» ارز دیجیتال » مشکلات هش ریت بیگ اویل را به یک بازیگر اصلی استخراج  بیت کوین تبدیل می‌کند؟
هش ریت بیت‌ کوین

مشکلات هش ریت بیگ اویل را به یک بازیگر اصلی استخراج  بیت کوین تبدیل می‌کند؟

11 آبان 1401 2

افزایش نرخ هش باعث ایجاد نگرانی در میان شرکت‌های ماینینگ شده است، موضوعی که نفوذ«بیگ اویل» بر شبکه بیت کوین را افزایش می‌دهد.  

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، افزایش هش ریت باعث ایجاد نگرانی در میان شرکت های ماینینگ شده است، موضوعی که نفوذ «بیگ اویل» بر شبکه بیت کوین را افزایش می‌دهد.

همانطور که می‌دانید، «بیگ اویل» مجموعه‌ای است که برای توصیف 6 یا هفت شرکت بزرگ نفت و گاز جهان  استفاده می‌شود، شرکت‌هایی که سهام آنها سهامی عام است و به عنوان سوپرماژورها نیز شناخته می‌شوند. این اصطلاح، به ویژه در ایالات متحده، بر قدرت اقتصادی و تاثیر آنها بر سیاست تاکید دارد. بیگ اویل اغلب با لابی سوخت‌های فسیلی مرتبط است.

نرخ هش شبکه مشکلاتی را برای شرکت‌ های ماینینگ ایجاد می کند، اما ممکن است فرش قرمز را برای غول های انرژی پهن کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به نظر می‌رسد نرخ هش بیت کوین به عنوان میزان قدرت محاسباتی که از طریق استخراج به بلاک چین داده می شود، در حال حاضر به رکورد دیگری رسیده است. طبق گزارش (Blockchain.com) ، این متریک پس از اینکه در ابتدای سال افزایش تقریبا 60 درصدی را تجربه کرد، در تاریخ یکم نوامبر(1p آبان) به بالاترین حد خود یعنی 267 اگزاهش در ثانیه (EH/s) رسید.

در همین زمینه، «چارلز ادواردز» بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری (Capriole) در اظهار نظر در مورد اینکه چه زمانی دوباره نرخ هش افزایش می‌یابد گفت که طبق پیش‌بینی‌های وی شرکت‌های دولتی و نفتی بسیار مطرح در حال ورود به بازی استخراج در مقیاس بالا هستند.

طبق آمار و اطلاعاتی که چند روز پیش منتشر شد، رکورد جهانی نرخ هش بیت کوین که چند روز پیش به ثبت رسید، 9 درصد بیشتر از رکورد قبلی است. ادواردز افزود: من شک ندارم که شرکت‌های دولتی و شرکت‌های نفتی مطرح و بسیار کارآمدی داریم که قرار است وارد بازی ماینینگ شوند.

او افزود که این نرخ روندی صعودی را طی خواهد کرد، اما دلیلی برعقب‌ نشینی استخراج کنندگان نیست. با این حال، در کوتاه مدت، می توان آن را نزولی در نظر گرفت، چرا که ماینرها برای پوشش هزینه‌های خود رمزارز می فروشند تا بتوانند در تجارت باقی بمانند.

این امر باعث می‌شود که نرخ هش کاهش یابد که البته هنوز چنین اتفاقی رخ نداده‌ است؛ اینکه هنوز نرخ هش کاهش نیافته باعث می‌شود به این نتیجه برسیم که  ماینرهای دیگری توسط سایر نهادها جایگزین شده‌اند.

بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری (Capriole) در ادامه تاکید کرد که بیگ اویل بدون شک به یکی از بازیگران اصلی تبدیل خواهد شد و به نظر می‌رسد که نفوذ این مجموعه در حال حاضر در حال افزایش است.

در اوایل سال جاری، گزارش شد که شرکت نفتی «اکسون موبیل» با سیستم‌های انرژی Crusoe مستقر در دنور برای استخراج بیت کوین در داکوتای شمالی همکاری می‌کند. در ماه ژوئن (خرداد – تیر) نیز گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد که شرکت نفت و گاز روسیه «گازپروم» انرژی لازم را برای فعالیت شرکت ماینینگ بیت ریور (BitRiver) تامین خواهد کرد.

امروزه استفاده از انرژی گاز به عنوان محصول جانبی نفت برای استخراج بیت کوین افزایش یافته‌است. گازی که اگر برای استخراج بیت کوین استفاده نمی شد، قطعا هدر می رفت.

اوایل ماه میلادی جاری، شرکت نفت دولتی آرژانتین (YPF) اعلام کرد که اضافه انرژی ناشی از شعله‌های گاز را به انرژی برای استخراج کریپتو تبدیل خواهد کرد.

اینها تنها چند نمونه از تاثیری است که مجموعه بیگ اویل بر استخراج بیت کوین داشته است و احتمالا این تاثیر در آینده بیش از این افزایش خواهد یافت. طبق گزارش کوین تلگراف که در سال 2020 منتشر شد، احتمالا شرکت های نفتی تا سال 2025 بیش از اکنون بر استخراج  بیت کوین ورود پیدا خواهند کنند.

شرکت‌هایی که استخراج بیت کوین برای آنها تنها راه کسب درآمد است با رقابتی شدن ماینینگ، افزایش شدید قیمت انرژی و افت هش‌ ریت با مشکل عمده‌ای مواجه هستند.

این هفته، آرگو بلاکچین غول ماینینگ از تغییر ساختار استراتژی تجاری خود خبر داد و همچنین جزئیاتی درباره فروش سخت افزارهای ماینر ارائه کرد. هفته گذشته، شرکت استخراج ارزهای دیجیتال Core Scientific (کور ساینتیفیک) فرم‌هایی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرد و در مورد ورشکستگی احتمالی هشدار داد.

قیمت پایین بیت کوین که 70 درصد نسبت به بالاترین رکورد خود کاهش یافته است، مطمئنا مسیر را برای ماینرهای بیت کوین هموارتر نخواهد کرد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×