» ارز دیجیتال » در بحبوحه سقوط FTX، صنعت رمزارزها به فضای NFT ابراز اطمینان می‌کند
NFT

در بحبوحه سقوط FTX، صنعت رمزارزها به فضای NFT ابراز اطمینان می‌کند

1 آذر 1401 4

حتی قبل از سقوط FTX، مجموعه‌ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تأثیر زمستان کریپتو را احساس کرده‌ و تا 98 درصد کاهش در حجم معاملات را به چشم دیده بود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، حتی قبل از سقوط FTX، مجموعه‌ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تأثیر زمستان کریپتو را احساس کرده‌ و تا 98 درصد کاهش در حجم معاملات را به چشم دیده بود. با شکست FTX، به نظر می‌رسد فضایی که زمانی در حال رشد بود، آخرین حرکت خود را نشان داد. با این حال، مدیران در صنعت نسبت به بازیابی بازار خوش بین هستند.

با وجود حجم عظیمی از وجوه کاربران در صرافی FTX که در بحبوحه بحران نقدینگی آن گیر کرده است، کاربران راه‌های دوربرگردانی را برای برداشت پول خود امتحان کرده‌اند. یکی از روش‌های ادعایی برای برداشت موجودی، خرید NFT است. بسیاری از اعضای جامعه از این روش انتقاد کردند، زیرا قوانین ورشکستگی را دور می‌زند، حتی ابزار NFT را در این فرآیند تمسخر می‌کند و تصویری منفی از NFTها ترسیم می‌کند.

با این حال، اسکار فرانکلین تان (Oscar Franklin)، یکی از مدیران پلتفرم انجین ان‌اف‌تی (Enjin)، معتقد است که این عمل منصفانه نیست. تان در گفتگو با کوین تلگراف گفت: در حالی که NFTها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، موارد دیگری نیز می‌توانستند استفاده شوند. او خاطرنشان کرد: “این هیچ ربطی به فناوری NFT نداشت و بیشتر مربوط به آن شکاف برای کاربران باهاما بود.”

تبلیغات جام جهانی قطر

او همچنین در مورد بقای پذیرش NFT با وجود اثرات FTX و بازار نزولی مثبت است. تان تاکید کرد که فضا باید دوباره بر روی نحوه نشان دادن پذیرش مالکیت دیجیتال، مدل‌های جدید برای سازندگان محتوا و تامین مالی تولید محتوا تمرکز کند. او توضیح داد که:

“مسلماً برای برخی از مدل‌ها تبلیغات و هیجان بیش از حد زیادی وجود داشت، اما این در مورد تمام فناوری‌های جدید صادق است. فضای NFT مطمئناً در اطراف قوی‌ترین جوامع تثبیت و تحکیم می‌شود، سپس شاهد نسل دوم مدل‌های هوشمندتر و پایدارتر NFT خواهیم بود.”

تان تاکید کرد که برای بازیابی، پروژه‌های NFT باید بیشتر بر ابزار و ایجاد جوامع خود تمرکز کنند. اجتناب از حدس و گمان‌های کوتاه مدت و نقشه‌های راه غیر واقعی ضروری است، همچنین باید ارزش پایدار بلندمدت داشته باشند.

NFT

بازیکنان مختلف در فضای NFT نیز این احساسات را تکرار کردند. جیمی تامسون (Jamie Thomson)، مدیر عامل استودیوی بازی‌سازی ان اف تی ولکان فورجد (NFT Vulcan Forged)، اظهار داشت که NFT‌های دارای کاربرد در بازارهای اثبات‌شده مطمئناً زنده خواهند ماند. تامسون در ادامه گفت:

حدس و گمان کمتر، کاربرد اجباری بیشتر را در پی دارد. همانند توکن‌ها، اگر NFT برای عملکرد پروژه و کاربر ضروری باشد، نگرانی کمتری برای افزایش قیمت وجود دارد. در اصل، یک آیتم بازی، دسترسی به ویژگی‌های خاص، دسترسی به ارزش افزوده می‌باشد»

در همین حال، جاناتان شولتز (Johnathan Schultz)، هنرمند NFT معتقد است که دوران NFT بدون ابزار یا کاربرد در حال کاهش است. او گفت: “به همین دلیل است که ما شاهد پروژه‌های بیشتری با موارد استفاده و کاربرد بسیار بیشتر هستیم. شولتز همچنین به کوین تلگراف گفت که برای بقای فضا، باید از آنچه به عنوان کاربرد توصیف می‌شود، رشد کند. این به معنای ساختن پروژه‌هایی است که اهمیت دارند و به کل فضا کمک می‌کنند.

NFT

از آنجایی که بازار ان اف تی FTX در میانه‌ی سقوط شرکت گرفتار شده است، نیک رز نترتساس (Nick Rose Ntertsas)، بنیانگذار پلتفرم ان اف تی اترنیتی (NFT Ethernity)، پیشنهاداتی در مورد اینکه چگونه می‌توان آن را بهتر انجام داد، ارائه کرد. نترتساس در صحبت با کوین تلگراف گفت که مدل متمرکز مبتنی بر صرافی FTX برای پلتفرم ان اف تی آن بسته شده است. او توضیح داد:

“این مدل باید دموکراتیک و شفاف می‌شد. NFTها باید در نهایت به صورت زنجیره‌ای متقابل یا کراسچین پیش بروند و قابلیت همکاری داشته باشند.”

برخلاف سایر احساسات، نترتساس معتقد است که پروژه‌های NFT باید روی یک چیز تمرکز کنند، زیرا پروژه‌های مختلف اهداف متفاوتی خواهند داشت. با این حال، مدیر اجرایی می‌خواهد پروژه‌های بیشتری را ببیند که فضا را به چالش بکشد تا تجدید نظر در مورد آنچه با NFT ممکن است را به چالش بکشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×