» آرشیو اخبار » فدراسیون جهانی شطرنج به بلاکچین آوالانچ قدم می‌گذارد
شطرنج

فدراسیون جهانی شطرنج به بلاکچین آوالانچ قدم می‌گذارد

4 دی 1401 4

آوالبز از آغاز یک همکاری بلندمدت با آوالانچ و فدراسیون بین‌المللی شطرنج (FIDE) با هدف معرفی راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین به دنیای شطرنج بین‌المللی خبر داده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آوا لبز (Ava Labs)، یک سازمان فعال در حوزه وب 3 (Web3) است که بر پیشرفت و ارتقای شبکه بلاکچین آوالانچ (AVAX) نظارت دارد. این شرکت از آغاز یک همکاری بلندمدت با فدراسیون بین‌المللی شطرنج با نام اختصاری فیده (FIDE) با هدف معرفی راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین به دنیای رقابتی شطرنج بین‌المللی خبر داده است.

شطرنج و اوالانچ

 فدراسیون شطرنج محصولات وب 3 را بر بستر آوالانچ توسعه می‌دهد

طبق بیانیه رسمی تیم توسعه دهنده آوالانچ (AVAX)، فدراسیون بین‌المللی شطرنج این بلاکچین را به عنوان یک پلتفرم فنی برای راه‌اندازی برنامه‌های کاربردی و درون زنجیره‌ای آتی خود برای بازیکنان این ورزش انتخاب کرده است. راه حل‌های شطرنج با محوریت آوالانچ برای پردازش شفاف داده‌ها، ردیابی یک تجربه مقاوم در برابر دستکاری و غیره استفاده خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

«زنجیره شطرنج. اتفاق بزرگی است. حداقل 500 میلیون شطرنج‌باز در سراسر جهان داریم و فیده با همکاری آوا لبز مشغول کار بر روی محصولات مبتنی بر آوالانچ است. در اینجا این همکاری می‌تواند از دو راه ارزش بسیار زیادی را برای این ورزش ایجاد کند.»

گفتنی است که فیده (FIDE) عملیات 200 انجمن ملی شطرنج در سراسر جهان را هماهنگ کرده و تمام تورنمنت‌های مهم جهانی، از جمله مسابقات قهرمانی جهان و المپیاد شطرنج را زیر نظر دارد. در این میان، توسعه شطرنج آنلاین از اهمیت ویژه ای برای فیده (FIDE) برخوردار است، زیرا 100 میلیون از این 500 میلیون شطرنج‌باز در سراسر جهان در مسابقات آنلاین شرکت می‌کنند.

راه‌حل‌های فنی آوالانچ در وهله نخست، برای محاسبه رتبه‌بندی رسمی بازیکنان به صورت آن‌چین، اشتراک‌گذاری داده‌های مسابقات به صورت آن‌چین و به تصویر کشیدن تجربه شخصی از طریق خدمات عمومی و غیره استفاده می‌شود.

امیل سوتوفسکی (Emil Sutovsky)، مدیر عامل فیده (FIDE)، تاکید کرده است که آوا لبز، شبکه بلاکچین آوالانچ را به دلیل طراحی خلاقانه و کم مصرف بودن آن، به عنوان شریک فنی فیده برگزیده است:

«ما برای ورود به این پروژه بسیار هیجان زده هستیم. آوا لبز یکی از رهبران یا بهتر بگوییم نیروهای محرک پشت فناوری‌های درون زنجیره‌ای است، در حالی که فیده (FIDE) همیشه بر روی بهبود تعامل و تجربه بازیکنان تمرکز داشته است. شطرنج یک ورزش منحصر به فرد است و این همکاری به ما اجازه می‌دهد تا این جامعه را متحد کرده و روابط بین بازیکنان، باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و فیده را تقویت کنیم.»

در گام بعدی از این مشارکت جدید، هدف آوالانچ ایجاد یک جستجوگر بازی برای فیده (FIDE) است که صرفاً از طریق داده‌های درون زنجیره‌ای جمع‌آوری شده از طریق قراردادهای هوشمند آوالانچ پشتیبانی و تقویت می‌شود.

آوا لبز اسپانسر مسابقات جهانی سریع و برق‌آسای 2022

اِمین گون سیرر (Emin Gün Sirer)، کهنه کار صنعت بلاکچین و مدیر عامل آوا لبز، با هیجان از فرصت‌هایی می‌گوید که به واسطه این همکاری جدید برای علاقه‌مندان به این ورزش و صنعت رمزارزها در سرتاسر جهان ایجاد می‌شود:

«امکاناتی که با عرضه شطرنج به صورت آن‌چین ایجاد خواهند شد، درست همانند ماهیت خود این ورزش، نامحدود است. ما با افتخار به فیده در جامعه آوالانچ خوش آمد گفته و تلاش خواهیم کرد تا شطرنج را با همکاری هم به عصر جدیدی وارد ‌کنیم. در آوالانچ، بازیکنان در سرتاسر جهان این ورزش را به گونه‌ای تجربه خواهند کرد که قبلاً هرگز سابقه نداشته است.»

خبر این شراکت به طور رسمی در مسابقات جهانی رپید اند بلیتز 2022 (رقابت‌های سریع و برق‌آسا) که روز 25 دسامبر (4 دی) در آلماتی، قزاقستان آغاز می‌شود، اعلام خواهد شد. آوا لبز نیز حامی مالی این برنامه خواهد بود. این شرکت می‌تواند از مسابقات شطرنج فیده به استخرهای جوایز مسابقاتی راه پیدا کند، که می‌توانند به صورت درون زنجیره‌ای برای عموم عرضه شوند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×