» آرشیو اخبار » مزایده ­۵۰ معدن راکد استان تهران
مزایده ­۵۰ معدن راکد استان تهران

مزایده ­۵۰ معدن راکد استان تهران

25 مهر 1401 3

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از مزایده حدود ۵۰ معدن راکد این استان از اواخر آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش گذارنیوز، علی عبدی گفت: از آغاز روی کار آمدن دولت سیزدهم و با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، معادن فعال و راکد استان تهران مورد رصد و پایش قرار گرفت و به‌ تدریج در سامانه کاداستر معدنی ثبت شد.

وی با بیان اینکه اکنون همه معادن راکد استان که قابلیت واگذاری از طریق مزایده داشته باشند، شناسایی شده‌اند، افزود: مقرر شده در کل کشور بیش از پنج هزار معدن در سه مرحله در پاییز امسال به مزایده گذاشته شوند، که اطلاعیه‌های مربوط به معادن استان تهران از اواخر آبان‌ماه منتشر خواهد شد.

معاون امور معادن سازمان صمت استان تهران، گفت: 50 محدوده معدنی راکد شامل 38 پروانه بهره‌برداری معادن، چهار گواهی کشف و هشت پروانه اکتشاف در این مرحله به فرآیند مزایده خواهند رفت.

تبلیغات جام جهانی قطر

عبدی افزود: اطلاعات، مشخصات و مختصات این معادن در سامانه تدارکات دولت قرار داده خواهد شد و افرادی که از شرایط فنی و مالی لازم برخوردار باشند می‌توانند در این مزایده حضور یابند.

وی ادامه داد: 28 آبان‌ماه، تاریخ انتشار آگهی‌های مربوطه خواهد بود و افراد واجد شرایط می‌توانند فرم‌های مربوط به مزایده را از هشتم آذرماه از سامانه تدارکات دولت دریافت کنند.

معاون امور معادن سازمان صمت استان تهران تاکید کرد: حداکثر زمان ارسال مدارک تکمیل شده تا تاریخ 23 آذرماه خواهد بود و در 26 آذرماه پاکت‌های مزایده برای معرفی برندگان بازگشایی خواهد شد.

وی خواستار شد تا متقاضیان مدارک مربوط به احراز شرایط فنی و مالی‌شان را به سازمان نظام مهندسی معدن استان تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

عبدی گفت: در سال‌های گذشته هر کسی می‌توانست صلاحیت فنی و مالی بگیرد، اما امسال و با توجه به صدور بخشنامه جدید، صلاحیت مالی فقط به کسانی که صلاحیت فنی داشته باشند تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: برای دریافت صلاحیت مالی، دارا بودن حداقل مدرک لیسانس مهندسی معدن یا زمین‌شناسی از سوی فرد متقاضی یا یکی از اعضای هیات مدیره شرکت مربوطه لازم است و علاوه بر آن، با توجه به معدل‌گیری حساب بانکی 6 ماهه افراد و شرکت‌ها، هر 50 میلیون تومان سپرده در بانک یک امتیاز محسوب می‌شود.

عبدی ادامه داد: معادن مختلف مصالح ساختمانی، سنگ لاشه، مرمریت، بنتونیت، سولفات سدیم، زئولیت، باریت، سیلیس وغیره در این دوره از مزایده معادن راکد استان وجود دارد.

وی گفت: در مجموع 285 معدن دارای بهره‌برداری در استان تهران وجود دارد و از بین آن‌ها 245 مورد آن‌ها فعال و 40 معدن دیگر به دلایلی همچون نبود بازار، مشکلات معارضان محلی و دولتی، ضعف زیرساخت‌های زیربنایی یا خدمات آب، برق و … غیرفعال است.

عبدی تاکید کرد: در تلاشیم با برگزاری جلسات و مکاتبه‌های متعدد و با رفع موانع و مشکلات موجود، این 40 معدن غیرفعال را به چرخه تولید بازگردانیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: سال گذشته 15 معدن راکد استان به مزایده رفت که اکنون در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری برای آن‌ها هستیم.

منبع: تسنیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×