» آرشیو اخبار » قدرت هش بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسید
بیت‌کوین

قدرت هش بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسید

23 خرداد 1401 6

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین‌تلگراف، قدرت هش بیت کوین که یک وسیله اندازه گیری امنیت شبکه بر پایه قدرت محاسباتی برای ماینینگ است، در میان ریزش شدید این رمز ارز به کمتر از 25 هزار دلار، به اوج جدید 428/231 هگزاهش بر ثانیه رسیده است.

همراه با رسیدن هش ریت به اوج خود، سختی شبکه نیز در 283/30 تریلیون استوار باقی مانده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بعضی از استخرهای ماینینگ محبوب بیت کوین با توجه به سهم آن‌ها در بازار شامل Poolin، AntPool، F2Pool، ViaBTC و SlushPool می‌شوند. با این حال، اکثریت کل هش ریت به ماینرهای توزیع شده که در نمودار زیر به عنوان «نامشخص (Unknown)» نشان داده شده، مربوط است.

با وجود این که ریزش بازار می‌تواند باعث از بین رفتن تعداد زیادی از پروژه‌های کریپتویی موجود شود، اکوسیستم بیت کوین با رشد هش ریت، سختی شبکه و ظرفیت آن به قوی‌تر کردن هسته خود ادامه می‌دهد.

به علاوه، شبکه لایتنینگ بیت کوین، فناوری لایه 2 بر روی بیت کوین، نیز ظرفیت خود را به چهار هزار BTC افزایش داده تا هدف تراکنش‌های BTC همتا به همتا سریع‌تر و ارزان‌تر خود را گسترش دهد.

به لطف حمایت مینرها، تریدرها و توسعه دهندگان، بیت کوین همچنان امن‌ترین شبکه بلاکچین در جهان است.

TBD، شرکت زیر مجموعه شرکت بلاک، اعلام کرد که قصد دارد «وب5»، یک وب غیرمتمرکز جدید با محوریت BTC بسازد که این امر بر اعتقاد بنیانگذار آن، جک دورسی (مدیرعامل سابق توییتر)، مبنی بر اینکه بزرگ‌ترین شبکه بلاکچین نقش مهمی در تکامل اینترنت خواهد داشت، تاکید می‌کند.

برخلاف هدف وب3 برای غیرمتمرکز کردن اینترنت، دورسی وب5 را به عنوان یک سیستم مبتنی بر هویت می‌بیند که فقط بر روی بلاکچین بیت کوین اجرا خواهد شد. بر اساس اسناد نمونه اولیه TBD، وب5 به عنوان یک پلتفرم وب غیرمتمرکز (DWP) به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های وب غیرمتمرکز را از طریق DID و نودهای غیرمتمرکز ایجاد کنند.

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×