» آرشیو اخبار » ممنوعیت فروش تجهیزات هواوی و ZTE در آمریکا
ممنوعیت فروش تجهیزات هواوی و ZTE در آمریکا

ممنوعیت فروش تجهیزات هواوی و ZTE در آمریکا

5 آذر 1401 6

دولت بایدن تائید خرید تجهیزات مخابراتی جدید شرکت‌های هواوی و ZTE در آمریکا را به دلیل ریسک غیرقابل قبول برای امنیت ملی این کشور، ممنوع کرد.

به گزارش گذارنیوز، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مقررات نهایی را تصویب کرده که همچنین فروش یا واردات تجهیزات ساخت شرکت سازنده تجهیزات شنود چینی داهوا تکنولوژی، شرکت دوربین مراقبتی هانگژو هایک‌ویژن دیجیتال تکنولوژی و شرکت مخابراتی های‌ترا کامیونیکیشن را ممنوع می‌کند.

این اقدام جدیدترین حرکت واشنگتن برای سرکوب غول‌های فناوری چین در بحبوحه نگرانی از استفاده پکن از آنها برای جاسوسی از آمریکایی‌هاست.

جسیکا روزن‌ورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مقررات جدید، بخش مهمی از اقداماتی است که برای حمایت از مردم آمریکا در برابر تهدیدهای امنیت ملی شامل مخابرات انجام می‌دهیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

از میان این شرکت‌ها، هایک‌ویژن در بیانیه‌ای اعلام کرد که محصولاتش امنیت آمریکا را تهدید نمی‌کنند. تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال، کاری برای حمایت از امنیت ملی آمریکا انجام نمی‌دهد، اما آسیب و هزینه بیشتری برای کسب و کارهای کوچک آمریکایی، مقامات محلی، مدارس و مصرف کنندگان عادی تحمیل می‌کند. این شرکت مطابق با مقررات آمریکا، به خدمات‌رسانی به مشتریان آمریکایی ادامه می‌دهد.

روزن‌ورسل ماه گذشته این پیشنهاد که فروش تجهیزات جدید این شرکت‌ها در آمریکا ممنوع می‌کند را با سه کمیسیونر دیگر برای تصویب نهایی مطرح کرده بود.

این کمیسیون در ژوئن سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که سرگرم بررسی ممنوعیت مجوز خرید تجهیزات شرکتهایی است که در لیست سیاه قرار دارند.

پنج شرکت چینی شامل هواوی، ZTE، هایترا کامیونیکیشن، هایک‌ویژن و داهوا با استناد به یک قانون سال ۲۰۱۹ که هدف آن حمایت از شبکه‌های ارتباطی آمریکاست، در مارس سال ۲۰۲۱ به عنوان تهدید برای امنیت ملی در فهرست سیاه قرار گرفته بودند.

بر اساس گزارش رویترز، همه کمیسیونرهای این آژانس شامل دو جمهوریخواه و دو دموکرات از تصمیم روز جمعه حمایت کردند. این کمیسیون اختیار آن را دارد که مجوزهای قبلی را لغو کند، اما حاضر به چنین اقدامی نشده است.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×