» ارز دیجیتال » قاضی باهاما وثیقه 250000 دلاری بنیانگذار FTX را رد کرد

قاضی باهاما وثیقه 250000 دلاری بنیانگذار FTX را رد کرد

23 آذر 1401 2

یک روز پس از دستگیری «سم بنکمن فرید» بنیانگذار FTX توسط مقامات باهاما، وثیقه وی توسط قاضی رد شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک روز پس از دستگیری «سم بنکمن فرید»، بنیانگذار FTX، توسط مقامات باهاما، وثیقه وی توسط قاضی رد شد. بلافاصله پس از دستگیری سم بنکمن فرید، وکیل وی پس از پرداخت 250000 دلار پول نقد همراه با یک پابند، درخواست آزادی موکلش را به دادگاه ارائه داد . با این حال، «جویان فرگوسن پرات»، رئیس دادگاه، گفت که در صورت آزاد کردن بنکمن فرید احتمال فرار او وجود دارد. قاضی دادگاه افزود: خطر فرار وی آنقدر زیاد است که سم بنکمن فرید باید در بازداشت باشد. من راضی نیستم که چنین موقعیتی را در اختیار سم بنکمن فرید که به دلیل دسترسی به منابع مالی قابل توجه، به اندازه کافی راضی بود، قرار دهم؛ زیرا او نباید و نمی تواند فرار کند.

در نتیجه، بنیانگذار FTX تا زمان جلسه استرداد در 8 فوریه در زندان باهاما خواهد ماند تا او را به ایالات متحده بفرستند. با این وجود، وکلای وی پس از دستگیری گفتند که با طرح هایی که برای فرستادن او به ایالات متحده وجود دارد، مبارزه خواهند کرد.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

احتمال اجرای حکم ۱۱۵ سال زندان برای بنیانگذار FTX

دادستان های فدرال در منهتن هشت اتهام جنایی را به دلیل کلاهبرداری و توطئه به سم بنکمن فرید نسبت دادند. اتهاماتی مبنی بر سوء استفاده از میلیاردها دلار از وجوه مشتریان در میان این موارد است. این بیش از هزینه های مدنی اعلام شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است.

به گفته نیکلاس بیاس، سخنگوی دادستان های ایالات متحده، اتهاماتی که بنیانگذار صرافی FTX با آن مواجه است، حداکثر 115 سال زندان را به همراه خواهد داشت. در جریان دادرسی روز سه شنبه، سم بنکمن فرید به همراه والدینش در دادگاه حاضر شد.

در طول رسیدگی به پرونده، وکلای وی گفتند که موکل آنها باید به طور مکرر از داروهای ADHD و آلرژی استفاده کند. دادگاه همچنین مجبور شد در یک مقطع رسیدگی را متوقف کند تا بنکمن فرید بتواند دوزهای دارویی خود را به موقع دریافت کند.

سم بنکمن فرید

قبل از اینکه بنکمن توسط مقامات برده شود، 15 دقیقه فرصت داشت تا با والدینش گفت وگو کند. با این حال، ملاقات منظم با والدین با استناد به پروتکل های مربوط به کووید 19 امکان پذیر نخواهد بود. طبق دستور قاضی، مقامات باهامایی بنیانگذار FTX را به مرکز خدمات اصلاحی باهاما، که معمولا به نام فاکس هیل شناخته می شود، منتقل کرده اند.

شایان ذکر است که مدیر عامل سابق FTX با هشت اتهام جنایی توسط دادستان های ایالات متحده مواجه است و این لیست، با دریافت جزئیات بیشتر پرونده وی در حال سنگین شدن است. در مقابل، بنکمن فرید متهم به کمک های سیاسی غیرقانونی به ارزش «ده ها میلیون دلار» است.

دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با رسانه ها صحبت کرد. این مقام دولتی این پرونده را یکی از بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ آمریکا خواند.

همانطور که اشاره شد، «نیکلاس بیاس» سخنگوی دادستان های ایالات متحده، تصریح کرد که اتهامات علیه بنکمن فرید ممکن است باعث شود او چندین دهه از عمر خود را در زندان بگذراند. موضوعی که جدی بودن پرونده بنیانگذار شرکت FTX را برای ویلیامز، دادستان ایالات متحده دوچندان کرده است. این جدیت به اندازه ای زیاد است که باعث شد او همه افرادی که تحت تاثیر پرونده کلاهبرداری FTX قرار گرفته‌اند را ترغیب کند که شخصاً با دفتر ویلیام تماس بگیرند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×