» آرشیو اخبار » فروش ضایعات آهنی شهرداری تهران در بورس کالا
فروش

فروش ضایعات آهنی شهرداری تهران در بورس کالا

6 مهر 1401 3

مدیرعامل سرمایه‌گذاری شهر شهرداری تهران از آغار فرایند فروش ضایعات آهنی شهرداری تهران در بورس کالا خبر داد

به گزارش گذارنیوز؛ شهرداری تهران بعد از تامین نیازهای خود از بورس کالا با خرید برخی از اقلام مورد نیاز پروژه‌ها و عرضه املاک مازاد که به دور دوم کشیده شده، در برنامه جدیدش که در دستور کار قرار داده است، فروش ضایعات در بورس کالا را با ضایعات آهنی کلید زد.

هادی علیرضایی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری شهرداری شهر تهران با بیان اینکه برای نخستین بار شهرداری تهران فروش ضایعات خود را از طریق بورس کالا انجام خواهد داد، اظهار داشت: شهرداری تهران در نظر دارد برای نخستین بار ضایعات آهنی خود را در بورس کالا به فروش برساند که چند روز دیگر مقدمات آن انجام شده و به زودی ضایعات از طریق بورس کالا با قیمت واقعی و شفاف به فروش می‌رسد.

علیرضایی با بیان اینکه ضایعات آهنی همچون عرشه‌های پل، در خطوط مترو و غیره متعلق به شهرداری است، عنوان کرد: عرضه ضایعات در بورس کالا را از ضایعات آهن شروع کرده و در نظر داریم به فروش سایر ضایعات تسریع بخشیم و تقریبا هر چیزی را که بتوانیم در بورس کالا عرضه کنیم را در راستای شفافیت در بورس کالا عرضه می‌کنیم. چرا که هم خریدار و هم فروشنده مشخص است و نظارت بر آن انجام می‌شود و به‌عنوان اتاق شیشه‌ای همه معاملات را مردم می‌بینند.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی با اشاره به ارزش ریالی این ضایعات تصریح کرد: همین حالا یکی از مزایده‌های ضایعات آهن ما، ۳۳۰۰ تن ضایعات آهن است که برآورد مالی آن ۳۰ میلیارد تومان است که مزایده آن در حال برگزاری است، اما وقتی فروش ضایعات وارد بورس کالا شود، هم شفاف‌سازی صورت گرفته و هم قیمت‌ها واقعی‌تر می‌شود.

بنابراین گزارش، عرضه دو ملک شهرداری تهران در بورس به صورت موفقیت‌آمیزی طی هفته‌های گذشته انجام شده و همین مسئله نیز موجب ادامه دار بودن این طرح شده است.

۲۳ شهریور‌ نخستین عرضه دو ملک شهرداری تهران در قالب آپارتمان‌های غیرنوساز مسکونی در بورس کالای ایران انجام شد. قیمت پایه واحد آپارتمانی مسکونی ۱۰۵ متر مربعی (واقع در تهران، سعادت آباد) که ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود، پس از نزدیک به ۴۰ دقیقه رقابت خریداران، با قیمت ۱۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×