» اقتصاد » کشاورزی » قیمت تخم مرغ درب مرغداری 15 تا 20 درصد ارزانتر از نرخ مصوب
قیمت

قیمت تخم مرغ درب مرغداری 15 تا 20 درصد ارزانتر از نرخ مصوب

11 شهریور 1401 3

به گزارش گذارنیوز؛ آقای حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان بوده که از نرخ مصوب اعلامی ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر است.

به گفته او، با توجه به پیگیری های صورت گرفته معاون اول رئیس جمهور و مسئولان وزارت جهاد قول اصلاح قیمت را دادند که به رغم نامه نگاری های متعدد این امر تاکنون صورت نگرفته است.
کاشانی می گوید: روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به اختلاف ۲۰ هزار تومانی تخم مرغ با نرخ تمام شده واقعی، بی توجهی به اصلاح قیمت پایداری تولید را تا پایان فصل پاییز در معرض خطر قرار می دهد.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که هر عدد تخم مرغ با نرخ ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود، درحالیکه رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن نرخ واقعی هر عدد تخم مرغ را ۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام می کند.
با اصلاح نظام یارانه قرار بود کالا برگ به محصولات پروتئینی اختصاص یابد که با اعلام واقعی قیمت، اگر کالا برگ به خانوارها داده نشود، مصرف تخم‌مرغ مرغ ۵ تا ۱۰ درصد کاهش می یابد.
بنابر آمار از ابتدای سال در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ صادر شده است که در برابر مازاد تولید رقمی نیست.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×