» ارز دیجیتال » قرنطینه چین و کاهش 5 درصدی قیمت بیت کوین و اتریوم؛ آیا زمان خرید فرا رسیده است؟

قرنطینه چین و کاهش 5 درصدی قیمت بیت کوین و اتریوم؛ آیا زمان خرید فرا رسیده است؟

7 آذر 1401 2

«بیت کوین» امروز نتوانست الگوی مثلث نزولی را بشکند و به 16160 دلار رسید. «اتریوم» (ETH) نیز با کاهش شدید نزدیک 5 درصدی به 1171 دلار رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «بیت کوین» (BTC) رمزارز پیشرو از نظر ارزش بازار امروز نتوانست الگوی مثلث نزولی را بشکند و در بحبوحه افزایش سطح «فاد» (FUD) در بازار، بیش از 3 درصد سقوط کرد و به 16160 دلار رسید. لازم به ذکر است که فاد به معنای ترس، عدم قطعیت و شک است. به همین ترتیب، «اتریوم» (ETH) نیز به عنوان دومین رمزارز با ارزش بازار، از بیت کوین پیروی کرده و با کاهش شدید نزدیک به 5 درصد، به 1171 دلار رسیده است.

ارزش بازار کریپتو

ارزش بازار کریپتو در عرصه جهانی در روز گذشته بیش از 2 درصد کاهش یافت و به 815.32 میلیارد دلار رسید؛ موضوعی که رمزارزهای اصلی را در اوایل روز معاملاتی 28 نوامبر با خطر جدی مواجه کرد. در 24 ساعت گذشته، حجم کل معاملات در بازار ارزهای دیجیتال با 22.10 درصد افزایش، به 41.69 میلیارد دلار رسید.

حجم کل معاملات دیفای (DeFi) در حال حاضر 2.60 میلیارد دلار است که 6 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار رمزارزها را تشکیل می دهد. حجم کلی تمام استیبل کوین ها نیز در زمان نگارش  38.85 میلیارد دلار است که 93 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار کریپتو را تشکیل می دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در ادامه نگاهی به برنده‌ ها و بازنده‌ های 24 ساعته آلتکوین خواهیم داشت:

رمزارزهای برتر

 

برترین برندگان بازار کدامند؟

سلو (CELO)، «ایپ کوین» (APE) و لئو(LEO) سه رمزارز برتر در لیست 100 رمزارز هستند که در 24 ساعت گذشته ارزشمندتر شده اند. قیمت سلو با بیش از 34 درصد افزایش به 0.6970 دلار، قیمت ایپ کوین با بیش از 13.5 درصد رشد به 3.70 دلار و قیمت لئو نزدیک به 7 درصد افزایش یافته است.

 

افزایش فشار فروش در بازارهای جهانی تحت تاثیر قرنطینه چین

رمزارزها در روز دوشنبه در جریان افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در بازارهای جهانی که به دلیل اعتراضات در چین علیه محدودیت‌ های کووید رخ داده بود، با کاهش جدی مواجه شدند. معترضان که به شدت از اعمال مجدد محدودیت های کووید 19 خشمگین بودند، از رهبر قدرتمند چین خواستند تا از سِمت خود استعفا دهد.

این نوع اعتراض به ندرت دیده شده است و تا جایی گسترده بود که موجب شد تا مقامات حداقل هشت شهر تلاش کنند تظاهرات روز یکشنبه را که تهدیدی مستقیم برای حزب کمونیست و حاکمیت بود، سرکوب کنند.

تقریباً از سه سال پس از همه گیری کرونا، نارضایتی از سیاست معروف «شی جین پینگ» ،رئیس جمهور چین، برای رسیدن به کووید صفر، موجی از نافرمانی عمومی را در این سرزمین ایجاد کرده است که از زمان روی کار آمدن «هو جینتائو» ششمین رئیس‌جمهور جمهوری خلق چین در یک دهه پیش، دیده نشده است.

بنابراین، دومین اقتصاد بزرگ جهان به شدت تحت تاثیر قوانین و محدودیت های کووید 19 قرار گرفته است. اعتراضاتی که از روز جمعه آغاز شد و به شهرهایی از جمله پایتخت، پکن و ده ‌ها محوطه دانشگاهی کشیده شد، گسترده ‌ترین بیان مخالفت علیه حزب حاکم در دهه‌ های اخیر است.

معترضان که خواستار استعفای شی و پایان دادن به حکومت تک حزبی بودند، با اسپری فلفل پلیس متفرق شدند، اما ساعاتی بعد دوباره بازگشتند.

 

چین با کاهش ارزش کریپتو چه ارتباطی دارد؟

چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، تاثیر قابل توجهی بر بازارهای مالی جهانی دارد. در نتیجه، سرمایه‌گذاران به دنبال یک پناهگاه امن برای نگهداری دارایی و  سرمایه گذاری هستند. همانطور که از شواهد می توان دریافت، سهام و رمزارزها به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته نمی شوند؛ به همین دلیل است که امروز شاهد کاهش قیمت آنها هستیم. با این حال، با بهبود وضعیت چین و پایان اعتراضات، ممکن است منجر به معکوس شدن روند فعلی شده و شاهد افزایش شدید بیت کوین و سایر رمزارزها باشیم.

 

نگاهی اجمالی به قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین 16,209.63 دلار و حجم معاملات 24 ساعته 25 میلیارد دلار است. در 24 ساعت گذشته، جفت BTC/USD نزدیک به 2.5 درصد کاهش یافته است، در حالی که طبق سایت آماری کوین مارکت کپ، در حال حاضر با ارزش بازار زنده 310 میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد که از 318 میلیارد دلار دیروز کاهش یافته است. بیت کوین مجموع عرضه 21,000,000 و عرضه در گردش 19,218,643 کوین دارد.

قیمت بیت کوین

جفت BTC/USD در روز دوشنبه پس از رفتن به زیر سطح مقاومت 16600 دلاری که با یک خط روند نزولی بود، در حال حاضر در محدوده قرمز معامله می شود. بیت کوین یک الگوی مثلث نزولی را در بازه زمانی 4 ساعته تشکیل داد که معمولا نشانگر روند فروش است.

بیت کوین در حال حاضر با قیمت 16195 دلار معامله می شود و به سمت سطح حمایت فوری 16000 دلار در حال کاهش است. بر این اساس، در صورت ادامه روند نزولی، سطح حمایت بعدی بیت کوین 15650 دلار خواهد بود.

تحلیل بیت کوین

شاخص های تکنیکال مانند «شاخص قدرت نسبی» (RSI) و مکدی در منطقه فروش قرار دارند که نشان می دهد فشار فروش قابل توجهی وجود دارد. میانگین متحرک 50 روزه مقاومت را به سطح 16450 دلار افزایش می دهد که نشان می دهد روند نزولی احتمالاً ادامه خواهد داشت.

اگر خریداران وارد بازار خرید شوند، یک شکست صعودی از سطح 16450 دلار می تواند بیت کوین را تنها در عرض چند روز به 17000 دلار برساند.

 

قیمت اتریوم

اتریوم با قیمت فعلی 1,166.78 دلار، حجم معاملات 24 ساعته 5 میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است. در 24 ساعت گذشته، نزدیک به 4 درصد از ارزش اتریوم کم شده است. طبق داده های کوین مارکت کپ، اتریوم در حال حاضر با ارزش بازار زنده 143 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد و  دارای عرضه در گردش 122373866 اتریوم است.

قیمت اتریوم

شاخص های فنی چه می گویند؟

در بازه زمانی 4 ساعته، اتریوم الگوی «سه کلاغ سیاه» را تشکیل داده، که نشان دهنده روند فروش قوی است. ETH/USD از کانال صعودی عبور کرده است که پیشتر در سطح 1210 دلار سطح حمایتی این جفت ارز محسوب می شد، اما اکنون تبدیل به سطح مقاومتی شده است.

اتریوم با قیمت 1,166.78 دلار از خط میانگین متحرک 50 روزه عبور کرده است و سیگنال فروش قوی را نشان می دهد. از جنبه نزولی، نزدیک ترین سطح حمایتی برای اتریوم در قیمت 1150 دلار است. شاخص‌های RSI و مکدی نیز در منطقه فروش قرار دارند که نشان می‌دهد احتمالاً رمزارز یاد شده به سطح حمایت 1115 دلاری سقوط کند.

تحلیل اتریوم

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptonews

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×