» آرشیو اخبار » ماینرهای بیت کوین در انتظار جهشی عظیم در سختی شبکه
سختی شبکه بیت کوین

ماینرهای بیت کوین در انتظار جهشی عظیم در سختی شبکه

25 دی 1401 5

ماینرهای بیت کوین خود را برای جهشی عظیم در سختی شبکه در روزهای پایانی هفته آماده می‌کنند که می‌تواند به حدود 10 درصد برسد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ماینرهای بیت کوین خود را برای جهشی عظیم در سختی شبکه در روزهای پایانی هفته آماده می‌کنند. بر اساس برآوردهای BTC.com، Bitrawr، Luxor و Braiins، این افزایش می‌تواند به حدود 10 درصد برسد. هرچند ممکن است این اعداد از الان تا پایان روز یکشنبه تغییر کنند، اما برآوردها همچنان بر افزایش شدید این معیار تاکید دارند.

اصطلاح “سختی شبکه” به پیچیدگی فرآیند محاسباتی ماینینگ اشاره دارد و تقریباً هر دو هفته (یا هر 2016 بلوک یک بار)، بر اساس میانگین زمان بلوک تنظیم می‌شود.

در آخرین به‌روزرسانی که به دنبال وقوع طوفان‌های شدید زمستانی و خاموش شدن تعدادی از ماینرها رخ داد، سختی شبکه 3.6 درصد کاهش یافت. در حال حاضر، ظاهراً بخش زیادی از این هش‌ریت با آغاز به کار دستگاه‌های جدید و کارآمدتر، به شبکه بازگشته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

دنیل فرومکین (Daniel Frumkin)، مدیر تحقیقات Braiins می‌گوید: شرکت‌هایی مانند ماراتن (Marathon) و هایو بلاکچین (Hive Blockchain) به طور مداوم دستگاه‌های کارآمدی مانند S19 XP و BuzzMiners را برای ماینینگ بیت کوین به‌کار می‌گیرند.

هش ریت بیت کوین
نمودار هش ریت بیت کوین؛ منبع: CoinMetrics

وضعیت ماینرهای بیت کوین

بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌های عملیاتی که در ماه دسامبر انجام شد، هایو (Hive) حدود 1423 دستگاه مجهز به اینتل Blockscale را نصب کرده است، در حالی که ماراتن (Marathon) اعلام کرده است تا ماه آینده، 12 هزار دستگاه S19 XP را راه‌اندازی خواهد کرد.

از سوی دیگر، شرکت سایفر ماینینگ (Cipher Mining) به سرعت تولید خود را افزایش داده و در ماه گذشته هش‌ریت خود را به افزایش 40 درصدی رسانده داده است. شرکت بزرگ ریوت (Riot) هم که 16128 ماینر سری S19 را در ماه دسامبر (آذر و دی) مستقر کرد، گفت که طوفان باعث شده است حدود 2.5 EH/s از توان شرکت آفلاین گردد. هرچند به گفته جیسون لس (Jason Les)، مدیرعامل کمپانی ریوت این هش‌ریت دوباره به صورت آنلاین بازگشته است.

در حالی که هفته گذشته با افزایش قیمت بیت‌کوین به بالای 20 هزار دلار و افزایش ارزش سهام ماینرهای عمومی، صنعت نوپای ارزهای دیجیتال، روزهای صعودی‌تری را سپری کرد، اما آنها همچنان با شرایط اقتصادی سختی روبرو هستند.

آنتونی پاور (Anthony Power)، حسابدار و تحلیلگر استخراج که مقاله‌ای را به صورت ماهانه تهیه می‌کند، می‌گوید: «هنوز هیچ تغییری در هزینه‌های انرژی مرتبط با روند ماینینگ نمی‌بینیم. با این اوصاف، تا زمانی که کارآمدترین ماینر بیت کوین را در اختیار نداشته باشید، سود زیادی به دست نخواهید آورد. به طور کلی، اگر چنین امکانی ندارید، احتمالاً پول کافی هم برای پوشش هزینه‌های خود نخواهید داشت.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×