» ارز دیجیتال » مدیرعامل بایننس: ارزهای دیجیتال ملی هیچ تهدیدی برای رمزارزها نیستند
رمزارز

مدیرعامل بایننس: ارزهای دیجیتال ملی هیچ تهدیدی برای رمزارزها نیستند

12 آبان 1401 1

فضایی کافی برای فعالیت ارزهای دیجیتال ملی و رمزارزها وجود دارد و به باور وی، ارزهای دیجیتال ملی تهدیدی برای شرکت یا محدوده فعالیت صنعت رمزارز محسوب نمی شوند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس می‌گوید فضایی کافی برای فعالیت ارزهای دیجیتال ملی (CBDC) ها و رمزارزها به طور همزمان وجود دارد و به باور وی، ارزهای دیجیتال ملی تهدیدی برای شرکت یا محدوده فعالیت صنعت رمزارز محسوب نمی شوند.

در توضیح بیشتر CBDC باید گفت که ارز دیجیتال ملی یا ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نوع دیجیتالی ارز فیات بوده که مطابق قوانین دولتی بانک مرکزی یک کشور به عنوان پول خلق شده است. رویکرد برای طراحی ارز دیجیتال ملی بسته به کشور صادر کننده احتمالاً بسیار متفاوت است.

به نظر می رسد چانگ پنگ ژائو از موضع خود در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) کوتاه آمده است و در کنفرانس مربوط به اجلاس جهانی وب سامیت لیسبون که در 2 نوامبر(11 آبان) برگزار شد، تاکید کرد که فکر نمی کند ارزهای دیجیتال ملی تهدیدی برای شرکت متبوع وی یا حتی صنعت کریپتو باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

مدیرعامل بایننس گفت که ارزهای دیجیتال ملی فناوری بلاک چین را تایید و در میان کسانی که نگران وجود این فناوری هستند اعتماد ایجاد می‌کنند. وی در این زمینه اظهار داشت: «من فکر می‌کنم که هرچه بیشتر داشته باشیم، بهتر است».

او همچنین اضافه کرد که دولت ‌هایی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند باعث می شود که روند پذیرش این فناوری در میان مردم و جوامع افزایش یابد. با این حال، خبرگزاری رویترز به نقل از چانگ پنگ ژائو نوشت که بلاکچین با کریپتو متفاوت است و او این فناوری را بسیار «ارزش‌زا» نامید.

با نگاهی به صحبت های پیشین چانگ پنگ ژائو، به نظر می رسد مواضع وی در زمینه ارز دیجیتال ملی یا CBDC  در مقایسه با قبل ملایم تر شده است.

او در سال گذشته، گفته بود که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هرگز آزادی عمل مشابه رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم  (ETC) را به استفاده کنندگان ارائه نخواهند داد. او در آن زمان درباره دلیل این اظهارات خود بیان داشت: «زیرا بانک مرکزی کنترل زیادی روی اکثر ارزهای دیجیتال ملی خواهند داشت».

ارز دیجیتال
Frankfurt, Hesse, Germany – April 17, 2018: Many coins of various cryptocurrencies

بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان برای تحقیق، آزمایش و راه اندازی ارز دیجیتال ملی خود با یکدیگر رقابت می‌کنند و برخی از آنها استفاده از فناوری چین را برای موفقیت در این رقابت ها مهم می دانند.

با این حال، همچنان نگرانی‌ هایی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال، برخی کارشناسان نگرانند که ایجاد یک ارز دیجیتال ملی قابل برنامه ‌ریزی، کنترل بانک‌های مرکزی را روی گروه‌هایی از شهروندان که از این ارزهای دیجیتال ملی استفاده می کنند، به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

قبلا هم اشاره شده بود شهروندانی که خواهان دخالت کمتر دولت در زندگی مالی خود هستند، ممکن است با این نوع از دارایی ها مشکل پیدا کنند.

«پیتر ایمانوئلسن» روزنامه نگار و تحلیلگر سوئدی، ماه گذشته نگرانی‌های خود را در مورد سطح کنترلی که دولت‌ ها بر امور مالی مردم خواهند داشت، عنوان کرد و از آن با عنوان «کمونیسم جهانی» یاد کرد.

او پیش بینی کرد که یک  ارز دیجیتال ملی دارای شناسه دیجیتال می‌ تواند برای سرکوب مخالفان استفاده شود.

بر اساس گزارش های موجود، ترکیه یکی از کشورهایی است که قصد راه اندازی ارز دیجیتال ملی مرتبط با شناسه دیجیتال را در سال 2023 دارد.

بر اساس گزارش اندیشکده شورای آتلانتیک، در حال حاضر 15 کشور از جمله چین، قزاقستان، تایلند، عربستان سعودی، سوئد، آفریقای جنوبی و روسیه در حال اجرای آزمایشی این دارایی هستند.

کشورهای دیگری که ارز دیجیتال ملی دارند عبارتند از نیجریه، جامائیکا، باهاما و هشت کشور جزیره‌ کارائیب.

ایالات متحده از بقیه جهان عقب مانده، زیرا هنوز در مرحله بررسی است، در حالی که واکنش ها به دلار دیجیتال تا حد زیادی مردم آمریکایی را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرده است.

در ماه اکتبر (مهر – آبان)، صندوق بین المللی پول (IMF) قابلیت برنامه ریزی را به عنوان یک ویژگی این دارایی معرفی کرد که می تواند منجر به شمولیت مالی شود. با این حال، برخی معتقدند واقعیت می تواند کاملا متفاوت و حتی عکس این گفته ها باشد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×