» آرشیو اخبار » فراخوان فورد برای بازرسی هزاران خودرو به دلیل خطر آتش سوزی
فراخوان فورد برای بازرسی هزاران خودرو به دلیل خطر آتش سوزی

فراخوان فورد برای بازرسی هزاران خودرو به دلیل خطر آتش سوزی

5 آذر 1401 5

۵۴ گزارش مرتبط با نقص فنی خودرو‌های فورد این خودروساز را مجبور به فراخوان ۶۳۴ هزار خودرو برای انجام تعمیرات کرد.

به گزارش گذارنیوز، شرکت فورد موتور در حال فراخوان ۶۳۴ هزار خودروی مدل SUV در سراسر جهان است که این مسئله به دلیل خطر آتش سوزی ناشی از ترک خوردگی انژکتور‌های سوخت است و این شرکت از مالکان می‌خواهد تا خودرو‌های خود را بازرسی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دومین خودروساز آمریکا از نظر میزان فروش گفت که این فراخوان شامل شاسی بلند‌های Bronco Sport و Escape مدل ۲۰۲۰-۲۰۲۳ با موتور‌های ۳ سیلندر و ۱.۵ لیتری می‌شود که شامل بسیاری از آن‌ها می‌شود. زیرا محفظه جداکننده روغن ممکن است ترک خورده و نشتی ایجاد کند که می‌تواند باعث آتش سوزی موتور شود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه گفت: خودرو‌هایی که تحت فراخوان قبلی تعمیر شده اند، به تعمیرات فراخوان جدید هم نیاز دارند.

شرکت فورد اعلام کرد: وقتی موتور خودرو‌هایی که شامل آخرین فراخوان می‌شوند در حال کار هستند، انژکتور سوخت ترک خورده می‌تواند باعث تجمع سوخت یا بخار سوخت در نزدیکی سطوح داغ شود و به طور بالقوه می‌تواند منجر به آتش‌سوزی در زیر کاپوت خودرو شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

این شرکت اعلام کرد اگر افت فشار در ریل سوخت تشخیص داده شود، قدرت موتور به طور خودکار کاهش می‌یابد تا هر گونه خطری به حداقل برسد، از طرفی به مشتریان اجازه می‌دهد تا به یک مکان امن برانند و وسیله نقلیه را متوقف کنند و تعمیرات لازم را انجام دهند.

این فراخوان حدود ۵۲۰ هزار خودرو در ایالات متحده و حدود ۱۱۴ هزار خودرو در سایر کشور‌ها را در بر می‌گیرد. فورد اعلام کرد که در مجموع ۵۴ گزارش از آتش سوزی ۱.۵ لیتری زیر کاپوت دارد که چهار مورد آن مربوط به انژکتور‌های سوخت ترک خورده است. حدود ۱۳ مورد دیگر هم احتمالاً ناشی از نشت انژکتور سوخت بودند.

هیچگونه حادثه ای منجر به مرگ در رابطه با این نقص گزارش نشده است. این شرکت نرخ خرابی پایینی را برای انژکتور‌های سوختی که نشتی خارجی را تجربه می‌کنند، پیش بینی کرده است و به همین دلیل تحت این فراخوان به مالکان نمی‌گوید که رانندگی با وسایل نقلیه را متوقف کنند.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×