» آرشیو اخبار » السالوادور لایحه‌ای را برای راه اندازی اوراق قرضه بیت کوین ارائه کرد
السالوادور

السالوادور لایحه‌ای را برای راه اندازی اوراق قرضه بیت کوین ارائه کرد

2 آذر 1401 1

در بحبوحه رکود بازار کریپتو، السالوادور (El Salvador)، گامی قاطع برای تحقق پروژه بلندپروازانه "اوراق قرضه بیت کوین" خود برداشت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در بحبوحه رکود بازار کریپتو، السالوادور (El Salvador)، گامی قاطع برای تحقق پروژه بلندپروازانه “اوراق قرضه بیت کوین” خود برداشت. وزیر اقتصاد السالوادور، ماریا لوئیزا هایم برو (Maria Luisa Hayem Brevé)، لایحه‌ای را ارائه کرد که در آن برنامه دولت برای جمع آوری یک میلیارد دلار و سرمایه گذاری آن در ساخت «شهر بیت کوین» تأیید می‌شود.

لایحه 33 صفحه‌ای اوراق بهادار دیجیتال، مورخ 17 نوامبر (26 آبان)، از قانون‌گذاران می‌خواهد که یک چارچوب قانونی با استفاده از دارایی‌های دیجیتال در انتشارات عمومی السالوادور ایجاد کنند. آنها همچنین باید تمام الزامات این رویه و تعهدات ناشران و ارائه‌دهندگان دارایی را در نظر بگیرند.

السالوادور

تبلیغات جام جهانی قطر

اوراق قرضه بیت کوین توسط دولت نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، در سال 2021 (1400) معرفی شد. طرح اولیه انتشار تقریباً 1 میلیارد دلار از این اوراق و تخصیص بودجه جمع‌آوری‌شده به ساخت «شهر بیت‌کوین» در آتشفشان کولچاگوا (Colchagua volcano) را پیشنهاد می‌کرد. این بخش انرژی هیدروترمال آتشفشان شهر را به یک مرکز استخراج رمزارزی عالی تبدیل می‌کند و نیمی از وجوه جمع آوری شده همچنان مستقیماً در بیت کوین سرمایه گذاری می شود.

در طول 12 ماه گذشته، این پروژه بارها به تعویق افتاده است، به عبارتی مرحله راه اندازی آن برای اوایل ماه مارس (اواسط اسفند)، برنامه ریزی شده بود، سپس به سپتامبر (شهریور)، موکول شد، اما یک بار دیگر به دلایل امنیتی به تعویق افتاد.

به گفته برخی منابع، این لایحه ممکن است قبل از کریسمس توسط قانون‌گذاران تصویب شود. به نظر می‌رسد که پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری صرافی ارزهای دیجیتال بیتفینکس(Bitfinex)، که با دولت السالوادور در پروژه اوراق قرضه همکاری می‌کند، نسبت به آن زمان خوشبین است:

“السالوادور پس از تبدیل بیت کوین به یک ارز قانونی در 7 سپتامبر2021 (16 شهویور 1400)، بیش از 2,301 بیت کوین به قیمت تقریباً 103.9 میلیون دلار جمع آوری کرد. در طول بازار صعودی، سود حاصل از سرمایه گذاری حتی برای ساخت مدارس و بیمارستان‌ها استفاده شد. با این حال، از آنجایی که اقتصاد کشور همچنان با مشکل مواجه است، 77.1 درصد از شهروندان ترجیح می‌دهند که دولت سالوادور از «خرج پول عمومی برای بیت‌کوین» خودداری کند.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×