» آرشیو اخبار » طلای جهانی، چشم به راه آمار خرده فروشی
طلای جهانی

طلای جهانی، چشم به راه آمار خرده فروشی

25 آبان 1401 6

طلای جهانی در حال افزایش عقب نشینی خود از بالاترین سطح سه ماهه جدید یعنی 1787 دلار است و شتاب صعودی چهار روزه خود را تا حدودی از دست داده است. سرمایه گذاران منتظر آمار خرده فروشی آمریکا هستند که قرار است منتشر شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت طلای جهانی به دلیل ثابت ماندن دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه خزانه داری احتمالاً کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر نرخ طلا در برابر دلار آمریکا (XAUUSD) قبل از انتشار آمار خرده فروش ایالات متحده، تا حدی محدود شده است.

قیمت طلای جهانی در حال افزایش عقب نشینی خود از بالاترین سطح سه ماهه جدید یعنی 1787 دلار است و شتاب صعودی چهار روزه خود را تا حدودی از دست داده است. سرمایه گذاران منتظر آمار خرده فروشی آمریکا هستند که قرار است منتشر شود. از سوی دیگر بازار تحت تاثیر اخبار ژئوپلیتیکی پیرامون حمله موشکی مرز لهستان قرار گرفته است.

قیمت طلای جهانی در بحبوحه تغییرات قیمتی دلار آمریکا، در حال تثبیت رشدهای اخیر است و به جو گسترده تر بازار واکنش نشان می دهد. به نظر می رسد که جریان های ریسک در حال بازگشت هستند و بر بهبود یک شبه دلار آمریکا تأثیر می گذارند. جو بایدن (رئیس جمهور ایالات متحده) در نشست اضطراری ناتو در اوایل روز چهارشنبه گفت: «بر اساس بررسی ها، بعید است که موشک از روسیه شلیک شده باشد».

تبلیغات جام جهانی قطر

اظهارات وی پس از آن بیان شد که یک موشک در روز سه‌شنبه در لهستان فرود آمد و دو نفر را کشت. در پاسخ، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، «در حال حاضر هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه چه کسی این موشک را پرتاب کرده است، نداریم». احساسات ریسک ضربه بزرگی به اخبار جدید ژئوپلیتیک وارد کرد، دلار آمریکا را نجات داد و رشد قیمت طلای جهانی را محدود کرد.
با این حال، پس از اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که به کاهش تنش‌ها پیرامون حمله موشکی لهستان کمک کرد، بازارها شاهد تغییر ناگهانی مثبت در احساس ریسک بودند.

طلای جهانی

همه نگاه ها به سمت آمارهای خرده فروشی ایالات متحده

با توجه به تنش‌های ژئوپلیتیک، قیمت طلای جهانی نیز منتظر آمارهای اقتصادی آتی ایالات متحده در این چهارشنبه است. پس از کاهش غیرمنتظره شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ماه اکتبر، مشتاقانه منتظر آمار خرده‌فروشی است. قیمت درب کارخانه ایالات متحده در ماه اکتبر 0.2 درصد و در مقیاس سالیانه 8.0 درصد کاهش یافت، که نشان می دهد تورم در حال کاهش است. این موضوع احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه دسامبر را تقویت می کند. آمارهای شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) باعث بالا رفتن فروش دلار در سراسر جهان شد، زیرا بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نیز از سوی دیگر کاهش یافت.

با نگاهی به آینده، سرنوشت دلار آمریکا به آمار خرده‌فروشی بستگی دارد، که انتظار می‌رود در ماه اکتبر 1.0 درصد افزایش یابد، در حالی که بدون احتساب خودروها، در همین ماه 0.4 درصد افزایش نشان می دهد.
کاهش غیرمنتظره حجم خرده‌فروشی ایالات متحده می‌تواند انتظارات نسبت به افزایش کمتر نرخ فدرال رزرو را تقویت کند، و به این ترتیب موج جدیدی از فروش دلار آمریکا را آغاز و در عین حال بار دیگر افزایش قیمت طلای جهانی را احیا کند. سخنرانی کریسوفر والر (رئیس فدرال رزرو)، پس از اظهارات وی در آخر هفته که خریداران دلار آمریکا را تشویق به ورود به بازار کرد، به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چشم انداز تکنیکال قیمت طلای جهانی

طلا

قیمت طلای جهانی در بازه زمانی چهار ساعته از خط روند صعودی حمایتی در 1775 دلار عبور کرد. خرس ها به یک کندل چهار ساعته نیاز دارند که در زیر کندل بعدی بسته شود، تا حرکت صعودی قیمت به چالش کشیده شود.
حتی اگر الگوی نزولی تایید شود، خریداران طلا ممکن است حمایت فوری را در افزایش میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA) در 1768 دلار پیدا کنند. یک حرکت پایدار به پایین کندل دوم، اصلاح را از بالاترین سطح سه ماهه افزایش می دهد و فروشندگان را وادار می کند که پایین ترین سطح 14 نوامبر را در 1753 دلار هدف قرار دهند. شاخص قدرت نسبی (RSI) صاف شده است، اما به راحتی بالای خط وسط قرار می گیرد، که نشان می دهد گاوها احتمالاً با وجود عقب نشینی ها، کنترل بازار را حفظ خواهند کرد.
در روند صعودی، خریداران باید برای از سرگیری روند صعودی به سمت 1780 دلار، مقاومت 1775 دلاری را هدف قرار دهند. سد صعودی بعدی در بالاترین قیمت چند هفته ای 1787 دلار مشاهده می شود، زیرا گاوها آماده می شوند تا از آستانه 1800 دلار عبور کنند.
سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×