» ارز دیجیتال » مدیرعامل کوین بیس خواستار قانونی شدن بیت کوین برای برزیل و آرژانتین شد
کوین

مدیرعامل کوین بیس خواستار قانونی شدن بیت کوین برای برزیل و آرژانتین شد

3 بهمن 1401 5

زمانی که برزیل و آرژانتین کار مقدماتی را برای یک ارز مشترک بالقوه آغاز کردند، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، ایده حرکت دو کشور به سمت بیت کوین را مطرح کرد. بحث‌های مختلفی را در مورد ایفای نقش بیت کوین به عنوان یک پول ملی برانگیخت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، زمانی که برزیل و آرژانتین کار مقدماتی را برای یک ارز مشترک بالقوه آغاز کردند، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، ایده حرکت دو کشور به سمت بیت کوین را مطرح کرد. بحث‌های مختلفی را در مورد ایفای نقش بیت کوین به عنوان یک پول ملی برانگیخت.

در 22 ژانویه (2 بهمن)، دو کشور آمریکای جنوبی اعلام کردند که شروع به آماده‌سازی برای ایجاد ارز مشترکی کرده‌اند که موازی با پزو آرژانتین و رئال برزیل باشد که این حرکت به طور بالقوه می‌تواند دومین بلوک ارزی بزرگ را ایجاد کند.

همانطور که این خبر منتشر شد، آرمسترانگ در توییتر پیشنهاد کرد که بیت کوین «مورد بلندمدت مناسب» است و نمی‌داند که آیا دو کشور آن را در نظر خواهند گرفت یا خیر.

تبلیغات جام جهانی قطر

رائول پال (Raoul Pal)، بنیانگذار و مدیرعامل گلوبال ماکرو اینوستر (Global Macro Investor) با این ایده مخالفت کرد. به گفته پال، داشتن یک پول ملی که “65 درصد در بخش نزولی چرخه تجاری کاهش می‌یابد و در چرخه صعودی 10 برابر افزایش می‌یابد” ایده آل نیست. این مجری خاطرنشان کرد: کسب و کارها در این شرایط برای برنامه‌ریزی و پوشش‌دهی با مشکل مواجه خواهند شد.

کوین

تعدادی از اعضای جامعه از نظرات پال حمایت کردند. به گفته یکی از کاربران توییتر، تنها مورد استفاده بیت کوین، ذخیره ارزش مانند طلا است. آنها توییت کردند:

“هرکسی که فکر می‌کند بیت کوین می‌تواند جایگزین فیات باشد، نمی‌داند که بیت کوین چیست.”

در همین حال، یکی دیگر از کاربران توییتر سرعت آهسته تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین را مطرح کرد و استدلال کرد که استفاده روزانه از آن‌ها خیلی طول می‌کشد. با این حال، یکی دیگر از اعضای انجمن که استدلال می‌کردند با شبکه لایتنینگ، بیت کوین به «بهترین وسیله مبادله» تبدیل می‌شود، به سرعت با این موضوع مقابله کرد.

پیشنهاد آرمسترانگ ممکن است بر اساس السالوادور (El Salvador)، یکی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین باشد که در سال 2021 (1400) بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی به رسمیت می‌شناسد. این اقدام مزایای مختلفی را برای کشور به همراه داشت، مانند افزایش گردشگری در سال 2022، با بازدید 1.1 میلیون نفر از این کشور. علاوه بر این، السالوادور با استفاده از سود حاصل از خرید بیت کوین خود توانست مدارس و بیمارستان دامپزشکی بسازد.

برزیل و آرژانتین با دارایی‌های دیجیتال غریبه نیستند. در 29 نوامبر (8 آذر)، اتاق نمایندگان برزیل قانونی را تصویب کرد که رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت در این کشور قانونی می‌کند. رئیس‌جمهور برزیل این لایحه را در دسامبر (آذر) امضا کرد و انتظار می‌رود این لایحه در ژوئن 2023 (خرداد 1402) اجرایی شود. در حالی که قانون جدید رمزارزی را به عنوان روش پرداخت به رسمیت می‌شناسد، اما هیچ ارز دیجیتالی را در داخل کشور به عنوان ارز دیجیتال قانونی نمی‌داند.

در 16 دسامبر (25 آذر)، استانی در آرژانتین قانونی را برای انتشار یک استیبل کوین مرتبط با دلار ایالات متحده تصویب کرد. این توکن در اختیار افراد بالای 18 سال قرار خواهد گرفت و 100 درصد دارایی استان خواهد بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×