قطر

تا این لحظه هنوز مشخص نیست که آیا مک کارتی آرای لازم برای به دست گرفتن رهبری مجلس را در اختیار دارد یا خیر، این روند احتمالاً از 3 ژانویه آغاز خواهد شد. این درحالی است که به عقیده بسیاری، مجاز بودن برخی مقامات منتخب برای تجارت و نگه داشتن دارایی‌های خاص در زمان تصدی این سمت، تضاد منافع را در پی دارد.

براساس گزارش جلسه شماه 117 کنگره، با استناد به قانون استاک (Stop Trading on Congressional Knowledge یا STOCK)، که اولین بار در سال 2012 تصویب شد، 77 نفر از قانون‌گذاران الزامات افشا را نقض کرده‌اند. این تخلفات شامل تاخیر در گزارش معاملات مجاز بود، اما اعضا کنگره همچنان اجازه داشتند قوانین مربوط به موضوعاتی که می‌توانست تحت تاثیر سرمایه‌گذاری‌های خودشان قرار گرفته باشند را مدیریت کنند.

به عنوان مثال، سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) سناتور دوستدار رمزارزها، که در کمیته کشاورزی سنا حضور داشته و بر جلسات استماع مربوط به کمیسیون معاملات آتی کالا نظارت دارد، از سرمایه گذاری خود در بیت کوین پرده‌برداری کرده است. این درحالی است که رگولاتور مالی، آنرا به عنوان یک کالا طبقه‌بندی می‌کند. سناتور پت تومی (Pat Toomey)، عضو عالی رتبه کمیته بانکداری سنا، قبلاً از خرید اتر و بیت‌کوین خبر داده بود، اما او امسال بازنشسته خواهد شد.

روابط مالی بین قانون‌گذاران ایالات متحده و رهبران صنعت در سال 2022 در راس مذاکرات عمده در فضای ارزهای رمزپایه بود. مدیران صرافی ورشکسته ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX)، از جمله مدیر عامل سابق آن، سم بنکمن-فرید، به سیاستمداران و کمپین‌های انتخاباتی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها کمک‌های بسیاری کرده‌اند. با این اقدام، بسیاری از فعالان این صنعت، عینیت قانون‌گذاران در جلسات استماع بررسی سقوط این شرکت را زیر سوال بردند.

زوئه لوفگرن (Zoe Lofgren)، رئیس کمیته مدیریت مجلس نمایندگان، در ماه سپتامبر (شهریور) چارچوبی را ارائه کرد که با هدف قرار دادن قانون‌گذاران، قانون استاک را به نحوی تغییر داد که اعضای کنگره و دیوان عالی و همچنین همسران و فرزندان تحت تکفل آنها را از تجارت در بازار سهام یا سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، کالاها، معاملات آتی، ارزهای دیجیتال و سایر سرمایه‌گذاری‌های مشابه منع می‌کند. در سال 2022 هیچ حرکتی در جهت تغییر این سیاست پیشنهادی صورت نگرفت، اما کمیته بازار آزاد فدرال قوانین مشابهی را تصویب کرد که مقامات ارشد فدرال رزرو را نیز از خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال منع می‌کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×