» آرشیو اخبار » قیمت بلیت سینما شناور شد
سالن سینما

قیمت بلیت سینما شناور شد

8 شهریور 1401 8

مجوز شناور کردن قیمت بلیت سینماها با هدف کمک به رونق بیشتر و تقویت اقتصاد سینماها به مدت سه ماه صادر شد.

به گزارش گذارنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران با ریاست محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور و با حضور مسئولان این عرصه در سالن شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار و محورهای بازنگری قیمت بلیت سینماها، صیانت از فیلم‌ها و برخورد جدی‌تر با قاچاق فیلم و موضوع پخش فوتبال جام جهانی در سالن‌های سینما مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

معاون ارزشیابی و نظارت گزارشی از عملکرد تولید و اکران ارائه داد. همچنین، همایون اسعدیان دبیر شورای صنفی نمایش فیلم ضمن بیان گزارشی از وضعیت اکران فیلم‌ها، پیشنهادات شورای صنفی نمایش را به اعضا اعلام کرد.

در ادامه این جلسه مصوبات شورای صنفی نمایش به شرح ذیل مطرح شد:

تبلیغات جام جهانی قطر

بنابر پیشنهاد شورای صنفی نمایش و تایید شورای راهبردی اکران، مجوز شناور کردن قیمت بلیت سینماها با هدف کمک به رونق بیشتر و تقویت اقتصاد سینماها به مدت سه ماه صادر شد. بدیهی است سینماها و دفاتر پخش فیلم بر حسب هماهنگی می‌توانند نسبت به شناور کردن قیمت بلیت سینما با توجه به موقعیت جغرافیایی و رعایت سقف قیمت بلیت اعلام شده، اقدام کنند.

در خصوص پیشنهاد شورای صنفی نمایش در راستای نشان دادن فوتبال جام جهانی در سینماها، مقرر شد پس از هماهنگی معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان با مراجع ذی‌ربط با نظر مساعد شورای راهبردی اکران، این موضوع پیگیری شود.

در خصوص طرح پیشنهادی تبلیغات و جذب آگهی در سینماهای کشور مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از نماینده انجمن سینماداران، حوزه هنری، اتحادیه تهیه کنندگان، سازمان سینمایی و نماینده شورای صنفی به منظور ایجاد فرصت‌های تبلیغاتی و جذب آگهی نسبت به تهیه نظامنامه‌ای برای تاسیس واحدی در موسسه سینماشهر اقدام و نتیجه را در جلسه بعدی به شورای راهبردی اکران ارائه دهند.

اکران فیلم‌های هنر و تجربه و آنلاین از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است که پس از طرح در شورای راهبردی، جهت بررسی و ارائه نظرات کارشناسی بیشتر به کارگروه مربوطه واگذار شد.

در این جلسه با اهتمام اعضای شورای راهبردی اکران، در خصوص موضوع قاچاق بعضی از فیلم‌ها بر پیگیری جدی انجمن سینماداران تاکید و مقرر شد هرگونه محرومیت و جریمه سالن‌های خاطی از جانب انجمن سینماداران اطلاع‌رسانی شده و برخورد جدی صورت گیرد.

همچنین مقرر شد جلسات کمیته صیانت از فیلم‌ها به صورت پیوسته در سازمان سینمایی برگزار شود.

سینمای ایران

فروش ۲ میلیاردی «هِناس» با طرح بلیت شناور

فیلم سینمایی «هِناس» با جذب ۲۷ هزار و ۵۱۴ تماشاگر در هفته اخیر و در ادامه طرح شناوری بلیت سینماها، عنوان سومین فیلم پرمخاطب ۷ روز گذشته را به نام خود کرد.

به گزارش گذارنیوز به نقل از مشاوررسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه که از ۱۸ خرداد اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است در هفته سوم اکران و پس از اجرای طرح شناوری بلیت توانست بعد از دو فیلم «انفرادی» و «علف زار» و با جذب ۲۷,۵۱۴ تماشاگر در هفته اخیر، رشد ویژه‌ای در تعداد مخاطبان داشته باشد و عنوان سومین فیلم پرمخاطب هفته را به‌دست آورد.

«هناس» که با برداشتی آزاد به روایت زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد از شهدای ترور هسته‌ای می‌پردازد با جذب ۷۰ هزار تماشاگر در سینماها و ۸۵۰۰ هزار تماشاگر در اکران‌های سیار، از مرز فروش ۲ میلیارد تومان عبور کرد.

طرح شناوری بلیت سینماهای حوزه هنری که حدود ۲ هفته پیش به صورت آزمایشی با فیلم سینمایی «هِناس» آغاز به کار کرد، در مدت کوتاهی موجب رشد ۸۵ درصدی مخاطبان این فیلم شد و در همین راستا فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» هم به این طرح نوین پیوست.

در این طرح، قیمت بلیت فیلم‌ها براساس چهار فاکتور هفته و روز نمایش فیلم، نوع فیلم، کیفیت سالن و ساعت تماشای فیلم ارزش‌گذاری می‌شوند و مخاطبان می‌توانند با تنوع قیمتی مختلف و ارزان‌تری به سینما بروند.

اکران «هناس» با بازی مریلا زارعی در نقش همسر شهید رضایی‌نژاد و بهروز شعیبی در نقش شهید داریوش رضایی‌نژاد هم اکنون در سینماهای سراسر کشور ادامه دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×