» ارز دیجیتال » مزایای استخراج بیت کوین برای کشور شرق آفریقا
بیت کوین

مزایای استخراج بیت کوین برای کشور شرق آفریقا

5 بهمن 1401 5

پروژه ماینینگ بیت کوین که از انرژی آبی پاک و مازاد در مالاوی بهره می‌برد، فعلا متوقف شده است. شرکت پشتیبان این پروژه، گریدلس (Gridless)، به اشتراک گذاشت که اکنون 1600 خانواده به این مینی شبکه آبی راه دور در کوه‌های جنوب مالاوی متصل هستند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پروژه ماینینگ بیت کوین که از انرژی آبی پاک و مازاد در مالاوی بهره می‌برد، فعلا متوقف شده است. شرکت پشتیبان این پروژه، گریدلس (Gridless)، به اشتراک گذاشت که اکنون 1600 خانواده به این مینی شبکه آبی راه دور در کوه‌های جنوب مالاوی متصل هستند.

آنها 50 کیلووات انرژی رشته‌ای دارند که ما در حال آزمایش آن به عنوان یک سایت جدید استخراج بیت کوین هستیم.

این پروژه از 50 کیلووات انرژی رها شده برای آزمایش به عنوان یک سایت جدید استخراج بیت کوین بهره برداری می‌کند. اریک هرسمن (Erik Hersman)، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران گریدلس، به کوین تلگراف گفت که اگرچه این یک پروژه استخراج کاملاً جدید است، ولی تأثیر آن بلافاصله احساس شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

توسعه‌دهنده برق، این نیروگاه‌ها را چند سال پیش ساخته بود، اما آنها قادر به گسترش به خانواده‌های بیشتری نبودند، زیرا به سختی سودآور بودند و نمی‌توانستند پارامترهای بیشتری برای اتصال خانواده‌های بیشتر بخرند. بنابراین قرارداد ما به آنها اجازه داد که فوراً 200 متر دیگر بخرند تا خانواده‌های بیشتری را به هم متصل کنند.

ماینرهای بیت کوین مشتریان انعطاف‌پذیر اما تشنه انرژی هستند. آنها راه حلی برای منابع انرژی اضافی در سراسر جهان هستند. در مالاوی، استخراج کنندگان از انرژی آبی سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند.

 

بیت کوین

“ردپای محیطی کاملاً سبک است، زیرا از رودخانه خارج می‌شود و استخراج بیت کوین هیچ کدام از این موارد را تغییر نداد.”

این دومین پروژه گریدلس در جنوب صحرای آفریقا تا به امروز است. اواخر سال گذشته، یک پروژه استخراج در کنیا با استفاده از انرژی آبی اضافی، یک جامعه دورافتاده را به هم متصل کرد.

 

بیت کوین

به غیر از محیط زیست، استخراج بیت کوین توانمندسازی اقتصادی و فرصت‌های شغلی را برای مالاوی به ارمغان می‌آورد. هرسمن توضیح داد که کاهش بار برق در مالاوی رایج است، اما 1600 خانواده‌ای که از منبع برق آبی استفاده می‌کنند هیچ مشکلی با برق ندارند.

“برای من همیشه شگفت انگیز است که می‌بینم شبکه‌های کوچک چقدر برای جامعه مفید و ارزشمند هستند. این [استخراج بیت کوین] آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، تجارت، تدارکات و ثروت جامعه‌ای را که در آن وارد می‌شوند، تغییر می‌دهد.

اوبی ان‌وسو (Obi Nwosu)، مدیر عامل فدیمنت (Fedimint) و مشاور هیئت مدیره در گریدلس نیز به این داستان اشاره کرد و توضیح داد که پروژه در مالاوی یکی دیگر از مواردی است که انتظار دارم در سال‌های آینده نمونه‌های زیادی از آن را شاهد باشیم.

“طبق معمول، اینها افراد متواضعی هستند که آستین‌ها را بالا زده و به مهندسان با استعداد محلی کمک می‌کنند تا کاری را که به بهترین نحو انجام می‌شود، را انجام دهند. این پروژه قدرت و همچنین آزادی مالی و اقتصادی را برای بسیاری به ارمغان می‌آورد.”

ان‌وسو در این خصوص توضیح داد: “بهره برداری ماینرهای بیت کوین از انرژی انباشته شده و در عین حال توانمندسازی جوامع محلی روند رو به رشدی در سال 2023 است. از وعده السالوادور (El Salvador) برای استخراج بیت کوین زمین گرمایی گرفته تا متعادل کردن بار شبکه و حفظ مشاغل برای جوامع محلی در کانادا که سیلابی از فرصت‌ها در راه است.”

مایکل سیلور (Michael Saylor) استخراج بیت کوین را به عنوان “صنعت با فناوری پیشرفته ایده آل برای ایجاد کشوری که دارای انرژی پاک فراوان است اما قادر به صادرات محصول یا تولید خدمات با آن انرژی نیست” توصیف کرده است. این یک جمع بندی دقیق از پروژه در مالاوی است.

در نهایت، این نوع از پروژه‌های استخراج بیت کوین بیشتر شبیه به یک مشارکت است. هرسمن اینگونه بیان کرد: “ما با تولید کننده برق کار می‌کنیم، و آنها تلاش می‌کنند تا قیمت برق را مقرون به صرفه نگه دارند و همه کارمندان آنها نیز از جامعه هستند.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×