» آرشیو اخبار » عبور از مقاومت 1905 دلار لازمه ورود گاوهای طلا به بازار
طلا

عبور از مقاومت 1905 دلار لازمه ورود گاوهای طلا به بازار

17 بهمن 1401 4

طلا دوباره در سطح زیر 1900 دلار قرار گرفته است. در ابتدای هفته فلز زرد تلاش‌های اندکی را برای برگشت به سطح 1900 دلار انجام داد، که البته موفق نبود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا دوباره در سطح زیر 1900 دلار قرار گرفته است. در ابتدای هفته فلز زرد تلاش‌های اندکی را برای برگشت به سطح 1900 دلار انجام داد، که البته موفق نبود. اما قیمت طلا توانست از پایین‌ترین حد ماهانه خود صعود کرده و در روز دوشنبه (6 فوریه، 17 بهمن) بالاتر از محدوده 1878 دلار قرار گیرد. به این ترتیب، طلا علیرغم روند تهاجمی و هاوکیش فدرال رزرو و در سایه رکود دلار آمریکا یک دوره نزولی دو روزه را طی کرد.

گزارش شغلی خوش‌بینانه روز جمعه در ایالات متحده و همچنین شاخص مدیران خرید (PMI ISM)، دوباره این گمانه‌زنی را به وجود آوردند که فدرال رزرو می‌تواند همچنان نرخ‌ها را افزایش دهد. از سوی دیگر شلیک به بالون چینی و لغو دیدار آنتی بلینکن (وزیر امور خارجه ایالات متحده) از پکن بر روی احساسات ریسک بازار مؤثر خواهد بود.

شاخص دلار آمریکا (DXY) حتی در شرایطی که بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافته و معاملات آتی سهام زیان اندکی را نشان می‌دهد، ثابت باقی ماند. دلیل آن را می‌توان به بلاتکلیفی گاوهای شاخص دلار (DXY) در شرایط قبل از سخنرانی روز سه‌شنبه جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) مرتبط دانست.

تبلیغات جام جهانی قطر

سطوح کلیدی قیمت‌ها در بازار طلا

بررسی‌های تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت طلا به سمت نقطه تلاقی مقاومت کلیدی فیبوناچی 38.2 درصد و نقطه مقاومت 1903 در حال حرکت و صعود است. در صورتی که طلا از آستانه 1900 عبور کند، می‌تواند میانگین متحرک جا‌به‌جا شده 21 روزه (DMA 21) در کانال 1913 دلار را باز پس بگیرد.

تا زمانی که قیمت طلا زیر محدوده میانگین متحرک جا‌به‌جا شده 21 روزه باشد، خرس‌ها بازار را تحت کنترل خواهند داشت. قبل از رسیدن به این نقطه، فیبوناچی 61.8٪ می‌تواند خریداران طلا را در محدوده 1897 دلار به چالش بکشد.

به طور کلی، فیبوناچی سطح 23.6 درصد در یک هفته، می‌تواند قیمت طلا را به محدوده 1885 دلار افزایش دهد. در همین حال فیبوناچی سطح 61.8 درصد ماهیانه، نزدیک به محدوده 1870 دلار یک کف قیمتی برای طلا ایجاد می‌کند. در صورتی که طلا پس از عبور از کانال 1870 دلار ضعیف باقی بماند، می‌تواند به سمت سطوح پایین‌تر در 1825 دلار حرکت کند. به طور کلی، قیمت طلا نزولی باقی می‌ماند مگر اینکه خود را به کانال 1905 برساند.

نمودار طلا

درباره آشکارساز تلاقی‌های فنی

TCD (تکنیکال ردیاب تلاقی) ابزاری برای مکان‌یابی و اشاره به سطوح قیمتی است که در آن تراکم اندیکاتورها، میانگین‌های متحرک، سطوح فیبوناچی، نقاط محوری و غیره وجود دارد. اگر یک معامله‌گر کوتاه مدت هستید، ورود پیدا خواهید کرد. امتیاز برای استراتژی‌های ضد روند و شکار چند نقطه در یک زمان. اگر یک معامله‌گر میان مدت تا بلندمدت هستید، این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که از قبل سطوح قیمتی را بدانید که در آن یک روند میان مدت تا بلندمدت ممکن است متوقف شود و استراحت کند، کجا موقعیت‌ها را کاهش دهید یا کجا را افزایش دهید، اندازه موقعیت چقدر باشد.

به‌طور خلاصه

  • در بحبوحه کاهش ارزش دلار، قیمت طلا از پایین‌ترین حد یک ماه گذشته بهبود یافت.
    ریسک‌گریزی مرتبط با اقتصاد چین، نگرانی‌های مربوط به تصمیمات فدرال رزرو و مقاومت کانال 1903 دلار، بازگشت قیمت طلا را به چالش می‌کشد.
  • در سخنرانی پاول (رئیس فدرال رزرو) سیاست تهاجمی فدرال رزرو همچنان احساس میشد، این در حالیست که آمارهای منتشر شده روز جمعه بسیار خوشبینانه بود.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×