» آرشیو اخبار » مردم آلمان فدای «اوکراین»/ آغاز اعتراضات مردمی
پرچم آلمان

مردم آلمان فدای «اوکراین»/ آغاز اعتراضات مردمی

12 شهریور 1401 8

مردم آلمان در اعتراض به تولید و ارسال اسلحه به اوکراین به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گذارنیوز، مردم آلمان در اعتراض به اقدام شرکت «راینمیتال» (Rheinmetall) برای تولید و ارسال اسلحه به اوکراین، تلاش کردند ورودی این شرکت را مسدود کنند که با مقابله پلیس آلمان مواجه شدند.

این اعتراضات در حالی رخ داد که آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان چند روز پیش در کنفرانسی گفت که اوکراین را بالاتر از زندگی مردم خود در اولویت قرار خواهد داد.

وزیر خارجه آلمان
آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری در پراگ پایتخت جمهوری چک، ۹ شهریور ۱۴۰۱

روزنامه کی‌یف ایندیپندنت نوشت: بائربوک در کنفرانس «فوروم ۲۰۰۰» در پراگ تاکید کرد که حتی اگر اعتراض‌ها به افزایش قیمت‌های انرژی زیاد شود برلین تحریم‌ها علیه روسیه را رفع نخواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی اضافه کرد: اهمیتی ندارد که رای دهندگان آلمانی چه فکری می‌کنند یا چقدر زندگی آنها سخت می‌شود، من اوکراین را در اولویت قرار می‌دهم.

آلمان پنجمین صادرکننده اسلحه در جهان است. پلیس در شهر کاسل از اسپری فلفل و باتوم علیه معترضان استفاده کرد و سپس این تظاهرات به درگیری خشونت‌بار منجر شد.

راینمتال
پیش‌بینی می‌شود این تظاهرات تا روز یک‌شنبه به وقت محلی در آلمان ادامه داشته باشد.

فعالان جنبش خلع سلاح که به عنوان «فعالان ضد جنگِ راینمتال» شناخته می‌شوند، خواستار تظاهرات در سراسر کشور برای توقف تولید و تحویل سلاح، از جمله برای جنگ در اوکراین، شدند.

بر اساس برآورد اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس)، نرخ تورم ماه اوت سال گذشته ۵.۳ درصد بود که این رقم امسال در همین ماه به ۷.۹ درصد رسیده که بالا رفتن قیمت انرژی تأثیر قابل توجهی بر این افزایش داشته است.

این آمار نشان می‌دهد که بهای انرژی در آلمان در اوت امسال ۳۵.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. قیمت مواد غذایی نیز بالاتر از میانگین سالانه بوده و به ۱۶.۶ درصد افزایش یافته است.

حال با این شرایط پیش بینی شرایط آلمان در زمستان خیلی پیچیده نیست و یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی روزهای سختی را خواهد گذراند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×