» آرشیو اخبار » مقامات برزیلی عامل یک طرح پانزی را دستگیر کردند
مقامات برزیلی

مقامات برزیلی عامل یک طرح پانزی را دستگیر کردند

16 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مقامات برزیلی از دستگیری عامل یک طرح پانزی رمزارزی در این کشور خبر دادند. با وجود تلاش رگولاتورها برای خلاصی از فعالیت‌های این چنینی، بازار همچنان شاهد موارد بیشتری از آنهاست. بر اساس جزئیات این گزارش، مقامات مجبور شدند بیش از ۱۰۰ مامور را در چندین مکانی که احتمال می‌دادند مخفیگاه این شبکه باشد، مستقر کنند. در این گزارش ادعا شده که همه ۲۰ آدرس تفتیش شده در کنترل فرانسیسکو والدوینو داسیلوا (Francisco Valdevino da Silva) بوده‌اند.

طرح پانزی، نوعی کلاهبرداری است که سرمایه‌گذاران را فریب می‌دهد و با سرمایه‌ سرمایه‌گذاران جدیدتر به سرمایه‌گذاران قدیمی‌تری سود می‌پردازد.

مقامات برزیلی

تبلیغات جام جهانی قطر

مقامات برزیلی ۲۰ آدرس مرتبط با جنایتکاران را تفتیش کردند

بیانیه رسمی مقامات برزیلی رقمی را که عاملان این طرح پانزی از معامله‌گران ناآگاه گرفته‌اند، حدود ۷۶۰ میلیون دلار اعلام کرده است. جدای از هزاران برزیلی که مورد هدف این کلاهبرداری قرار گرفتند؛ این گروه، شبکه‌ خود را به بیش از ۱۰ کشور در سراسر جهان گسترش داده بود. روش کار این گروه به این صورت بود که در ابتدا به قربانیان خود درباره این پروژه دروغ می‌گفتند و می‌خواستند که بیش از ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های آنها را در زمان ثبت‌نام به دست آورند.

داسیلوا و همکارانش به قربانیان خود به دروغ می‌گفتند که معامله‌گرانی را در اختیار دارند که متخصص ترید و کسب سودهای کلان هستند. همچنین گفته شده که این شبکه کلاهبرداری در مورد ارز دیجیتال ایجاد شده برای پروژه نیز دروغ گفته است. مقامات برزیلی ادعا کردند که هیچ رمزارزی مرتبط با این پروژه وجود ندارد.

مقامات برزیلی

طرح‌های پانزی همچنان حوزه ارزهای دیجیتال را ویران می‌کنند

به گزارش یک ایستگاه خبری محلی در برزیل، مقامات برزیلی همچنین ادعا کردند که داسیلوا و گروهش از چندین چهره سرشناس در سراسر کشور نیز کلاهبرداری کرده‌اند. جدای از بازیکنان فوتبالی که بخشی از درآمد خود را به دلیل سرمایه‌گذاری در این پروژه کلاهبرداری از دست دادند، ساشا مِنِگل (Sasha Meneghel)، دختر یک ستاره پاپ نیز حدود ۲۳۰،۰۰۰ دلار بواسطه این طرح زیان دیده است. این کلاهبرداری با برچسب عملیات پویاس (Operation Poyais) مشخص شده بود. این نام از یک کلاهبرداری در پویاس گرفته شده است؛ جایی که یک کلاهبردار، اوراق قرضه‌ای را به کشوری که هیچ‌وقت وجود نداشته فروخته بوده است. پس از اینکه ایالات متحده از اینترپل درخواست کمک کرد، مقامات نیز به این پرونده علاقه‌مند شدند.

برخی از اعضای خانواده داسیلوا نیز به عنوان اعضای این باند و ذینفعان عواید مجرمانه در این گزارش معرفی شده‌اند. طرح‌های پانزی از جمله کلاهبرداری‌هایی هستند که به طور مداوم کل بازار ارزهای دیجیتال را ویران می‌کنند. چند ماه پیش، CFTC یک کلاهبردار را برای محاکمه به دادگاه کشاند. در جزئیات پرونده گفته می‌شود که او از معامله‌گران ساده لوح بیت کوین به ارزش بیش از ۱۲ میلیون دلار کلاهبرداری کرده است. گذشته از آن، مقامات ایالات متحده همچنین یک کلاهبرداری احتمالی دیگر را نیز که کاربران آمریکای جنوبی را هدف قرار می‌داد، متوقف کردند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptopolitan

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×