» آرشیو اخبار » عرضه راه‌حل‌های مبتنی بر لایتنینگ مایکرواستراتژی در سال 2023
لایتنینگ

عرضه راه‌حل‌های مبتنی بر لایتنینگ مایکرواستراتژی در سال 2023

8 دی 1401 4

مایکل سیلور اعلام کرد که مایکرواستراتژی در حال بررسی طرحی برای ساخت نرم‌افزار و ارائه راه‌حل‌هایی است که از شبکه لایتنینگ بیت کوین استفاده می‌کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مایکل سیلور (Michael Saylor)، رئیس اجرایی شرکت بزرگ مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، به تازگی از برنامه‌های این شرکت در راستای انتشار نرم‌افزار و راه‌حل‌های مبتنی بر شبکه لایتنینگ بیت کوین در سال 2023 رونمایی کرده است.

سیلور در توییتی که روز 28 دسامبر (7 دی) در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت، اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی طرحی برای ساخت نرم‌افزار و ارائه راه‌حل‌هایی است که از شبکه لایتنینگ بیت کوین استفاده می‌کند، راهکارهایی که از بازاریابی سازمانی پشتیبانی می‌کنند یا راه‌حل‌های امنیت سایبری که وب‌سایت‌های شرکتی را هدف قرار می‌دهند، ازجمله این راه‌حل‌ها هستند.

لایتنینگ در مایکرواستراتژی

تبلیغات جام جهانی قطر

لایتنینگ چیست؟

لازم به ذکر است که شبکه لایتنینگ یک پروتکل پرداخت لایه دوم است که بر بستر بلاکچین بیت کوین قرار گرفته و امکان انجام تراکنش‌های خارج از زنجیره همراه با افزایش توان پرداخت و کاهش کارمزد تراکنش‌ها را فراهم می‌کند.

این شرکت فعال در زمینه هوش تجاری و فناوری که بیشتر به‌خاطر ذخایر عظیم بیت کوین خود شناخته می‌شود، به دنبال تقویت تیم متبحری در زمینه شبکه لایتنینگ بوده و اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد یک مهندس نرم‌افزار لایتنینگ بیت کوین را برای ساخت یک پلتفرم نرم‌افزار به عنوان یک سرویس (software-as-a-service) مبتنی بر شبکه لایتنینگ استخدام نماید.

سیلور در فضای توییتر توضیح داده است که مدیران ارشد بازاریابی می‌توانند به طور بالقوه از شبکه لایتنینگ برای تشویق مشتریان خود استفاده کنند؛ مثلاً با اهدای جوایزی به صورت چند ساتوشی افراد را تشویق کنند تا در فعالیت‌هایی مانند ارسال نظرات خود یا تکمیل فرم‌های نظرسنجی مشارکت داشته باشند.

او گفت که این شرکت قصد دارد تا این امکان را فراهم کند که تمام شرکت‌ها بتوانند زیرساخت لایتنینگ را به سادگی و در کمترین زمان ممکن به حرکت درآورند.

رئیس مایکرواستراتژی دوباره به ایده امنیت سایبری “لایتنینگ وال” خود اشاره کرد، که اساساً یک پی‌وال (paywall) مبتنی بر بیت کوین است که با ملزم کردن بازدیدکنندگان به واریز چند ساتوشی، از وب‌سایت‌ها در برابر حملات امنیت سایبری محافظت می‌کند.

به گفته سیلور کاربرانی که می‌خواهند به وب‌سایت‌های شرکتی حساس دسترسی داشته باشند، باید مبلغ «100 هزار ساتوشی» را به عنوان «ضمانت عبور» ایمن در آن سایت واریز کنند و بلافاصله پس از پایان بازدید کاربر از آن سایت، این مبلغ به وی عودت داده می‌شود.

گفتنی است که به دلیل تأخیر زمانی مربوط به بازگرداندن وجوه، کارت‌های اعتباری نمی‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند:

«مشکل کارت‌های اعتباری این است که نمی‌توانید روزانه 20 دلار را به 100 وبسایت ارسال کنید و سپس این 20 دلار را در یک ثانیه پس بگیرید، غیر از این است؟»

سیلور معتقد است پیش از اینکه افراد نسخه لایتنینگ “مرورگر نت اسکیپ” را ایجاد کنند، تنها مسئله موجود، بحث زمان است؛ به اعتقاد او این نسخه چیزی شبیه یک کیف پول لایتنینگ است که دلار و ارزهای دیجیتال مختلف را در خود جای می‌دهد. سیلور می‌گوید اگر این کیف پول به صورت غیرامانی ایجاد شود، این امکان را دارد که بین ۱۰۰ میلیون نفر گسترش یابد.

سیلور بارها و بارها در اظهار نظرات خود، شبکه لایتنینگ را به عنوان “اینترنت پول” معرفی کرده و پیشرفت “الهام بخش” آن را ستوده است. وی اذعان داشته است که مایکرواستراتژی تیم قدرتمندی دارد که با پشتکار روی این موضوع کار می‌کنند و احتمالاً نمونه اولیه کار خود را تا سه ماهه نخست «سال آینده» ارائه خواهند کرد.

ناگفته نماند که اخیراً، نوع جدیدی از آدرس بیت کوین با نام “لایتنینگ آدرس” معرفی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد در شبکه لایتنینگ تقریباً بلافاصله تراکنش‌های خود را انجام دهند. این درحالی است که میانگین زمان پردازش تراکنش‌های معمولی بیت‌کوین بین 10 دقیقه تخمین زده می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×