» آرشیو اخبار » طلا همچنان در امتداد خط روند
طلا

طلا همچنان در امتداد خط روند

3 دی 1401 6

بازارهای طلا در طول جلسه معاملاتی روز جمعه اندکی جهش کردند، زیرا ما همچنان در امتداد یک کانال صعودی و یک خط روند صعودی در انتهای آن حرکت می کنیم.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلای نقطه ای در حال آزمایش سخت مقاومت کلیدی 1800 دلار بوده و به همین دلیل معاملات آتی طلا همچنان بالای 1800 دلار باقی ماند.

نمودار طلا 1

از ساعت 4:55 بعد از ظهر بر اساس معاملات آتی طلا، فعال‌ترین قرارداد طلا تحویل فوریه 2023 پس از در نظر گرفتن سود خالص 10.80 دلار، در 1805.90 دلار ثابت ماند. طلای نقطه‌ای 6.00 دلار افزایش یافت و در حال حاضر روی 1798.51 دلار ثابت است. نقره 1.37 درصد یا 0.32 دلار افزایش یافت و فعال‌ترین قرارداد آتی مارس 2023 در حال حاضر روی 23.935 دلار ثابت شده است. امروز یک صلیب طلایی با میانگین متحرک کوتاه مدت 50 روزه نقره از میانگین متحرک 200 روزه شناسایی شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار نقره

تحلیل تکنیکال بازار طلا

مطالعات تکنیکال نشان می‌دهد که سطوح حمایت معاملات آتی طلا در 1792 دلار است که مربوط به میانگین متحرک بلندمدت 200 روزه (MA 200) است. حمایت عمده پایین‌تر از آن در کانال 1784.80 دلار قرار دارد که بر اساس فیبوناچی اصلاحی 23.6٪ است. مجموعه آمارهای مورد استفاده برای ایجاد اصلاحات از 1618 دلار شروع می‌شود و به 1837 دلار خاتمه می‌یابد، که بالاترین ارزشی است که طلا از اوت تاکنون به آن مبادله شده است. این آخر هفته آغاز فصل تعطیلات پایان سال میلادی است.
بازارهای طلا در طول جلسه معاملاتی روز جمعه اندکی جهش کردند، زیرا ما همچنان در امتداد یک کانال صعودی و یک خط روند صعودی در انتهای آن حرکت می کنیم. با این حال، من فکر می‌کنم شما موقعیتی دارید که در نهایت به سطح 1830 دلار می‌رسیم، و اگر بتوانیم بالاتر از آن حرکت کنیم، ممکن است به سطح 1875 دلار برویم. در نهایت، این بازار در کانالی قرار دارد که احتمالاً همچنان ادامه دارد، با سطح 1800 دلار که از دیدگاه ساختاری و روانی حمایت زیادی را ارائه می دهد.
 اگر بخواهیم به زیر سطح 1800 دلار برسیم، می‌توانیم به میانگین متحرک نمایی 200 روزه نگاه کنیم که به سطح 1771 دلار نزدیک‌تر است. متحرک نمایی 50 روزه به آن سطح نزدیک می شود، بنابراین در حال آماده شدن برای ایجاد «صلیب طلایی» است که مورد توجه بسیاری از معامله‌گران قرار دارد و یک سیگنال صعودی بلندمدت در نظر گرفته می‌شود. معامله‌گران بلندمدت ممکن است به آن به عنوان یک فرصت خرید نگاه کنند، اما باید گفت این بازاری است که فشار صعودی زیادی در خود دارد.
همه فرهنگ‌ها آغاز سال جدید را جشن می‌گیرند، اگرچه نه در یک تاریخ، اما امسال سال ویژه‌ای است. ویژه است، زیرا هر فردی که در قید حیات است، تحت تاثیر رویدادهای سخت و مشابهی قرار گرفته است که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد. به همین دلیل است که این فصل تعطیلات آخر سال زمانی است که همه ما باید از آن سپاسگزار باشیم. امیدواریم، این فصل تعطیلات پایان سال، آغاز دوران جدیدی باشد، دورانی که به‌عنوان زمان بازسازی تعریف می‌شود، نه زمان سختی.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×