» ارز دیجیتال » عدم قطعیت در پرونده ریپل و کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا قیمت را به چالش کشید
ریپل

عدم قطعیت در پرونده ریپل و کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا قیمت را به چالش کشید

12 دی 1401 5

ریپل (XRP) در روز یکشنبه 0.01 درصد کاهش یافت و با قیمت 0.33852 دلار به کار خود پایان داد. آشفتگی سرمایه‌گذاران در مورد پرونده جاری ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنان تمایل خریداران را برای انجام معاملات به چالش می کشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ریپل (XRP) در روز یکشنبه 0.01 درصد کاهش یافت و با قیمت 0.33852 دلار به کار خود پایان داد. سردرگمی سرمایه‌گذاران در مورد پرونده جاری ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، همچنان تمایل خریداران را برای انجام معاملات به چالش می‌کشد.

شاخص های فنی نشانگر حرکت نزولی هستند و ریپل زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه قرار دارد که نشان دهنده بازگشت به زیر 0.30 دلار است. همانطور که اشاره شد، در روز یکشنبه، ریپل 0.01 درصد کاهش یافت. پس از افزایش 0.81 درصدی در روز شنبه، این رمزارز روز را با 0.33522 دلار به پایان رساند. به طور قابل توجهی، ریپل روز را برای دومین جلسه معاملاتی متوالی با قیمت زیر 0.34 دلار به پایان رساند.

ریپل روز را نزولی آغاز کرد و شاهد سقوط به پایین‌ترین سطح 0.33522 دلار در اوایل صبح بود. این رمزارز از اولین سطح حمایت اصلی (S1) در 0.3365 دلار سقوط کرد و سپس به بالاترین سطح در قیمت 0.33975 دلار رسید. با این حال، این ارز رمزنگاری شده به پایین‌تر از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در 0.3427 دلار، کاهش یافت تا روز را در زیر 0.3390 دلار به پایان برساند.

تبلیغات جام جهانی قطر

عدم به‌روزرسانی در پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را برای انجام معامله در آغاز سال 2023 محتاط کرد. سرمایه‌گذاران منتظر دو حکم دادگاه هستند که تاثیر مهمی بر قیمت‌ها خواهد داشت و همچنین ممکن است درباره نتیجه پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و ریپل نیز تصمیم‌گیری کنند.

یک حکم محوری مربوط به اسناد مربوط به سخنرانی ویلیام هیمن است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال تلاش برای محافظت از محتوای انتخاب شده از عمومی شدن است. این کمیسیون تاکنون بیش از 6 تلاش ناموفق برای جلوگیری از عمومی شدن اسناد داشته است و آخرین اقدام می تواند آخرین تلاش قبل از بررسی محتوا باشد.

به عنوان پیشینه، «ویلیام هینمن»، مدیر سابق مالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گفت که بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) اوراق بهادار نیستند. موضوع بحث‌برانگیز این سخنرانی این است که ویلیام هینمن، از طریق شرکت حقوقی سیمپسون تاچر (Simpson Thacher) با اتحادیه سازمانی اتریوم مشارکت داشته و با این حال، علیه بنیاد ریپل به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت کرده است. حکم دوم دادگاه در مورد خلاصه‌های رای هیات منصفه می تواند پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و ریپل را به سرعت به نتیجه برساند.

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران اینک به احتیاط تبدیل شده است، زیرا آخرین باری که صحبت‌ها درباره افزایش اقدامات نظارتی در پی سقوط FTX شدت گرفت، ریپل را به زیر 0.300 دلار رساند. هفته گذشته، «جان دیتون»، وکیل و فردی که به عنوان مشاور و دوست دادگاه (Amicus curiae) یک نظرسنجی در توییتر برگزار کرد و از جامعه رمزارز پرسید که آیا پرونده حل می شود یا به دادگاه می رود، 59.2 درصد از شرکت کنندگان بر این باور بودند که این پرونده حل و فصل خواهد شد؛ در حالی که 40.8 درصد معتقد بودند که یک حکم نتیجه را تعیین خواهد کرد.

در حالی که احکام ممکن است در هر زمانی صادر شود، تاریخ بعدی در برنامه دادگاه 4 ژانویه تعیین شده است. هر فرد بی‌طرفی باید یک اقدام برای حل هر یک از مواد داوری درباره خلاصه انجام دهد.

امروز، سرمایه‌گذاران باید به نظارت بر به‌‌روزرسانی‌های پرونده ریپل و کمیسیون بورس ادامه دهند. عدم به‌روزرسانی اخبار ریپل را تحت فشار قرار می دهد. فهرست رو به رشدی از معضلات بازار ارزهای دیجیتال همچنان تمایل خریداران را برای معامله در سطوح فعلی آزمایش می کند.

روند قیمتی ریپل

در زمان نگارش این بخش از مقاله در ساعت 10:38 دقیقه روز دوشنبه به وقت ایران، ریپل با 1.24 درصد کاهش به 0.3327 دلار رسید. با شروع نزولی روز، این رمزارز از بالاترین سطح اولیه 0.33917 دلار در سطوح حمایتی اصلی به پایین 0.30098 دلار سقوط کرد و سپس به 0.32700 دلار بازگشت.

قیمت ریپل

تحلیل تکنیکال

ریپل  باید از سطوح حمایت اصلی و محور 0.3378 دلار عبور کند تا بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در 0.3404 دلار هدف قرار دهد. بازگشت به 0.3350 دلار نشانه یک جلسه بعد از ظهر صعودی است.

با فرض ادامه دار بودن روند صعودی، دومین سطح مقاومت اصلی (R2) در 0.3424 دلار احتمالاً وارد بازی خواهد شد و سومین سطح مقاومت اصلی (R3) 0.3469 دلار است.

در سناریوی نزولی و در صورت عدم عبور از سطوح حمایت اصلی، ریپل زیر 0.300 دلار قرار خواهد گرفت. احکام دادگاه در مورد پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ریپل تاثیر سطوح حمایت و مقاومت را از بین می برد.

EMAها و نمودار کندل استیک 4 ساعته (در زیر) یک سیگنال نزولی ارسال کردند.

تکنیکال 1 ریپل

در زمان نگارش این بخش از مقاله، ریپل زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه قرار داشت، که در حال حاضر 0.34513 دلار است. میانگین متحرک نمایی 50 روزه از متحرک نمایی 100 روزه عقب‌نشینی کرد و متحرک نمایی 100 روزه از متحرک نمایی 200 روزه عقب نشینی کرد. همه این عوامل سیگنال های نزولی را ارائه می داد.

افزایش از اولین سطح مقاومت در  0.3404 دلار باعث می شود گاوها به سمت دومین سطح مقاومت در قیمت  0.3424 دلار و متحرک نمایی 50 روزه در قیمت 0.34513 دلار حرکت کنند. با این حال، عدم موفقیت برای عبور از میانگین متحرک نمایی 50 روزه ریپل را تحت فشار فروش قرار خواهد داد.

تکنیکال 2 ریپل

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×