» آرشیو اخبار » محدوده حقوق وزیران کابینه دولت چقدر است؟
حقوق

محدوده حقوق وزیران کابینه دولت چقدر است؟

7 شهریور 1401 5

به گزارش گذارنیوز؛ معاون رییس‌جمهوری  در پاسخ به این سئوال که بالاترین حقوقی که در دولت پرداخت می‌شود چقدر است؟ گفت: بالاترین حقوقی غالبا به اعضای هیات علمی و پزشکان پرداخت می‌شود چرا که این دو گروه کارانه دریافت می‌کنند.

میثم لطیفی ادامه داد: این افراد به ازای خدمتی که ارائه می‌دهند، قانون اجازه داده است حق‌التالیف یا حق‌التدریس یا کارانه دریافت کنند اما آنچه روی حکم کارگزینی کارکنان دولت درج شده است؛ کمتر از بیست میلیون تومان است و برای اعضای هیات علمی و پزشکان نیز کمتر از سی و نه میلیون تومان است.

او در جواب این سئوال که حقوق وزرا در ایران چقدر است؟ گفت: حقوق وزرا در ایران از این میزان کمتر است.

تبلیغات جام جهانی قطر

دولت

معاون رییس جمهوری در توضیح این مطلب ادامه داد: حقوق وزرا نیز به برخی مولفه‌ها بستگی دارد.اگر وزرا عضو هیات علمی باشند باز در این قالب قرار می‌گیرند و اگر کارمند دولت باشند و تحت پوشش قانون خدمات کشوری قرار گیرند، کمتر از بیست میلیون تومان حکم می‌گیرند.

وی گفت: البته به واسطه‌ی اضافه‌کاری و … دریافتی آنها بیشتر می‌شود اما در کارکنان دولت قانونی اجازه نداریم کسی بیش از سی و نه میلیون تومان حقوق بگیرد.به گفته‌ی وی در قانون بودجه‌ی سال ١۴٠١ این نکته درج شده است.

وی تاکید کرد: حقوق وزرا در دولت سیزدهم افزایش زیادی نداشته است.

متوسط حقوق کارکنان دولت چقدر است؟

لطیفی در جواب این پرسش که حقوق متوسط کارکنان دولت چقدر است؟ گفت: ۶٠ درصد از افرادی که در استخدام دولت هستند بین هشت تا نه میلیون تومان دریافتی دارند چرا که بخش مهمی از کارکنان ما در وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت کار می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×