» ارز دیجیتال » شاخص قیمت مصرف کننده چگونه بر بیت کوین تاثیر می گذارد؟
قیمت مصرف کننده

شاخص قیمت مصرف کننده چگونه بر بیت کوین تاثیر می گذارد؟

22 آذر 1401 4

این هفته، هفته مهمی برای بازار خواهد بود و آخرین تحولات در بازار رمزارز و در بخش اقتصاد کلان به شدت بر احساسات سرمایه گذاران تاثیر خواهد گذاشت. داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده امروز و افزایش نرخ فدرال رزرو فردا، بازار را برای هفته های آینده هدایت خواهند کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، این هفته، هفته مهمی برای بازار خواهد بود و آخرین تحولات در بازار رمزارز و در بخش اقتصاد کلان به شدت بر احساسات سرمایه گذاران تاثیر خواهد گذاشت. داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده امروز و افزایش نرخ فدرال رزرو فردا، بازار را برای هفته های آینده هدایت خواهند کرد.

قیمت بیت کوین (BTC) در حال حاضر و قبل از انتشار داده های مربوط به قیمت مصرف کننده نوامبر با جهش 2 درصدی، بالای 17000 دلار معامله می شود. این افزایش با افزایش قوی تر سهام ایالات متحده در روز دوشنبه حمایت شد.

چگونه شاخص قیمت مصرف کننده و افزایش نرخ فدرال رزرو بر قیمت بیت کوین تاثیر می گذارد؟

شاخص قیمت مصرف کننده اکتبر در برابر 8 درصد مورد انتظار به 7.7 درصد رسید که به دلیل مشکلات نقدینگی FTX نتوانست بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. در 11 نوامبر، صرافی FTX و بیش از 130 شرکت مرتبط از جمله آلامدا ریسرچ برای فصل 11 ورشکستگی ثبت نام کردند.

تبلیغات جام جهانی قطر

اداره آمار کار ایالات متحده داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده را برای ماه نوامبر منتشر خواهد کرد. انتظار می رود نرخ تورم برای پنجمین ماه متوالی کاهش یابد و در نوامبر به 7.3 درصد در مقایسه با 7.7 درصد در اکتبر برسد. این پایین ترین رقم از دسامبر 2021 خواهد بود. انتظار می رود که شاخص قیمت مصرف کننده اصلی از 6.3 درصد در اکتبر به 6.1 درصد در نوامبر کاهش یابد.

نشست کمیته FOMC در 13 تا 14 دسامبر برگزار می شود، پس از آن فدرال رزرو تصمیم خود را در مورد افزایش نرخ در 14 دسامبر اعلام می کند. همچنین، FOMC پیش بینی های اقتصادی ماه های آینده را منتشر خواهد کرد. «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو مدتی قبل از کاهش نرخ بهره در دسامبر و ماه های آینده خبر داده بود.

طبق گزارش CME FedWatch Tool، به احتمال 72.3 درصد افزایش نرخ بهره  50 درصد است. همچنین وال استریت نیز انتظار دارد که فدرال رزرو در ماه نوامبر به افزایش 50 واحدی نرخ بهره پایبند باشد.

در همین حال، شاخص قیمت مصرف کننده بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ تاثیر خواهد گذاشت و افزایش نرخ بهره 75 واحدی نیز ممکن است روی میز باشد. جی پی مورگان انتظار دارد که شاخص قیمت مصرف کننده بین 7.2 تا 7.4 درصد باشد، اما شاخص قیمت مصرف کننده کمتر از 6.9 درصد سالانه می تواند پایین ترین سطح مورد انتظار باشد.

قیمت بیت کوین بالاتر می رود

قیمت بیت کوین (BTC) در حال حاضر 17395 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته بیش از 2 درصد افزایش یافته است. قیمت اتریوم (ETH) نیز با 2 درصد افزایش به 1271 دلار معامله می شود.

تحلیلگران کریپتو انتظار داشتند که قیمت بیت کوین با خطر نزولی الگوی مثلث کاهش یابد. با این حال، بهبود شاخص قیمت مصرف کننده می تواند قیمت ها را بالاتر از 18 هزار دلار افزایش دهد، که مقاومتی قوی برای قیمت بیت کوین است. داده های شاخص قیمت مصرف کننده و افزایش نرخ فدرال رزرو عوامل کلیدی بازار برای هفته های آینده خواهند بود.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×